نمایشگاه CES 2023 و بهترین محصولات معرفی شده

 نمایشگاه CES 2023 و بهترین محصولات معرفی شده

نمایشگاه CES 2023 هر سال محصولات تازه‌ای را به عموم معرفی می‌کند. اگر بخواهیم تنها یک نمایشگاه تکنولوژی را معیاری برای معرفی دستگاه‌های جدید و نوآورانه در دید مردم در نظر بگیریم، قطعا از CES نام خواهیم برد. نمایشگاه تکنولوژی CES 2023 برگزار شد و در آن گجت‌های بسیاری برای اولین‌بار معرفی شدند. طبیعتا بدون اعطای جایزه به این نوآوری‌ها توسط نشریات مختلف و معتبر نمی‌توان آن را نمایشگاه نامید. در این مقاله که براساس امتیازهای وب‌سایت MakeUseOf نوشته شده، برخی از این محصولات مهم را مرور می‌کنیم.

بهترین تلویزیون LG G3 OLED در نمایشگاه CES 2022

بهترین تلویزیون LG G3 OLED در نمایشگاه CES 2023

کمپانی LG که درحال ادامه دادن به موفقیت خود با رونمایی از نمایشگرهای سری G است، این‌بار در نمایشگاه CES 2023 تلویزیون جدید خود را با نام G3 معرفی کرد. این تلویزیون که از نوع OLED است در راس تکنولوژی تلویزیون‌ها بوده و به آخرین نسل و پیشرفته‌ترین پردازنده هوشمند LG یعنی α۹ نسل ۶ مجهز شده است که روشنایی بیشتر را در کنار کیفیت فوق‌العاده تصویر و بازتولید صدا به‌همراه دارد.

این تلویزیون در اندازه‌های مختلف و به دنبال نسل قبلی یعنی G2 عرضه می‌شود؛ همچنین فضای مناسبی فراهم می‌کند تا هنگام تماشای فیلم یا بازی مورد علاقه کاملا خود را در محیط تصور کرده و لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام “اتصال هدفون بلوتوثی به ساعت هوشمند”

بهترین گجت خانه هوشمند Nanoleaf Skylight-نمایشگاه CES 2023

بهترین گجت خانه هوشمند Nanoleaf Skylight

نانولیف یکی از کمپانی‌های سازنده لامپ‌های هوشمند است که همچنان در حال نوآوری و خلق ایده‌های جدید بوده و همین جایزه بهترین گجت خانه هوشمند گواه آن است. اسم این چراغ که Skylight است آخرین مدل از لامپ‌های هوشمند این کمپانی بوده که در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد و به‌عنوان جایگزینی برای لامپ‌های معمولی و خسته‌کننده قدیمی خواهد بود. نانولیف روی انواع سطوح و متریال قابل نصب است و با رنگ‌های RGB خود فضایی بسیار زیبا و هیجان‌انگیز را به‌وجود می‌آورد.

این لامپ‌ که در حالت‌ها و فرم‌های مختلف دیگری نیز موجود است قابلیت پشتیبانی از انواع دستیارهای صوتی را دارد و اپلیکیشن مخصوصی نیز برای آن ساخته شده است تا کاربران بتوانند در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن آن را شخصی‌سازی کنند.

بهترین پروژکتور پرتابل XGIMI AURA UST-نمایشگاه CES 2023

بهترین پروژکتور پرتابل XGIMI AURA UST

اگر نیاز به استفاده بهینه از محیط دارید و فضای محدودی در اختیار شماست، استفاده از پروژکتورهای برد کوتاه بهترین انتخاب است. وب‌سایت makeuseof پروژکتور XGIMI AURA UST که در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد را برای این بخش انتخاب کرده است. نه‌تنها می توانید این پروژکتور پرتابل را همه جا با خود حمل کنید، بلکه به لطف برد کوتاه آن، می‌توانید آن را درست کنار سطح مورد نظرتان قرار دهید.

نه تنها این پروژکتور UST یا به صورت کامل ultra-short throw است، بلکه تصاویر را با کیفیت ۴K نمایش می‌دهد. با این وسیله دیگر نیازی به تلویزیون ۴K نخواهید داشت. به‌راحتی می‌توانید آن را در کنار دیوار مورد نظرتان قرار دهید و اگر فضای کافی دارید، می‌توانید تصاویری در ابعاد ۱۵۰ اینچ داشته باشید. به‌واسطه Android TV که در این پروژکتور وجود دارد می‌توانید به تمام برنامه‌های محبوب و Google Stadia دسترسی داشته و با کیفیت ۴K از آن بهره ببرید. همچنین می‌توانید کنترلر بلوتوثی خود را به پروژکتور متصل کرده و در هر مکانی به فعالیت‌های سرگرم کننده خود بپردازید.

بهترین واقعیت گسترش‌یافته عینک Kura Gallium AR در نمایشگاه CES 2022-نمایشگاه CES 2023

بهترین واقعیت گسترش‌یافته عینک Kura Gallium AR در نمایشگاه CES 2023

واقعیت گسترش‌یافته روزبه‌روز پیشرفت کرده و فضای بیشتری از زندگی ما را درگیر می‌کند. عینک واقعیت گسترده هم دقیقا در زمان درستی به صحنه رسیده است. در کنار ظاهری ساده و شیک، این واقعیت جایگزین، مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های کمیاب را برای تقویت وجود ما با غوطه‌ور ساختن در دنیایی نیمه مجازی فراهم می‌کند. پیامدهای این تکنولوژی را تصور کنید. یک جراح می‌تواند عمل‌های سنگین و پیچیده را بدون نگاه کردن به مانیتور برای دیدن جزییات به پایان برساند. دانش‌جویان می‌توانند توسط این عینک اسلایدهای یک کنفرانس را ببینید، همزمان یادداشت بردارند و تمام فرآیند یادگیری را آسان‌تر داشته باشند.

بدون شک این محصول که در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد با داشتن نمایشگر سیلیکونی microLED خود به‌محض تولید انبوه و به‌راحتی تمام رقبا را پشت‌سر می‌گذارد. تا آن زمان چه کسی خبر دارد این تکنولوژی تا کجاها پیشرفت خواهد کرد؟

بهترین اکسسوری Chipolo Card Spot-نمایشگاه CES 2023

بهترین اکسسوری Chipolo Card Spot

از آن‌جایی که قابلیت Find My در گوشی‌های اپل برای دستگاه‌های دیگر نیز قابل استفاده است، می‌شد تصور کرد که به‌زودی وسیله‌ای مانند ایر‌تگ برای کیف پول طراحی در نمایشگاه CES 2023 معرفی شده و از راه برسد. کارت چیپولو یک کارت ۳۵ دلاری است که به شبکه Find My متصل شده و موقعیت مکانی دقیقی را به اشتراک می‌گذارد. اتصال به Find My نه‌تنها در گوشی آیفون بلکه در تمام دستگاه‌های اپل ممکن خواهد بود. کارت چیپولو در کیف پول شما قرار می‌گیرد و اگر آن را جای بگذارید شما را مطلع می‌کند.

همچنین می‌توانید آن را به عنوان “گم‌شده” درنظر بگیرید و روی نقشه آن را مشاهده کنید. این کارت آماده است تا آن را درون کیف پول قرار داده و به محض انجام تنظیمات فعالیت خود را آغاز کند. برای فعال‌سازی نیز تنها لازم است آن را برای چند ثانیه کنار گوشی خود قرار دهید. به‌خاطر داشته باشید که باتری این وسیله توسط کاربران قابل تعویض نیست. هرچند که کمپانی چیپولو تضمین کرده است که کارت به‌مدت دوسال قابل استفاده خواهد بود و پس از آن هم کاربران می‌توانند با بازگرداندن آن به شرکت فروشنده، برای یک کارت جدید ۵۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *