اپل استفاده از Face ID با ماسک را آسان‌تر می‌کند

 اپل استفاده از Face ID با ماسک را آسان‌تر می‌کند

از آنجایی که ماسک‌های صورت و Face ID با هم رابطه خوبی ندارند. اپل روز گذشته نسخه بتای سیستم عامل iOS را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. به کمک قابلیت جدید این نسخه می‌توان قفل آیفون را هنگام پوشیدن ماسک بدون نیاز به Face ID باز کرد.

این روزها به دلیل شیوع بالای کوید ۱۹ همه ما مجبور به استفاده از ماسک هستیم. اگر فرد ماسک به صورت زده باشد، برای بازکردن قفل آیفون خود از طریق Face ID باید آن را از روی صورت بردارد. در غیر این صورت گوشی با تاخیری زیادی، او را به صفحه وارد کردن پسورد راهنمایی می‌کند. می‌توان بیرون از خانه و هنگام داشتن ماسک Face ID را غیرفعال کرد ولی در این صورت باید هر بار پس از رسیدن به منزل Face ID را دوباره فعال کرد.

حال در نسخه بتای جدید iOS 13.5 آیفون که روز گذشته برای آزمایش توسط توسعه دهندگان منتشر شد، اپل فرایند رمزگشایی قفل آیفون را برای کاربرانی که ماسک می‌زنند ساده کرد. این شرکت Passcode را به صفحه اصلی آورده است. حالا برای باز کردن قفل گوشی هنگام داشتن ماسک، کافیست به طرف بالا سوایپ کرد. با این کار صفحه فیس آیدی Skip یا رد می‌شود و می‌توان برای باز کردن قفل گوشی پسورد را وارد کرد.

به کمک این قابلیت کاربر می‌تواند قفل آیفون خود را حین انجام کارهایی مثل پرداخت با موبایل در فروشگاه به راحتی باز کند. این قابلیت تنها برای باز کردن قفل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه برای برنامه‌های دیگر از جمله در برنامه‌های فروشگاهی، اپلیکیشن کتاب‌ها، Apple Pay  و iTunes نیز کاربرد دارد. از آنجا که این قابلیت هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد، ممکن است انتشار نسخه نهایی چندین هفته طول بکشد.

خرید و مشاهده انواع گوشی آیفن در فروشگاه دی جی لند

سیستم ردیابی کرونا توسط اپل

بتای جدید iOS علاوه بر کمک به بهبود Face ID قابلیت دیگری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. آن‌ها می‌توانند به کمک بتای جدید ios اپلیکیشن‌هایی توسعه دهند که کاربر را با ارسال نوتیفیکیشن از تماس با افراد مبتلا به کووید ۱۹ آگاه می‌کند.

شرکت اپل پیش از این از یک سری برنامه جدید به منظور ردیابی بیماران مبتلا به کرونا با همکاری گوگل خبر داده بود. به گفته اپل این برنامه احتمال زمانی که برای یک مدت در نزدیکی شخص آلوده به ویروس قرار گرفته باشید، به شما هشدار می‌دهد. مثلا زمانی که داخل اتوبوس هستید و فرد آلوده در اتوبوس باشد، هشدار دریافت می‌کنید. اما زمانی که در خیابان از کنار شخص آلوده عبور کنید هشداری برای شما ارسال نخواهد شد.

منبع : Cnet

حسنا پرویزی

مطالب مرتبط