راهنمای خرید لپ‌ تاپ گیمینگ (مخصوص بازی)

 راهنمای خرید لپ‌ تاپ گیمینگ (مخصوص بازی)

خرید لپ تاپ گیمینگ

لپ‌تاپ گیمینگ یکی از پرطرفدارترین انواع لپ‌تاپ در بین جوانان و نوجوانان به حساب می‌آید. هر فردی که عاشق بازی‌های کامپیوتری حرفه‌ای باشد، به‌دنبال خرید لپ‌ تاپ گیمینگ است؛ اگر شما هم قصد خرید لپ‌ تاپ مخصوص بازی را دارید خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

انواع مختلف لپ‌ تاپ گیمینگ ارزان، لپ‌ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب و مدل‌های گران قیمت در بازار وجود دارند. ناگفته نماند که قیمت لپ‌ تاپ گیمینگ، متناسب با مشخصات و عملکرد لپ‌تاپ متغییر است؛ حتی در برخی از موارد برندهای تولید‌کننده این لپ‌تاپ‌ها هم در قیمت آن‌ها نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ‌تاپ مهندسی، انتخاب بهترین لپ تاپ مهندسی

لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس مدل Gaming FX516PM-HN100

لپ‌ تاپ گیمینگ مدل TUF Dash F15 FX516PM یکی از لپ‌تاپ‌های کمپانی ایسوس است که به بازار معرفی شده است. یکی از ویژگی‌های این لپ‌تاپ، پردازنده و کارت گرافیک جدید و بسیار قدرتمند آن است که باعث می‌شود یک گیمر به‌‌صورت حرفه‌ای و به راحتی بتواند از آن استفاده کند‌؛ همچنین به‌‌دلیل وجود سخت‌افزارهای قوی، نمایشگر بزرگ و سیستم خنک‌‌کننده قدرتمند، اندازه و ضخامت این لپ‌ تاپ گیمینگ زیاد بوده و طراحی آن‌ به‌گونه‌ای است که مورد پسند گیمرهاست. با تمام این تفاسیر این لپ‌‌تاپ‌ سبک و قابل حمل بوده و استفاده از رنگ نوک مدادی در قاب این مدل، دستگاه را جذاب کرده است.

خرید لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس

صفحه نمایش لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس

لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس مدل FX516PM-HN100 با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ که برای این نوع لپ‌تاپ‌ها کاملا مناسب است به بازار عرضه شده. رزولوشن در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش ۱۹۲۰*۱۰۸۰ با کیفیت FHD  است. صفحه نمایش این لپ‌تا‌پ دارای پوششی مات و صفحه کلید این محصول دارای نور پس زمینه است.

پردازنده و سخت‌افزار لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس

پردازنده مرکزی لپ‌ تاپ گیمینگ ASUS مدل FX516PM-HN100 از شرکت اینتل و مدل آن Core i7 است. فرکانس این پردازنده از ۳٫۳۰ تا ۴٫۸۰ گیگاهرتز است. به‌علاوه حافظه کش آن ۱۲ مگابایت و پردازنده گرافیکی آن GeForce RTX 3060 می‌باشد. حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی این دستگاه ۶ گیگابایت و از نوع GDDR6 است و ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد. نوع حافظه رم DDR4-3200 بوده و تا یک ترابایت حافظه خیره‌سازی از نوع SDD دارد.

لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو Legion 5

یکی از مدل‌های اخیر شرکت لنوو، لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو Legion 5 نام دارد. این دستگاه با کیفیت ساخت بالا، عملکرد روان کیبورد، صفحه نمایشی با کیفیت بالا، توان پردازشی بالای پردارنده‌های مرکزی و گرافیکی و همچنین عمر باتری خوبی که دارد بی‌شک می‌تواند در لیست خرید بهترین لپ‌ تاپ‌های گیمینگ برای هر گیمری قرار بگیرد.

خرید لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو

صفحه نمایش لپ‌ تاپ گیمینگ

صفحه نمایش ۱۵٫۶ لپ‌ تاپ گیمینگ لژیون ۵ از نوع Full HD IPS با روکش مات و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است و تصویر بسیار واضحی را به کاربر ارائه می‌دهد. زاویه دید صفحه نمایش ۱۷۸ درجه بوده و دقت رنگ‌ بالایی هم دارد که برای کارهای گرافیکی و طراحی مناسب به‌نظر می‌رسد. نکته مثبت صفحه نمایش، مات بودن آن است که در محیط‌های باز و پرنور مشکلی در مشاهده صفحه نخواهید داشت.

پردازنده لپ‌ تاپ گیمینگ

شرکت لنوو برای پردازنده مرکزی لپ‌ تاپ گیمینگ Legion 5 یکی از قوی ترین پردازنده‌های موجود حال حاضر بازار، یعنی Intel Core i7 11800H نثل ۱۱ را انتخاب کرده است. این پردازنده که مجهز به ۸ هسته حقیقی و ۸ هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه ۲٫۳GHz  می‌باشد، برای تمام امور سنگین گرافیکی و پردازشی مناسب است.

مموری لپ‌ تاپ گیمینگ

حافظه رم لپ‌ تاپ گیمینگ ۱۶GB DDR4 3200MHz  و مادربورد آن دارای دو اسلات رم است که هر یک توانایی پشتیبانی از ۱۶GB  رم را دارند، بنابراین حداکثر حافظه رم دستگاه ۳۲GB ‌بوده و در حال حاضر دو رم ۸GB روی آن قرار دارد.

حافظه لپ‌ تاپ گیمینگ

لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو Legion 5 دارای حافظه سرعت بالای SSD با ظرفیت ۱TB  است که قابلیت ارتقاء دارد.

کارت گرافیک لپ‌ تاپ گیمینگ

کارت گرافیک به‌کار رفته در لپ‌ تاپ گیمینگ نیز از دو قسمت تشکیل شده است. کارت گرافیک اولیه همان کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) بوده که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره گیری از رم دستگاه امور عادی گرافیکی را انجام می دهد، اما در امور سنگین گرافیکی و بازی، کارت گرافیک مجزا (Dedicate) وارد مدار می‌شود. این کارت گرافیک نیز ساخت شرکت NVIDIA GEFORCE و مدل RTX 3050TI GDDR6 با ۴GB حافظه گرافیکی مجزا (۱۲۸Bit) و توان ۹۵ وات است. این کارت گرافیک در حال حاضر تمام بازی‌های قدرتمند موجود در بازار را با کیفیت بسیار بالا اجرا می‌کند.

لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو IdeaPad Gaming 3

این لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو گزینه‌ای مناسب برای کسانی خواهد بود که می‌خواهند تجربه‌ای مناسب و ایده‌آل از اجرای بازی‌های ویدئویی داشته باشند. برخورداری از پردازنده‌ای توانمند، باتری با ظرفیت بالا و در کل سخت‌افزاری که قادر به اجرای بازی‌های مختلف است اجازه می‌‌دهد ساعت‌ها به تجربه عناوین دلخواه‌تان بپردازید.

لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو

صفحه نمایش لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو

لپ‌ تاپ گیمینگ IdeaPad Gaming 3 15IMH05 دارای یک صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS با وضوح فول اچ دی است. نسبت صفحه نمایش ۱۶:۹، تراکم پیکسلی آن ۱۴۲PPI و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است که این ویژگی‌ها بسیار برای بازی مهم هستند. با این حال، چه برای انجام کارهای روزمره، تماشای تلویزیون و فیلم، بازی کردن و… این لپ‌ تاپ گیمینگ را خریداری کنید این صفحه نمایش بسیار مناسب است؛ همچنین زاویه دید شما از همه جهات وسعت خوبی دارد.

حافظه لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو

حافظه رم دستگاه ۸GB DDR4 2666MHz است؛ این مقدار حافظه برای کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و گرافیکی مناسب می‌باشد. این لپ‌ تاپ گیمینگ دارای حافظه سرعت بالای SSD از نوع NVMe با ظرفیت ۲۵۶گیگابایت است که قابلیت ارتقاء نیز دارند.

پردازنده و کارت گرافیک لپ‌ تاپ گیمینگ لنوو

پردازنده مرکزی این لپ‌ تاپ گیمینگ یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود یعنی Intel Core i5 11300H است. این پردازنده که مجهز به ۴ هسته حقیقی و ۴ هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه ۳٫۱ گیگاهرتز بوده، برای اکثر امور سنگین گرافیکی و پردازشی مناسب می‌باشد. این پردازنده دارای حافظه کش ۸ مگابایت و اورکلاک ۴٫۱ گیگاهرتز است. کارت گرافیک به‌کار رفته در این لپ‌تاپ Geforce GTX1650 است که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره‌گیری از رم دستگاه تا سقف ۴ گیگابایت امور عادی گرافیکی را انجام می‌دهد.

لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Gaming F17 FX706HE

لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F17 FX706HE یکی از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ برند ایسوس است که به نسبت قیمتش کاربرد بالایی دارد. این لپ‌تاپ فوق‌العاده با پردازنده قوی، کارت گرافیک انویدیا و نمایشگر بسیار روان توانایی اجرای بازی‌های گرافیکی را در تنظیمات مختلف دارد؛ همچنین این مدل جز لپ‌تاپ‌ اقتصادی گیمینگ از برند ایسوس محسوب می‌شود.

لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس

صفحه نمایش لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس

صفحه نمایش ۱۷٫۳ دستگاه از نوع Full HD IPS با روکش مات و رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ بوده و با نرخ تصویر ۱۴۴Hz  کیفیت صفحه بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهد. زاویه دید صفحه نمایش ۱۷۸ درجه بوده و به لطف مات بودن برای کار در محیط‌های باز و روشن نیز بسیار مناسب است، ضمن این‌که به‌دلیل بهره‌گیری از فن‌آوری Reduce Blue Color  به چشم نیز کمتر آسیب می‌رساند.

پردازنده لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس

شرکت ایسوس برای پردازنده مرکزی این لپ‌ تاپ گیمینگ یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود حال حاضر بازار، یعنی Intel Core i5 11260H  را انتخاب کرده است. این پردازنده که مجهز به ۶ هسته حقیقی و ۶ هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه ۲٫۶GHz  می‌باشد برای تمام امور سنگین گرافیکی و پردازشی مناسب است. این پردازنده از نسل یازدهم (Tiger Lake) شرکت اینتل بوده و با حافظه کش فوق‌العاده ۱۲MB و اورکلاک ۴٫۴GHz  مناسب‌ترین گزینه حال حاضر برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ است.

حافظه لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس

حافظه رم دستگاه ۸GB DDR4 3200MHz  بوده که قابلیت ارتقاء دارد. مادربورد دستگاه ایسوس FX706HE دارای دو اسلات رم است که هر کدام از ۱۶GB رم با باس ۳۲۰۰MHz و از نوع DDR4 پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر یک رم ۸GB  روی آن قرار دارد و تا ۳۲GB  قابل ارتقاء است. این مقدار حافظه برای امور متوسط گرافیکی و پردازشی متوسط کاملا مناسب می‌باشد. دستگاه FX706HE ایسوس دارای حافظه خشک (SSD) از نوع NVMe  با ظرفیت ۵۱۲GB  بوده که قابلیت ارتقاء نیز دارد.

کارت گرافیک لپ‌ تاپ گیمینگ ایسوس

کارت گرافیک به‌کار رفته در لپ‌تاپ نیز از دو قسمت تشکیل شده است. این مدل اولیه همان کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) بوده که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره‌گیری از رم دستگاه امور عادی گرافیکی را انجام می‌دهد. کارت گرافیک مدل Intel UHD Graphics است، اما در امور سنگین گرافیکی و بازی، کارت گرافیک مجزا (Dedicate) وارد مدار می‌شود. کارت گرافیک نیز ساخت شرکت NVIDIA GEFORCE  و مدل RTX 3050TI GDDR6 با ۴GB  حافظه گرافیکی مجزاBit)128) و توان ۶۰ وات است که به کمک Dynamic Boost به ۷۵W  می‌رسد. این گرافیک از نسل دوازدهم گرافیک‌های شرکت انویدیا و با معماری سری دوم RTX است که نسبت به نسل قبلی تفاوت‌های چشمگیری دارد.

خرید انواع لپ تاپ از دی جی لند

پریسا مداح زاد

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  • ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *