آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران از طریق دستگاه‌های مختلف

 آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران از طریق دستگاه‌های مختلف

بسیاری از افراد در اوقات فراغت یا هنگام کار به گوش دادن موسیقی علاقه دارند؛ از این‌رو همواره به دنبال موسیقی‌های جدید از خواننده‌های محبوبشان هستند. حال دسترسی به یک منبع پخش به‌روز موزیک برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. اسپاتیفای یک سرویس اینترنتی در زمینه پخش موسیقی است که امکان دسترسی به مجموعه عظیمی از آهنگ‌های صوتی، ویدئویی و پادکست از خواننده‌های مشهور را برای کاربران فراهم می‌کند. علاقه مندان به موسیقی با ساخت اکانت اسپاتیفای، می‌توانند از خدمات پایه این سرویس اینترنتی به صورت رایگان (همراه با نمایش تبلیغات) استفاده کنند. با توجه به سیاست‌های تحریمی و محدودیت‌های جهانی بر علیه کشور ایران، بدون تردید استفاده از سرویس آنلاین اسپاتیفای برای ایرانیان به راحتی میسر نخواهد بود.

حال بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند که نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران چگونه است؟!

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با ایجاد حساب کاربری در سرویس اینترنتی اسپاتیفای در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار دهیم؛ پس توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: معرفی نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید

اسپاتیفای چیست؟-ساخت اکانت اسپاتیفای

اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای (Spotify) به عنوان یک سرویس اینترنتی برای پخش انواع موسیقی به‌طور رسمی در سال ۲۰۰۸ میلادی راه‌اندازی شده است. این سرویس به کاربران در سراسر جهان این اجازه را می‌دهد تا به حجم بسیار زیادی از موسیقی، ویدئو و پادکست دسترسی داشته باشند؛ زیرا بسیاری از خواننده‌ها و آرتیست‌های معروف جهان به صورت روزانه به بارگذاری آثار خود در این سرویس اقدام می‌کنند.

اسپاتیفای در طیف بسیار وسیعی از دستگاه‌های پخش کننده چون کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند، تبلت، تلویزیون هوشمند و … قابل اجرا است و کلیه خدمات پایه آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اما افراد برای استفاده از خدمات اضافی از قبیل کیفیت پخش بالاتر، حذف تبلیغات، قابلیت دانلود موسیقی و …  باید به خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای اقدام کنند. لازم به ذکر است که کاربران برای استفاده از سرویس آنلاین پخش موسیقی مانند همه شبکه‌های اجتماعی باید به ساخت اکانت اسپاتیفای اقدام کنند. این نکته را در نظر بگیرید که امکان ایجاد حساب یا ورود به سایت اسپاتیفای در ایران تنها با ابزارهای تغییر دهنده IP امکان‌پذیر خواهد بود.

روش‌های ساخت اکانت اسپاتیفای

همانطور که اشاره شد، ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران به دلیل سیاست‌های تحریمی تنها با استفاده از ابزارهای تغییر IP (فیلترشکن) و ایمیل معتبر امکان‌پذیر خواهد بود. افرادی که قصد استفاده از خدمات اسپاتیفای را دارند، باید در گام نخست انتخاب کنند که از چه دستگاهی قصد ساخت اکانت اسپاتیفای دارند؛ زیرا این سرویس اینترنتی در بسیاری از سیستم‌ها مانند ویندوز، مک، لینوکس، پلی استیشن‌(PS) ، اندروید وiOS  قابل دسترسی است. در ادامه نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای در سیستم‌های مختلف را توضیح می‌دهیم:

آموزش ساخت اکانت در گوشی موبایل-ساخت اکانت اسپاتیفای

آموزش ساخت اکانت در گوشی موبایل

کاربران برای ایجاد حساب در اسپاتیفای با گوشی موبایل باید در گام اول به دانلود و نصب اپلیکیشن اسپاتیفای از طریق سایت رسمی، گوگل پلی یا اپل استور اقدام کنند. لازم به ذکر است که معمولا این اپلیکیشن به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌های موبایل نصب شده است. گام‌های بعدی ایجاد اکانت به شرح زیر است:

  • اجرای برنامه و کلیک بر روی گزینه Sign up برای Create Account
  • وارد کردن ایمیل، تکرار ایمیل، رمز عبور و نام کاربری در صفحه جدید
  • اسکرول کردن صفحه به پایین و وارد کردن تاریخ تولد به میلادی، نام پروفایل و جنسیت
  • کلیک روی Sign up

پس از ایجاد اکانت در اسپاتیفای لازم است تا از طریق ایمیل، اکانت خود را احراز هویت کرده تا اسپاتیفای شما را ربات تشخیص ندهد. همچنین در صورتی‌که افراد پس از کلیک بر روی Sign up با اخطار مواجه شوند، باید به تغییر IP اقدام کرده تا بتوانند اطلاعات خود را تایید کنند.

آموزش ساخت اکانت در وب‌سایت

بسیاری از افراد به ایجاد حساب کاربری در اسپاتیفای از طریق وب‌سایت تمایل دارند؛ از این‌رو می‌توانند از طریق سایت به آدرس www.spotify.com نسبت به ایجاد اکانت اقدام کنند. افراد برای ایجاد اکانت در وب هم باید بر روی گزینه Sign up کلیک کرده و با وارد کردن مشخصات ثبت نام را انجام دهند. این نکته را در نظر بگیرید که سن ثبت نام کننده نباید زیر سن قانونی تعیین شده باشد؛ زیرا اسپاتیفای اجازه ایجاد اکانت را نخواهد داد. همچنین افرادی که اکانت فیسبوک یا گوگل دارند، می‌توانند به راحتی ساخت اکانت را بدون وارد کردن اطلاعات شخصی انجام دهند.

ساخت اکانت اسپاتیفای در کنسول‌های بازی چون PS4 و PS5

بدون شک یکی از قابلیت‌های منحصر به‌فرد سرویس اسپاتیفای این است که امکان اتصال به کنسول‌های بازی را برای کاربران فراهم می‌کند؛ از این‌رو افراد می‌توانند در زمان انجام بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز، از گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه لذت ببرند. این نکته را در نظر بگیرید که نسخه رایگان اسپاتیفای در کنسول‌های بازی تنها به مدت ۱ ماه قابل استفاده خواهد بود و پس از آن باید با پرداخت هزینه، اکانت اسپاتیفای را پرمیوم کرد. مراحل ساخت اکانت اسپاتیفای در کنسول‌ بازی PS4 به شرح زیر است:

  • وارد شدن به PlayStation Store و جستجوی برنامه Spotify
  • دانلود و نصب برنامه Spotify
  • کلیک بر روی گزینه Sign up و ایجاد حساب کاربری با وارد کردن مشخصات

حال کاربران برای ساخت اکانت spotify در کنسول بازی PS5 باید مراحل زیر را طی کنند:

  • پیدا کردن برنامه اسپاتیفای با کلیک بر روی All Apps از بخش خانه رسانه
  • انتخاب Spotify و کلیک بر روی دکمه Download
  • کلیک بر روی Sign up برای ساخت اکانت با وارد کردن اطلاعات

لازم به ذکر است که چنانچه حساب کاربری اسپاتیفای در هر دستگاه دیگری دارید، باید بر روی Log in کلیک کرده و با وارد کردن اطلاعات شخصی وارد حساب کاربری شوید.

ساخت اکانت اسپاتیفای در تلویزیون هوشمند

ساخت اکانت اسپاتیفای در تلویزیون هوشمند

بسیاری از افراد به گوش دادن موسیقی از طریق تلویزیون در منزل علاقه دارند. در سال‌های اخیر تلویزیون‌های هوشمند متنوعی روانه بازار شده‌اند که قابلیت پشتیبانی از برنامه spotify را دارند. برای ساخت اکانت در اسپاتیفای در تلویزیون هوشمند باید مراحل زیر را طی کرد:

  • دانلود و نصب برنامه spotify از طریق فروشگاه برنامه دستگاه
  • وارد کردن مشخصات (ایمیل و رمز عبور حساب کاربری در دستگاه دیگر که قبلا ایجاد کرده‌اید.)
  • اجرا برنامه spotify در دستگاه دیگر چون رایانه یا تلفن همراه
  • اتصال برنامه از طریق قابلیت Spotify Connect به تلویزیون هوشمند
  • انتخاب گزینه LOG IN WITH PIN
  • وارد شدن به صفحه spotify.com/pair در دستگاه دیگر
  • وارد کردن پین کد نمایش داده شده بر روی صفحه در نسخه اسپاتیفای تلویزیون

چنانچه برنامه spotify بر روی تلویزیون هوشمند فعال نشد، توصیه می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اطمینان از اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت
  • دریافت آخرین آپدیت برنامه اسپاتیفای از فروشگاه اپ استور تلویزیون (آپدیت کردن برنامه در صورت در دسترس بودن)
  • بستن و اجرای مجدد اپلیکیشن اسپاتیفای
  • خاموش و روشن کردن تلویزیون هوشمند
  • خاموش و روشن کردن مودم Wi-Fi (استفاده از شبکه وای فای دیگر در صورت لزوم)
  • حذف و نصب اپلیکیشن Spotify از روی تلویزیون هوشمند

جمع‌بندی

در مطلب فوق سعی کردیم تا به معرفی اجمالی سرویس Spotify بپردازیم و نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای در دستگاه‌های مختلف را آموزش دهیم تا علاقه‌مندان به موسیقی بتوانند به مجموعه وسیعی از آهنگ‌ها، ویدئوها و پادکست‌ها دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: امن‌ ترین گوشی های هوشمند

صبا رامش

مطالب مرتبط

3 دیدگاه ها

  • من خودم راحت اکانت میسازم

  • من همه‌ی کار هارو انجام میدم ولی میگه احتمالا به پروکسی یا وی پی ان وصل هستید انها را خاموش کنید و مجددا امتحان کنید
    درحالی که وصل نیستم

    • داخل ایران برای ساخت اکانت سخته باید اکانت اماده بخری و برای استفاده از دی ان اس استفاده کنی نیاز به نرم افزار تغییر ای پی نداره
      برای خرید بزن خرید اکانت اسپاتیفای میاره سایتهایی که میفروشن خودم از سایت اسپاتیفای اَک خرید میکنم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *