گوشی Poco X3 Pro گوشی گیمینگ اقتصادی

 گوشی Poco X3 Pro گوشی گیمینگ اقتصادی

گوشی Poco X3 Pro از برند محبوب شیائومی، بهترین گوشی گیمینگ در دامنه قیمت خود است. در واقع قیمت گوشی گیمینگ برندهای دیگر با Poco X3 Pro قابل قیاس نیست. عملکرد سخت‌افزاری قوی این گوشی شیائومی به شدت تاثیرگذار و صفحه نمایش بزرگ و روان از مزایای Poco X3 Pro است. تنها ممکن است، کیفیت نه چندان بالای دوربین این گوشی مانع خوشحالی کامل برخی از کاربران شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه دو گوشی میان رده: شیائومی poco X3 و سامسونگ گلکسی M31


گوشی Poco X3 Pro شباهت بسیار زیادی به Poco X3 NFC دارد. البته از برخی جهات این ادعا درست و از جهاتی دیگر این‌طور نیست. پردازنده Poco X3 Pro به مراتب از Poco X3 NFC قدرتمند‌تر است. به راحتی می‌توان با استفاده از گوشی، بازی‌هایی مثل call of duty mobile و fortnite در بهترین کیفیت اجرا کرد.البته این گوشی تماما بهتر از مدل NFC نیست. در برخی موارد مانند دوربین، گوشی Poco X3 NF کیفیت و جزئیات بهتری دارد. البته نمی‌توان به یکباره گفت که دوربین Poco X3 Pro بد است. در واقع به هیچ عنوان این‌طور نیست. ولی در بازار می‌توان با همین قیمت یک گوشی با دوربین بهتری را خریداری کرد.

گوشی Poco X3 Pro  گوشی گیمینگ اقتصادی

طراحی گوشی Poco X3 Pro 

از نظر طراحی ظاهری این گوشی بسیار به مدل NFC شبیه است که این می‌تواند به سلیقه بسیاری از کاربران، جالب نباشد.
لوگوی POCO بزرگ بر پشت گوشی حک شده و کاور پشتی گوشی بسیار به شیشه شبیه است. در حالی‌ست که آن کاملا از پلاستیک تولید شده. اینکه بدنه پلاستیکی باشد، کاملا بین گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌تر رایج است.


حسگر اثر انگشت، کنار گوشی قرار دارد. شاید کاربران بیشتری، طرفدار حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش باشند. با این حال، حسگر گوشی Poco X3 Pro با دقت و سرعت بالایی عمل می‌کند.
جک ۳٫۵ میلی متری صدا در طراحی این گوشی در نظر گرفته شده است. اسپیکر‌های استریو گوشی Poco X3 Pro حجم صدای خوبی دارند. دامنه فرکانس‌های میانی به اندازه‌ای توان دارند که صدای اسپیکرها، ضعیف و بی‌جان به گوشی نرسند.


ممکن است به هنگام دیدن فیلم و انجام دادن بازی، متوجه صدای ضعیف‌تر اسپیکرهای بالایی گوشی، نسبت به اسپیکرهای پایین شوید. نیمه پر لیوان را ببینید. هنوز صدای استریو از مونو دلچسب‌تر است.


گزینه جذاب دیگری که در ساخت Poco X3 Pro از آن استفاده شده، فرستنده فروسرخ است. این قطعه بالای گوشی به شکل نقطه ریزی قرار دارد. شما می‌توانید از گوشی خود به عنوان یک کنترل از راه دور برای تمامی وسایلی که با اشعه فروسرخ کنترل می‌شوند، استفاده کنید.
این گوشی، در دسته گوشی‌های بزرگ قرار می‌گیرد. با داشتن عرض ۷۶٫۸ میلی‌متری و طول ۱۶۵٫۳ میلی‌متری، حتی از گوشی Samsung galaxy s21 ultra بزرگ‌تر است.

خرید گوشی Poco X3 Pro

صفحه نمایش گوشی Poco X3 Pro 

تمامی تقصیر بزرگی این گوشی، بر گردن صفحه نمایش ISP6.67 اینچی آن قرار می‌گیرد. البته باید بگوییم که ارزش این همه بزرگی را دارد. این صفحه نمایش، دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی است.
صفحه نمایش، شفاف و دارای رنگ‌های پر و کامل است. بزرگی صفحه این حس را القا می‌کند که این گوشی برای گیمینگ ساخته شده است. البته این تنها یک حس نیست، زیرا که واقعا این چنین است.

قیمت گوشی Poco X3 Pro

دوربین گوشی Poco X3 Pro

برند شیائومی شهرت خود را به وسیله استفاده از پردازنده‌های قدرتمند و قیمت مناسب، به دست آورده است. طبعا برای ارزان نگه داشتن گوشی، از برخی نکات صرف نظر شده. اخیرا دوربین‌های این برند چینی هم در حال رسیدن به این شهرت هستند.
دوربین‌ها روی کاغذ از مشخصاتی مناسب این کلاس از گوشی هوشمند، برخوردارند.

این گوشی دارای ماژول ۴ گانه دوربین است. لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو لنز ۲ مگابایتی نه چندان قوی ماکرو و عمق سنج، ماژول چهارگانه دوربین Poco X3 Pro را تشکیل می‌دهند.


در بسیاری از گوشی‌های اقتصادی از برند شیائومی، ترکیب به همین ترتیب است. می‌توان گفت که دیگر به این چینش عادت کرده‌ایم.
در گوشی‌های Poco X3 NFC و Redmi note 10 pro شاهد عملکرد بهتر دوربین هستیم. دوربین سلفی ۲۰ مگابایتی عملکرد نسبتا خوبی دارد. در کل می‌توان گفت، تمرکز اصلی این گوشی روی دوربین نیست.

خرید گوشی گیمینگ -گوشی Poco X3 Pro

مشخصات و عملکرد گوشی Poco X3 Pro

در بخش دوربین حرف چندانی برای گفتن نداشت. در عوض در بخش سخت‌افزاری و عملکرد، خوش درخشیده است.
پردازنده Snapdragon 860 می‌تواند طرفداران شیائومی را خوشحال کند. یک بازی ماند فوتنایت به راحتی در ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. این اندازه، برای یک گوشی گیمینگ اقتصادی بسیار مناسب است.
سیستم عامل اندروید به نرمی و قدرت اجرا می‌شود. چیپست اسنپدراگون این گوشی با رم ۶/۸ و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ همراهی می‌شود.

قیمت گوشی گیمینگ-گوشی Poco X3 Pro

عمر باتری گوشی Poco X3 Pro

قدرت باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپری این گوشی حتی با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲۰ هرتزی، بسیار چشمگیر است. به راحتی در استفاده منطقی و معمولی با فعال بودن مود ۱۲۰ هرتز صفحه نمایش، در آخر روز ۴۰ درصد از باتری باقی می‌ماند. برای مثال اگر هفت صبح، استفاده از گوشی را شروع کنید تا ساعت ۲۳ حدود ۵۰ درصد از باتری مصرف می‌شود.

آیا این گوشی انتخاب مناسبی برای خرید است
اگر طرفدار بازی کردن با گوشی، سخت‌افزار و باتری قدرتمند هستید، خرید این گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ولی اگر انتظار داشتن یک گوشی با دوربین قدرتمند را دارید و ترجیح می‌دهید گوشی خیلی بزرگ نباشد، بهتر است به دنبال گوشی دیگری باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۵ میلیون تومان

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *