مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A73 با گلکسی A53: مقایسه محصولات

 مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A73 با گلکسی A53: مقایسه محصولات

یکی از پرطرفدارترین کمپانی‌های فعال در زمینه تولید انواع گوشی‌های هوشمند را باید سامسونگ معرفی کرد. غول فناوری کره جنوبی موفق شده است با تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت، نظر کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند، اما همواره زمان خرید، سوال‌های زیادی برای کاربران به وجود خواهد آمد که کدام یک از مدل‌ها می‌توانند کاربرد بیشتری داشته باشند. سامسونگ گلکسی A73 و گلکسی A53 را باید به عنوان دو گوشی هوشمند پرطرفدار کمپانی کره‌ای به حساب آورد که خرید میان آن‌ها می‌تواند انتخاب نسبتا دشواری باشد. در این مقاله قصد داریم مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A73 با گلکسی A53 را انجام دهیم تا بتوانید برای خرید قطعی، نتیجه‌گیری خوبی داشته باشید.

تفاوت گوشی گلکسی A73 با گلکسی A53 سامسونگ

سامسونگ گلکسی A73 سامسونگ گلکسی A53
پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸ جی ۵G اگزینوس ۱۲۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 642L Mali-G68
صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ سوپر آمولد پلاس با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ ۶٫۵ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰
دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، ۵ مگاپیکسل سنجش عمق، ۵ مگاپیکسل ماکرو ۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، ۵ مگاپیکسل سنجش عمق، ۵ مگاپیکسل ماکرو
سلفی ۳۲ مگاپیکسل  ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع ۲۵ وات ۲۵ وات

مقایسه طراحی گوشی گلکسی A73 با گلکسی A53 سامسونگ

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A73 و سامسونگ گلکسی A53 را در زمینه طراحی باید مشابه یکدیگر معرفی کرد. در بخش جلوی دستگاه، حاشیه‌های نسبتا کمی قابل مشاهده بوده و بیشتر فضای جلوی گوشی‌های هوشمند سامسونگ از نمایشگر تشکیل شده است. همچنین در بخش عقب، ماژول‌هایی قرار دارند که سنسورها را درون خود جای داده‌اند؛ این ماژول‌های برجسته مستطیل شکل، باعث می‌شوند زمان قرارگیری گوشی روی سطح، فاصله ایجاد شود. همچنین ظاهر ماژول‌های هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A73 و سامسونگ A53 در یک حالت قابل مشاهده هستند.

در بخش کناری هر دو دستگاه، کلید پاور قرار گرفته و در قسمت بالای آن، کلیدهای حجم صدا قرار دارند. بد نیست بدانید این دو گوشی موبایل هوشمند و میان‌رده سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر هستند. از دیگر ویژگی‌های این دو دستگاه باید به وزن آن‌ها اشاره کرد؛ گلکسی A73 با وزنی معادل ۱۸۱ گرم در مقایسه با سامسونگ A53 با وزن ۱۸۹ گرم، کمی سبک‌تر است.

گلکسی A73 با وزنی معادل 181 گرم در مقایسه با سامسونگ A53 با وزن 189 گرم، کمی سبک‌تر است.
گلکسی A73 با وزنی معادل ۱۸۱ گرم در مقایسه با سامسونگ A53 با وزن ۱۸۹ گرم، کمی سبک‌تر است.

بدنه هر دو دستگاه از پلاستیک باکیفیت بوده و بر اساس اطلاعات موجود، این دو گوشی توانسته‌اند تاییدیه IP67 را کسب کنند؛ این تاییدیه نشان می‌دهد هر دو اسمارت‌فون می‌توانند در برابر آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان دهند. این قابلیت برای گوشی‌های میان‌رده سامسونگ به یک ویژگی عادی تبدیل شده است. ما در بیشتر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، شاهد تاییدیه IP67 هستیم که برای کاربران به عنوان یک ویژگی مهم شناخته می‌شود.

 مقایسه صفحه نمایش گوشی گلکسی A73 با گلکسی A53 سامسونگ

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A53 در بخش جلو مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل بوده و نسبت نمایشگر به بدنه آن برابر با ۸۵٫۴ درصد است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی باید به پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در کنار مجهز بودن به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

در طرف دیگر، سامسونگ گلکسی A73 مجهز به نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر آمولد پلاس با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل بوده و نسبت نمایشگر به بدنه آن، ۸۷ درصد است؛ این یعنی گوشی سامسونگ گلکسی A73 در مقایسه با سامسونگ گلکسی A53 دارای نمایشگر بزرگ‌تری بوده و حاشیه‌های کمتری دارد. همچنین این گوشی مجهز به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ است.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A53 در بخش جلو مجهز به نمایشگر 6.5 اینچ سوپر آمولد با وضوح 1080×2400 پیکسل است.
گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A53 در بخش جلو مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است.

توجه داشته باشید هر دو دستگاه نمایشگرهای باکیفیتی دارند، اما اگر برای اجرای گیم یا تماشای فیلم تمایل به خرید گوشی با سایز نمایشگر بزرگ دارید، باید سراغ خرید گلکسی A73 بروید و در این زمینه دیگر نیاز شما با گلکسی A53 برآورده نمی‌شود.

مقایسه دوربین A73 با A53

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A53 در بخش عقب دارای دوربین چهارگانه بوده که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 است و در کنار آن، سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید با زاویه پوشش ۱۲۳ درجه و دو سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق در دسترس قرار دارند.

گوشی سامسونگ گلکسی A53 با دوربین چهارگانه
گوشی سامسونگ گلکسی A53 با دوربین چهارگانه

شرایط گوشی سامسونگ گلکسی A73 در زمینه تصویربرداری بهتر از سامسونگ گلکسی A53 است. در حقیقت گوشی گلکسی A73 مجهز به سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و همانند گلکسی A53 دارای سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل و دو سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق است.

معمولا سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند خود از سنسورهای سلفی قدرتمند استفاده می‌کند. این دو دستگاه در بخش جلو دارای سنسورهای ۳۲ مگاپیکسل هستند که امکان ثبت تصاویر و فایل‌های ویدیویی باکیفیت را فراهم می‌کنند.

تا این بخش از مقایسه گلکسی A73 با A53 تفاوت‌های نسبتا خوبی میان این دو گوشی مشاهده شد و هم اکنون دوربین را باید به عنوان یک تیر خلاص به حساب آورد. اگر تمایل دارید گوشی هوشمندتان مجهز به دوربین قدرتمند باشد، بدون تردید گلکسی A73 پیشتاز است.
بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی Nothing phone 1 و سامسونگ Galaxy A73

مقایسه پردازنده A73 با A53

سامسونگ گلکسی A53 قدرت خود را از پردازنده اصلی اگزینوس ۱۲۸۰ دریافت می‌کند و در کنار آن هم پردازنده گرافیکی Mali-G68 برای اجرای انواع بازی‌ها و اجرای نرم‌افزارهای نیازمند به پردازنده گرافیکی قدرتمند ایفای نقش می‌کند.

گوشی سامسونگ گلکسی A73 مجهز به پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸ جی ۵G بوده که به عنوان یک پردازنده با پایه تراشه ۶ نانومتر شناخته می‌شود. در کنار پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی Adreno 642L قرار دارد و می‌توان گفت این ترکیب، امتحان خود را به خوبی پس داده است.

گلکسی A73 مجهز به پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون 778 جی 5G
گلکسی A73 مجهز به پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸ جی ۵G

این دو دستگاه با آن که دارای پردازنده‌های قدرتمند هستند، اما باید گلکسی A73 را به عنوان پیروز رقابت معرفی کنیم. پردازنده گلکسی A73 در برابر گلکسی A53 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مقایسه باتری سامسونگ A73 با A53

باتری از مهم‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند به حساب می‌آید و کاربران مختلف هنگام خرید به قدرت آن توجه می‌کنند. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A73 و سامسونگ گلکسی A53 به صورت مشترک دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت هستند و از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند. به خاطر داشته باشید این دو گوشی هوشمند می‌توانند شارژ را به خوبی حفظ کرده و به لطف پردازنده کوالکام موجود در گلکسی A73، شرایط این مدل گوشی بهتر از A53خواهد بود.

گوشی‌های گلکسی A73 و A53 از فناوری شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کنند.
گوشی‌های گلکسی A73 و A53 از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

گوشی‌های سامسونگ گلکسی A73 و گلکسی A53 را باید به عنوان دو گوشی هوشمند پرفروش بازار معرفی کرد. اگر قصد خرید گلکسی A53 یا گلکسی A53 را دارید، توصیه می‌کنیم ابتدا موارد و قابلیت‌هایی که برای شما اهمیت دارند را در یک کاغذ نگارش کرده و سپس این مقاله را مطالعه کنید. همان‌طور که مشخص شد، گوشی سامسونگ گلکسی A73 در زمینه نمایشگر، پردازنده و دوربین حرف‌های بیشتری در مقایسه با گلکسی A53 برای گفتن دارد. شما می‌توانید هر دو گوشی را از فروشگاه دی‌جی لند خریداری کنید.

مصطفی آرایشگر

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *