مقایسه شیائومی ۱۴ پرو با آیفون ۱۵ پرو مکس

 مقایسه شیائومی ۱۴ پرو با آیفون ۱۵ پرو مکس

کمپانی اپل را باید به عنوان غول فناوری ایالات متحده آمریکا شناخت که موفق شده با تولید گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیجیتال باکیفیت و قدرتمند، در سراسر جهان انقلاب به پا کند. محصولات این کمپانی دارای قدرت بسیار زیادی هستند و در عین حال، کمپانی چینی شیائومی هم موفق شده است با تولید گوشی‌های هوشمند قدرتمند، شرایط ایده‌آل و خوبی را برای خود در بازارهای جهانی رقم بزند. یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند کمپانی شیائومی را باید شیائومی ۱۴ پرو معرفی کرد که لقب پرچمدار آن را یدک می‌کشد و در طرف دیگر، آیفون ۱۵ پرو مکس را باید به عنوان محصول قدرتمند جدید اپل معرفی کرد. هر دو دستگاه دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های ایده‌آل هستند که می‌توانند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند. در این مقاله مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس با آیفون ۱۴ پرو را تقدیم شما خواهیم کرد تا بتوانید پیرامون خرید آن‌ها تصمیم‌گیری کنید؛ با ما همراه باشید.

آیفون ۱۵ پرو مکس شیائومی ۱۴ پرو
صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ LTPO Super Retina XDR OLED، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، HDR10، Dolby Vision ۶٫۷۳ اینچ LTPO AMOLED، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ، Dolby Vision، HDR10+
پردازنده اپل A17 Pro کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳
پردازنده گرافیکی Apple GPU 6-Core Adreno 750
دوربین ۴۸ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو، ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید ۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو، ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید
سلفی ۱۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعت ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع ۲۰ وات سیمی، ۱۵ وات وایرلس مگ سیف، ۷٫۵ وات وایرلس ۱۲۰ وات سیمی، ۵۰ وات وایرلس، ۱۰ وات معکوس

طراحی

این دو دستگاه بیشتر از چیزی که تصور می‌شود به یکدیگر شباهت دارند. ابعاد، وزن، ضخامت و متریال دستگاه را باید شبیه یکدیگر دانست و اینطور که پیداست، شیائومی قصد دارد با قدرت زیادی وارد فاز تولید گوشی‌های هوشمند شود. همانطور که می‌دانید، کمپانی شیائومی به دنبال تولید گوشی‌های باکیفیت و در عین حال قدرتمند بوده تا با قیمت ارزان اقدام به عرضه آن‌ها کند. جالب است بدانید موقعیت برآمدگی دوربین و شکل کلی این دو گوشی هوشمند شیائومی ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس هم به یکدیگر شباهت زیادی دارد. با این حال، برخی از تفاوت‌های طراحی غیرقابل انکار بوده که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

شیائومی ۱۴ پرو همانند بیشتر پرچمداران چینی دارای صفحه نمایش خمیده است. از سوی دیگر، آیفون ۱۵ پرو مکس دارای صفحه نمایش تخت بوده که باعث می‌شود کاربران رضایت بیشتری داشته باشند. همانطور که می‌دانید، کاربارن زیادی نسبت به استفاده از نمایشگرهای خمیده انتقاد کرده‌اند و حتی سامسونگ در تلاش است تا این نمایشگرها را در سری‌های پرچمدار استفاده نکند.

مقایسه شیائومی ۱۴ پرو با آیفون 15 پرو مکس - 1

هر دو دستگاه شیائومی ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس توسط محافظ نمایشگر محافظت می‌شوند و ضریب ایمنی بالایی دارند. از طرف دیگر گوشی هوشمند آیفون ۱۵ پرو مکس دارای محافظ سرامیکی اختصاصی اپل بوده و این در شرایطی است که شیائومی دارای محافظ نمایشگر Longjing Glass است؛ این مورد را باید یکی مواد توسعه یافته کمپانی دانست که با دانش خود شرکت شیائومی تولید شده است.

زمانی که صحبت از دوربین سلفی به میان آید، باید بدانید که آیفون ۱۵ پرو مکس دارای طراحی ناچ بوده و این در حالی است که شیائومی مجهز به یک حفره روی نمایشگر است. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو دستگاه با یکدیگر، وجود آداپتور شارژ سریع درون جعبه بوده و این در شرایطی است که اپل فقط یک کابل را درون جعبه ارائه می‌کند. مدت زیادی است که اپل دیگر آداپتور شارژر را درون جعبه دستگاه قرار نمی‌دهد.

صفحه نمایش

یکی دیگر از بخش‌های مشابه این دو دستگاه را باید صفحه نمایش عنوان کرد. هر دو گوشی مجهز به پنل‌های ۶٫۷ اینچ اولد با نرخ تازه سازی متغیر و میزان روشنایی بالا هستند. شیائومی ۱۴ پرو با وضوح ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل همراه بوده که منجر به تراکم پیکسل ۵۵۲ppi شده و از سوی دیگر آیفون با وضوح ۱۲۹۰×۲۷۹۶ پیکسل همراه است.

بیشترین میزان روشنایی متعلق به شیائومی ۱۴ پرو بوده و باید بگوییم که این دستگاه از آیفون ۱۵ پرو مکس سبقت گرفته است. این شرکت چینی مجهز به صفحه نمایش قدرتمندی است که می‌تواند بیشترین میزان روشنایی ۳۰۰۰ نیت را ارائه کند که بسیار بیشتر از ۲۰۰۰ نیت آیفون ۱۵ پرو مکس است. بنابراین شما در روشن‌ترین محیط‌ها یا در برابر نور مستقیم خورشید هم می‌توانید به خوبی از صفحه نمایش گوشی هوشمند شیائومی ۱۴ پرو استفاده کنید.

از نظر بیومتریک، شیائومی ۱۴ پرو دارای حسگر اثر انگشت درون نمایشگر بوده و این در حالی است که آیفون متکی به قابلیت Face ID است. ما می‌دانیم که قابلیت Face ID تا چه اندازه می‌تواند خوب و قابل اعتماد باشد، اما باید بدانید که حسگر اثر انگشت موجود در گوشی هوشمند شیائومی نیز عملکردی درخشان از خود نشان داده است.

سخت افزار

جای تعجب نیست که شیائومی ۱۴ پرو مجهز به آخرین نسخه تراشه کوالکام، یعنی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بوده که عملکردی فوق‌العاده از خود نشان می‌دهد. این تراشه که مدتی قبل رونمایی شد، قدرتی بی‌نظیر از خود ارائه خواهد کرد. هنگامی که صحبت از فضای ذخیره‌سازی داخلی و حافظه رم به میان آید، وضعیت مشابه است. در حالت کلی سیستم عامل iOS در مقایسه با اندروید بهینه‌سازی‌تر شده و می‌تواند عملکرد پایدار بهتری را ارائه کند.

شیائومی ۱۴ پرو مبتنی بر آخرین نسخه اندروید، یعنی اندروید ۱۴ بوده و این در حالی است که آیفون ۱۵ پرو مکس با سیستم عامل iOS 17 عرضه می‌شود. البته باید بدانید که شیائومی ۱۴ پرو دارای رابط کاربری HyperOS بوده که به عنوان جدیدترین رابط کاربری گوشی‌های شیائومی شناخته می‌شود و دیگر خبری از MIUI نیست. اینطور که پیداست، رابط کاربری HyperOS شباهت زیادی به سیستم عامل iOS دارد.

دوربین

در زمینه دوربین باید گفت شرایط هر دو دستگاه ایده‌آل و قابل قبول است. گوشی هوشمند شیائومی ۱۴ پرو مجهز به دوربین سه گانه در بخش عقب بوده که شامل سه سنسور ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو، اصلی و اولترا واید می‌شود. از طرف دیگر گوشی هوشمند آیفون مجهز به سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل بوده و در عین حال دو سنسور دیگر ۱۲ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو و اولترا واید را شاهد هستیم.

مقایسه شیائومی ۱۴ پرو با آیفون 15 پرو مکس

در بخش جلو شرایط ایده‌آل بوده و گوشی هوشمند شیائومی ۱۴ پرو دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسل بوده و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسل است. توجه داشته باشید که هر دو دستگاه می‌توانند قدرت بالایی را در زمینه تصویربرداری و فیلمبرداری ارائه کنند، اما چیزی که مسلم است، عملکرد بهتر گوشی‌های آیفون در این رابطه خواهد بود.

باتری

شیائومی ۱۴ پرو انرژی خود را از باتری ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعت دریافت کرده و شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات سیمی هستیم. از طرف دیگر این دستگاه دارای فناوری شارژ سریع وایرلس ۵۰ وات بوده و در بحث شارژ سیمی، بر اساس آزمایش‌های انجام شده، این باتری در مدت زمان ۱۸ دقیقه می‌تواند شارژ کامل شود. آیفون ۱۵ پرو مکس دارای باتری ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعت بوده و دارای پورت تایپ سی است. بله؛ این دستگاه دیگر از پورت لایتنینگ بهره‌مند نبوده و پورت تایپ سی روی آن قرار دارد. کاربران می‌توانند از شارژر ۲۰ وات سیمی بهره‌مند شوند و درکنار آن شاهد پشتیبانی از شارژ وایرلس ۱۵ وات مگ سیف هستیم.

سخن آخر

گوشی‌های هوشمند شیائومی ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را باید به عنوان دو گوشی هوشمند قدرتمند موجود در بازار معرفی کرد که یکی از آن‌ها توسط غول فناوری ایالات متحده تولید شده و دیگری از سرزمین اژدها، یعنی چین است. هر دو توانسته‌اند ترکیبی از مشخصات سخت افزاری قدرتمند را در کنار مشخصات نرم افزاری ایده‌آل ارائه کنند. در صورتی که به دنبال خرید دو گوشی موبایل قدرتمند هستید، هر دو دستگاه می‌توانند برای شما کاربردهای زیادی داشته باشند.

سوالات متداول

آیا شیائومی ۱۴ پرو از شیائومی ۱۴ بهتر است؟ بله؛ شیائومی ۱۴ پرو را باید مدل پرچمداری معرفی کرد که از نخستین محصول سری موردنظر بهتر و قدرتمندتر است.

آیا شیائومی ۱۴ پرو از گلکسی S23 Ultra قدرتمندتر است؟ هر دو گوشی دارای مشخصات فنی ایده‌آلی هستند، اما باید بدانید که شیائومی ۱۴ پرو مجهز به پردازنده‌ای بهتر در مقایسه با گلکسی S23 Ultra است.

مصطفی آرایشگر

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *