نقد و بررسی لپ تاپ lenovo legion 5 pro

 نقد و بررسی لپ تاپ lenovo legion 5 pro

لنوو در سال‌های اخیر به یکی بزرگ‌ترین و بهترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های گیمینگ تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت در سال‌های اخیر، لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro بوده که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تمام گیمرها و کسانی که انتظاراتشان از یک لپ تاپ، به شدت بالا است، با معرفی، نقد و بررسی این لپ تاپ قدرتمند لنوو همراه ما باشید.

خرید انواع لپ تاپ از فروشگاه دی جی لند

بررسی طراحی و ابعاد Lenovo Legion 5 Pro

بررسی طراحی و ابعاد لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro

لنوو در طراحی لپ تاپ لنوو لیجن ۵ پرو از زبان طراحی خاص خود استفاده کرده است. هر چند طراحی این لپ تاپ برای تمام کاربران خیلی مناسب نیست اما اگر به لپ‌تاپ‌هایی با خطوط شکسته و طراحی مدرن و گیمینگ علاقه دارید، لپ تاپ لنوو Lenovo Legion 5 Pro می‌تواند برای شما گزینه خوبی باشد.

نسبت نمایشگر ۱۶ اینچی این لپ تاپ گیمینگ قدرتمند، ۱۶ به ۱۰ است. این نسبت می‌تواند برای مولتی‌تسکرها و گیمرها، نسبت خوبی باشد و از نسبت استاندارد ۱۶ به ۹، عملکرد بهتری داشته باشد. لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro دارای ضخامت ۲۶.۸ میلی متری است و وزن نسبتا زیادی دارد. پس اگر به کامپکت بودن لپ‌تاپ اهمیت زیادی می‌دهید، شاید بهتر باشد سراغ گزینه‌های دیگری بروید. ترک‌پد این مدل نیز اندازه خوبی دارد و می‌تواند در بسیاری از تسک‌ها، شما را از استفاده از ماوس، بی‌نیاز کند.

بررسی عملکرد نمایشگر لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro

بررسی عملکرد نمایشگر لپ تاپ لنوو Lenovo Legion 5 Pro

کیفیت نمایشگر اهمیت بسیار بالایی برای گیمرها دارد و لنوو هم به این مورد توجه ویژه‌ای داشته است. این لپ تاپ ۱۶ اینچی به نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ مجهز شده که از قابلیت جی سینک پشتیبانی می‌کند. با توجه به نرخ روشنایی ۵۴۶cd/m2، این مدل می‌تواند به راحتی در محیط‌های پوشیده و حتی بیرون از خانه عملکرد درخشان خود را حفظ کند.

با این که نمایشگر این لپ تاپ شرکت لنوو از نوع آی پی اس ال سی دی است اما کاربران می‌توانند رنگ‌های سیاه‌ را با عمقی مناسب ببینند. صفحه نمایش Lenovo Legion 5 Pro از صد در صد دامنه رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند و دارای نور آبی مضر بسیار کمی است. این نمایشگر در میان دیگر لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت بازار خیلی به چشم نمی‌آید و نمی‌تواند برای تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای خیلی مناسب باشد اما برای بازی‌ها، این نمایشگر کیفیتی فوق‌العاده دارد.

بررسی ویژگی_ها و مشخصات فنی لیجن 5 پرو لنوو

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی لیجن ۵ پرو لنوو

لپ تاپ گیمینگ لنوو به پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 9 6800H مجهز شده است. این پردازنده می‌تواند به سادگی از پس سنگین‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ بربیاید و برنامه‌هایی مانند اتوکد را به خوبی اجرا کند. یک ترابایت حافظه اس اس دی از نوع M2،‌ لود شدن سریع فایل‌ها و برنامه‌ها را در این لپ تاپ ضمانت می‌کند. حافظه رم ۳۲ گیگابایتی این مدل نیز از نوع DDR5‌ است و سرعت بسیار خوبی دارد.

همان طور که پیش از این هم گفتیم، لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو برای مولتی‌تسکرها یک انتخاب فوق‌العاده است. نوع و میزان حافظه رم این لپ تاپ نشان می‌دهد در کنار توجه لنوو به گیمرها، این شرکت در تولید لپ تاپ قدرتمندش به تولیدکنندگان محتوا و افرادی که از چندین نرم‌افزار مانند ایلاستریتر، فوتوشاپ و … به صورت همزمان استفاده می‌کنند هم توجه خاصی داشته است.

به طور کلی پردازنده و حافظه‌های این لپ تاپ در عملکردی بسیار خوب دارند و می‌توانند تا چندین سال، بدون هیچ مشکلی در سطحی فوق‌العاده پاسخگوی نیاز کاربران باشند.

بررسی گرافیک لپ تاپ لیجن ۵ پرو لنوو

مهم‌ترین قطعه هر دستگاه گیمینگی، پردازنده گرافیکی آن است. لنوو در این بخش نیز عملکردی قابل دفاع داشته و از جی پی یو NVIDIA GeForce RTX 3070 استفاده کرده است. تست‌های بنچمارک انجام شده روی این کارت گرافیک، نشان می‌دهد این مدل در تست G3D Mark امتیاز ۲۳۶۲۳ را به دست آورده که آن را به یکی از قدرتمندترین گرافیک‌های موجود در لپ‌تاپ‌ها تبدیل می‌کند. حافظه GPU لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو ۸ گیگابایت و از نوع GDDR6 است. حداکثر فرکانس آن نیز به عدد ۱۴۸۵ مگاهرتز می‌رسد.

بررسی دیگر ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ لنوو

این لپ تاپ در زمان عرضه به بازار، به ویندوز ۱۱ نسخه Home مجهز است. البته کاربران می‌توانند پس از خرید، هر نسخه‌ای از ویندوز را که می‌خواهند روی آن نصب کنند. همان طور که انتظار دارید، این مدل از ویژگی‌های نرم‌افزاری مخصوص بازی زیادی نیز بهره می‌برد تا گیمرها بتوانند بازی‌ها را دقیقا آن طور که می‌خواهند بازی کنند.

اسپیکرهای این مدل از نوع استریو و دو واتی هستند. وبکم لپ تاپ Legion 5 Pro لنوو نیز دارای کیفیت ۷۲۰p است که یکی از نقاط ضعفش محسوب می‌شود.

باتری لیجن ۵ پرو ۸۰ وات ساعتی است و می‌تواند در استفاده‌های معمولی، یک روز کاری کامل را دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید: ۸ اشتباه که هنگام خرید لپ تاپ مناسب کار و بازی ممکن است مرتکب شویم

پورت‌ها

لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro لنوو به دو پورت USB 3.2 Gen 1، یک پورت USB 3.2 Gen 1، دو پورت یو اس بی تایپ سی ۳٫۲ Gen 2، یک پورت HDMI، یک پورت اترنت و درگاه ۳.۵ میلی متری هدفون مجهز شده است.

بررسی نقاط قوت و ضعف لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro

 بررسی نقاط قوت و ضعف لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro

  • قدرت پردازشی و گرافیکی این لپ تاپ در سطح بسیار خوبی قرار دارد.
  • نمایشگر این مدل با توجه به قیمتش کیفیت خوبی دارد.
  • عمر باتری در مقایسه با رقبا قابل قبول است.
  • نسبت نمایشگر برای مولتی‌تسکرها فوق‌العاده است.
  • میزان حافظه رم برای باز کردن چندین برنامه به صورت همزمان کافی است.
  • کیفیت وبکم در مقایسه با قیمت لپ تاپ اصلا مناسب نیست و از قابلیت Hello Windows پشتیبانی نمی‌کند.
  • طراحی لپ تاپ دیگر تازگی ندارد و بارها توسط لنوو استفاده شده است.
  • با توجه به گیمینگ بودن این لپ تاپ، کیفیت اسپیکرها می‌توانست بهتر باشد.

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *