آموزش حذف انیمیشن اندروید، حذف انیمیشن های سیستم عامل اندروید برای افزایش سرعت گوشی

 آموزش حذف انیمیشن اندروید، حذف انیمیشن های سیستم عامل اندروید برای افزایش سرعت گوشی

گوشی‌های اندرویدی روز به روز در حال قدرتمندتر شدن هستند اما با وجود بیشتر شدن توانایی‌های این گوشی‌ها، همچنان کاربران پس از چندسال استفاده از آن‌ها باید با مشکل کند شدن دست و پنجه نرم کنند. اگر مشکل کند شدن گوشی برای شما هم به وجود آمده، می‌توانید با حذف انیمیشن های اندروید در گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و … عملکرد گوشی خود را بهتر از قبل کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید

آیا حذف انیمیشن اندروید، گوشی را سریع‌تر می‌کند؟

پیش از این که بخواهیم سراغ حذف انیمیشن های گوشی اندروید برویم، بهتر است کمی درباره تاثیر حذف انیمیشن روی عملکرد گوشی صحبت کنیم.

خبر ناامیدکننده برای کاربران این است که حتی با وجود حذف کردن انیمیشن ها از گوشی و سیستم عامل اندروید هم نباید توقع یک معجزه بزرگ را داشته باشند. از نظر فنی، انیمیشن‌هایی که در گوشی‌های اندرویدی مشاهده می‌کنیم منابع گرافیکی گوشی را استفاده می‌کنند. با این که انیمیشن‌های سیستم عامل مقدار خیلی زیادی از منابع گرافیکی گوشی را استفاده نمی‌کنند اما برای کاربران گوشی‌های قدیمی و ضعیف، حتی همین مقدار کم هم می‌تواند تاثیر زیادی روی عملکرد گوشی داشته باشد.

یادتان باشد حذف انیمیشن های سیستم برای افزایش سرعت گوشی برای بسیاری از کاربران پیشنهاد نمی‌شود. برای مثال اگر قصد شما از حذف کردن انیمیشن‌ها، اجرای بازی‌ها با کیفیتی بالاتر است، نمی‌توانید توقع تغییری ملموس را داشته باشید.

با این حال اگر گوشی شما در زمان جا به جایی میان برنامه‌ها، پایین کشیدن پنل نوتیفیکشن‌ها، بازگشت به هوم اسکرین و … با لگ و کندی عمل می‌کند، شاید بتوانید با حذف انیمیشن ها از اندروید، تجربه کاربری بهتری داشته باشید. همچنین در کنار این مورد، با غیرفعال کردن و حذف انیمیشن‌های اندروید در گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و … می‌توانید عمر باتری گوشی را نیز تا حدی افزایش دهید.

آموزش حذف انیمیشن های سیستم برای افزایش سرعت گوشی اندروید

برای حذف انیمیشن های اندروید، دو راه اصلی وجود دارد. راه اول که استفاده از تنظیمات اصلی گوشی است، ساده‌تر است و برای برخی از کاربران خیلی کاربردی نیست. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ، گزینه‌ای را در تنظیمات خود قرار داده‌اند که می‌توانید با فعال کردن آن، انیمیشن‌ها را از سیستم گوشی خود حذف کنید.

روش اول برای “حذف انیمیشن ها برای افزایش سرعت گوشی اندروید”

برای استفاده از این روش، هیچ نیازی به فعال کردن منوی تنظیمات توسعه‌دهندگان نخواهید داشت. ابتدا باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و کلمه Animation را جستجو کنید. در نتایجی که برای شما به نمایش در آمده، حالا باید دنبال گزینه Remove Animations بگردید.

حذف انیمیشن های اندروید برای افزایش سرعت گوشی

برای دسترسی مستقیم به این تنظیمات در برخی گوشی‌ها نیز می‌توانید پس از ورود به بخش تنظیمات گوشی، به دنبال گزینه Accessibility بگردید و سپس با وارد شدن به بخش Visibility enhancements، گزینه Remove animations را بزنید.

گزینه حذف انیمیشن-حذف انیمیشن های سیستم برای افزایش سرعت گوشی اندروید

با روشن کردن این گزینه، انیمیشن‌های گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید شما غیرفعال می‌شوید و می‌توانید تجربه سریع‌تری داشته باشید. یادتان باشد با استفاده از این روش، ممکن است برخی از انیمیشن‌های سیستم در گوشی همچنان وجود داشته باشند؛ پس برای حذف کامل انیمیشن‌ها باید سراغ روش بعدی بروید.

بیشتر بخوانید: چگونه اطلاعات خود را به گوشی جدید اندرویدی منتقل کنیم؟

روش دوم “حذف انیمیشن های سیستم عامل اندروید برای افزایش سرعت دان گوشی”

دیگر روش غیرفعال کردن انیمیشن‌ها در گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید، دسترسی به گزینه‌هایی است که در منوی توسعه‌دهندگان نهفته شده است. در کنار غیرفعال کردن انیمیشن‌ها از طریق این منو، می‌توانید حتی سرعت اجرای آن‌ها را نیز تغییر دهید تا بدون نیاز به حذف کامل انیمیشن در گوشی، با سرعت بسیار بالاتری تسک‌هایتان را انجام دهید.

برای استفاده از این روش، لازم است پیش از هر چیز دولوپر آپشنز را فعال کنید. برای فعال کردن این منوی کاربردی، لازم است ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و گزینه About Phone را پیدا کنید. پس از پیدا کردن این گزینه، باید ده بار روی گزینه Build Number گوشی بزنید و سپس با وارد کردن رمز ورود به گوشی، تنظیمات توسعه‌دهندگان گوشی را آنلاک کنید.

پس از این کار باید وارد منوی توسعه‌دهندگان شوید و کلمه Window Animation Scale را سرچ کنید. با سرچ این عبارت سه گزینه متفاوت را خواهید دید که می‌توانید با تغییر آن‌ها به Animation off، با حذف انیمیشن های سیستم اندروید، گوشی خود را سریع‌تر کنید.

گزینه developer option-حذف انیمیشن های سیستم برای افزایش سرعت گوشی اندروید

همچنین اگر نمی‌خواهید به طور کامل انیمیشن‌ها را در اندروید خاموش کنید و تنها آن‌ها را سریع‌تر کنید، باید عدد این سه گزینه را به عددی کمتر از ۱.۰ برسانید. با انجام این کار گوشی شما به شدت سریع‌تر می‌شود و می‌توانید از دیدن انیمیشن‌ها نیز لذت ببرید.

این روش هیچ آسیبی به گوشی شما نمی‌زند اما اگر اطلاعاتی درباره گزینه‌های موجود در منوی توسعه‌دهندگان ندارید، بهتر است در زمان غیرفعال کردن انیمیشین‌ها، به دیگر گزینه‌های موجود در منوی توسعه‌دهندگان کاری نداشته باشید تا مشکلی برای گوشی‌تان به وجود نیاید.

آیا شما تاکنون از این روش‌ها برای حذف انیمیشن های سیستم در گوشی های مجهز به اندروید استفاده کرده‌اید؟ تاثیر حذف انیمیشن‌ها از گوشی چقدر بوده؟ نظر خود را با ما در این‌ باره به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: هوش سیستم اندروید چیست؟ آیا باید آن را غیرفعال کنیم؟

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *