نقد و بررسی گوشی Nothing Phone 1

 نقد و بررسی گوشی Nothing Phone 1

اوایل امسال طی یک پخش زنده گوشی جدیدی با نام گوشی nothing phone 1 معرفی شد و مدیرعامل این شرکت، کارل پی جاه‌طلبی خود را در دنیای گوشی‌های هوشمند نشان داد.

این برند دائما در حال انتشار آپدیت‌ها و اطلاعات جدید از Phone 1 بود، اما حالا پس از رونمایی رسمی آن، توانسته‌‌ایم گزارش کاملی از nothing phone 1 و ویژگی‌های آن تهیه کنیم.

طراحی گوشی nothing phone 1

پس از حدس و گمان‌های فراوان و شیطنت‌های بسیار از طرف شرکت ناتینگ، بالاخره توانستیم نگاه خوبی به گوشی جدید آن یعنی nothing phone 1 داشته باشیم.

به‌طور خلاصه، این طراحی با پشت گوشی هوشمند خود دودستگی جالبی در میان کاربران ایجاد کرده است. علیرغم اصرار پی مبنی بر اینکه گوشی ناتینگ فون ۱ قاتل آیفون خواهد بود، اما بخش زیادی از طراحی این دستگاه الهام گرفته از خود آیفون می‌باشد.

با توجه به صحبت‌های کمپانی ناتینگ و اصرار بر اینکه این برند شروع یک تحول در سراسر این صنعت می‌باشد، شاید طرفداران انتظارات بیشتری از آن داشتند و کمی ناامید شدند.

طراحی گوشی nothing phone 1

در پشت گوشی nothing phone 1 و در کنار فلش و میکروفون،‌ ۲ دوربین در یک فضای عمودی و کپسولی شکل قرار گرفته‌ است. روبه‌روی دوربین در سمت راست، یک چراغ قرمز وجود دارد که در زمان فیلم‌برداری به صورت چشمک‌زن روشن و خاموش می‌شود.

تنها بخشی که طراحی گوشی هوشمند ناتینگ فون ۱ را منحصر به فرد می‌کند، خطوط نوری پشت آن است. برای این خطوط کاربردهای متفاوتی در نظر گرفته شده است؛ زمانی که صفحه گوشی شما رو به زمین است و پشت گوشی را می‌بینید، نوتیفیکیشن‌ها از طریق رقص نور خطوط به شما اعلام می‌شود.

شما حتی می‌توانید برای نوتیفیکیشن هر برنامه الگوی متفاوتی در نظر بگیرید. همچنین خط نوری عمودی که در پایین گوشی قرار دارد میزان شارژ باتری شما را نشان می‌دهد؛ البته تمام این قابلیت‌ها تا زمانی که از قاب مات استفاده نکرده‌اید کاربردی خواهد بود.

اگر گوشی را برگردانید و جلوی آن را مشاهده کنید، یک صفحه نمایش بزرگ با حاشیه باریک، گوشه‌های منحنی، ناچ دوربین در قسمت بالا سمت چپ، دکمه لاک‌اسکرین در سمت راست و دکمه‌های ولوم در سمت چپ را خواهید دید. این طراحی اصلا ضعیف نیست، اما واقعیت این است که مشابه باقی گوشی‌های پرچم‌دار می‌باشد و چیز جدیدی ارائه‌ نکرده است.

مشخصات فنی گوشی nothing phone 1

مشخصات فنی گوشی nothing phone 1

طرفداران توقع داشتند چیپ Snapdragon 8+ Gen 1 در این گوشی به کار رفته باشد، اما حالا مشخص شده است که این دستگاه مجهز به +Snapdragon 778G می‌باشد. این چیپ مشابه Snapdragon 778G بوده و همچنین از ۲ قابلیت اصلی شارژ وایرلس و شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

طبق گزارش‌ها، کوالکام این دو ویژگی را به درخواست کمپانی ناتینگ اضافه کرده و یک نشان + هم به آن داده تا متمایز شود. در بخش شارژ معکوس هم با قرار دادن کیس ایر۱ بر روی پنل پشتی گوشی، می‌توانید آن را شارژ کنید. حافظه رم در این دستگاه ۸ و ۱۲ می‌باشد و حافظه داخلی آن ۱۲۸ و ۲۵۶ در نظر گرفته شده است. باتری این دستگاه نیز ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر آن ۳۳ واتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی ناتینگ فون ۲ با ناتینگ فون ۱

دوربین‌ها گوشی nothing phone 1

با معرفی گوشی nothing phone 1 توانستیم نگاه دقیق‌تری به آن داشته باشیم. گوشی ناتینگ فون ۱ در دوربین خود از ۲ لنز اصلی استفاده کرده و لنز‌های دیگر را حذف کرده است.

یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 و یک لنز ۵۶ مگاپیکسلی اولتراواید سامسونگ JN1 دوربین آن را تشکیل داده است. همچنین لنز اصلی سونی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و لنز اولتراواید مجهز به لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) می‌باشد. لنز سلفی نیز برای عکاسی و تماس تصویری ۱۶ مگاپیکسل در نظر شده است.

لنزهای دوربین گوشی ناتینگ فون 1

صفحه‌نمایش گوشی nothing phone 1

صفحه‌نمایش ۶.۵۵ اینچی این دستگاه OLED و همراه با محافظ ۵ Gorilla Glass می‌باشد که رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰ دارد. طبق ویدیویی که در اکانت رسمی تیک‌تاک ناتینگ منتشر شد، نرخ نوسازی گوشی موبایل ناتینگ فون ۱ می‌تواند بین ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز بسته به نیاز کاربر متغیر باشد. سنسور تشخیص اثر انگشت نیز در پایین صفحه‌نمایش مشابه دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته است.

نرم‌افزار گوشی nothing phone 1

گوشی موبایل ناتینگ فون مجهز به سیستم‌عامل NothingOS می‌باشد که بر پایه اندروید ۱۲ نوشته شده است. عکس‌هایی که از این سیستم‌عامل منتشر شده بود، به دلیل ظاهر مینیمالیستی عمدی آن نظرات متفاوتی را در پی داشت.

بسیاری از تجربه‌های معمول اندروید، در طراحی ساده‌تر فون ۱ حذف شدند. باید دید آیا این شرکت در آینده با ارتقاء سیستم‌عامل خود می‌تواند آن را به سلیقه کاربران نزدیک‌تر کند یا خیر. ناتینگ تایید کرده است که فون ۱ حداقل تا ۳ سال از سیستم‌عامل پشتیبانی خواهد کرد.

اندروید ناتینگ فون 1

گوشی ناتینگ فون ۱ در ۱۶ جولای و طی مراسمی رسمی رونمایی شد؛ البته قبل از عرضه آن نیز برای مشتریان این امکان فراهم شده بود تا آن را پیش خرید کنند. قیمت گوشی Nothing Phone 1 حدود ۴۷۵ دلار اعلام شده است؛ البته این رقم با ارتقاء حافظه داخلی و رم تا ۵۹۳ دلار نیز می‌رسد.

خرید انواع گوشی های اپل از دی جی لند

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *