راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

 راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

بازار گوشی های اقتصادی هر روز در حال گسترش است و کاربران بسیاری در این بازار به دنبال راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان هستند. این راهنما با توجه به بازه قیمتی، بهترین گزینه‌های ممکن را معرفی و بررسی می‌کند. به این شیوه کاربران به راحتی امکان تهیه و خرید بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان را دارند.

بازه ۱۰ میلیون تومانی، یکی از بازه‌های قیمتی محبوب در بین کاربران به حساب آمده و با توجه به شرایط اقتصادی، این بازه قیمتی شامل محصولات میان‌رده است. با توجه به این موضوع و تعدد گزینه‌های قابل انتخاب، کار سختی پیش روی کاربران است. بنابراین امروز در مجله دی جی لند، به ارائه راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان خواهیم پرداخت و در ادامه آن، ۴ گوشی مناسب را به عنوان بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان معرفی خواهیم کرد. بنابراین در صورتی که قصد خرید گوشی تا ۱۰ میلیون تومان را دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مشخصات بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

galaxy a54 5g teardown

در بحث مشخصات بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان، توجه به اقتصادی بودن این رده قیمتی بسیار ضروری است. بنابراین نمی‌توان از محصولات حاضر در این بازه قیمتی انتظار توان پردازشی بالایی را داشت. در بحث مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها، پردازنده مهم‌ترین مورد است. قدرت پردازشی این محصولات توسط پردازنده‌های ساخت سامسونگ و مدیاتک تامین می‌شود. این پردازنده‌ها قدرت پردازشی قابل قبولی را برای گوشی‌های هوشمند بازه ۱۰ میلیون تومانی تامین می‌کنند.

همچنین حافظه رم و ذخیره‌سازی این گوشی‌های هوشمند بین ۴ تا ۸ گیگابایت و ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت است. با توجه به امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی به واسطه حافظه MicroSD، دغدغه‌ای بابت کمبود حافظه نخواهید داشت.

صفحه نمایش این محصولات با توجه به کاهش هزینه ساخت پنل‌های با کیفیت، در اکثر موراد OLED است که کیفیت بالایی دارد. در نسخه‌های ارزان‌تر نیز شاهد پنل‌های IPS بوده که با توجه به قیمت محصولات، قابل قبول است.

از دوربین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان نباید انتظار بالایی داشت. دلیل این موضوع سنسورهای ضعیف‌تر در مقابل سنسور گوشی‌های گران‌قیمت است. با این حال پیشرفت پردازش نرم‌افزاری و همچنین بهبینه شدن سنسورهای تصویر برداری باعث افزایش کیفیت عکس‌ها شده‌اند.

به شکل خلاصه، مشخصات بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان مطابق لیست زیر است:

  • پردازنده: اگزینوس و هایلو (ساخت سامسونگ و مدیاتک)
  • رم و حافظه داخلی: ۴ الی ۸ گیگابایت – ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت
  • صفحه نمایش: ۶٫۴۳ الی ۶٫۷ اینچ
  • دوربین: دوگانه – چهارگانه
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

با توجه به موارد بالا و بودجه ۱۰ میلیون تومانی، در ادامه مطلب به معرفی ۴ گوشی هوشمند به عنوان بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان می‌پردازیم.

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A25 5G

Galaxy A25 Official Photo

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A25 5G در حقیقت بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان است. این محصول که در صدر لیست این راهنمای خرید قرار دارد، با مشخصات فنی خوب و قابل قبول خود، به راحتی نیاز کاربران را رفع می‌کند.

در بحث طراحی، فریم گوشی از جنس پلاستیک است، اما پوشش در نظر گرفته شده برای آن، به هیچ عنوان حس ارزانی ندارد. همچنین طراحی بدنه مشابه با پرچم‌داران جدید سامسونگ باعث جذابیت بیشتر این گوشی میان‌رده شده است.

برای قدرت پردازشی این محصول، ساموسنگ از پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ با لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده کرده است. این پردازنده به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، سخت‌افزار این محصول را تشکیل می‌دهد.

صفحه نمایش Super AMOLED این گوشی از رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را در ابعاد ۶٫۵ اینچی خود بهره می‌برد. همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز فعالیت با این دستگاه را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

دوربین این گوشی از مجموعه سه‌تایی سنسور واید، اولترا واید و مایکرو تشکیل شده که به ترتیب رزولوشن ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسلی دارند. دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی است.

باتری این گوشی دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

خرید نقد و اقساط گوشی Galaxy A25 5G

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Poco M5S

Xiaomi Poco M5S

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Poco M5S در حال حاضر تنها نماینده شایسته این برند رد لیست بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان است. این گوشی خوش ساخت با طراحی متفاوت و شیک خود، به هیچ عنوان ارزان و بی‌کیفیت جلوه نمی‌کند.

در بحث طراحی، بدنه این گوشی هنگام کار کردن، حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. در حقیقت انحنای لبه‌های گوشی به در دست گرفتن بهتر آن، کمک کرده و وزن ۱۷۸ گرمی آن نیز به خوش دست بودن این محصول منجر شده است.

پردازنده این گوشی Helio G95 با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری است. این پردازنده قدرت پردازشی بالایی را به کاربران ارائه می‌کند. حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی این گوشی به ترتیب ۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت است.

صفحه‌نمایش AMOLED این گوشی ابعادی ۶٫۴۳ اینچی دارد و رزولوشن آن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است. نهایت روشنایی این صفحه ۱۱۰۰ نیت است که کار با آن در زیر تابش نور خورشید را آسان کرده است.

دوربین این گوشی مجموعه ۴ سنسوری با رزولوشن‌های ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی بوده و به ترتیب دارای لتز‌های واید، اولترا واید، ماکرو و عمق سنجی است. همچنین دوربین سلفی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است.

باتری این گوشی نیز ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

خرید نقد و اقساط گوشی Xiaomi Poco M5S

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05s

galaxy a05s

سامسونگ نمایندگان زیادی در این لیست دارد و گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05s یکی دیگر از ۳ نماینده این برند در لیست بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان است. این گوشی که نسخه بهبودیافته A05 است، طرفداران بسیاری در بازار ایران دارد.

طراحی این نسخه همانند A05 بوده و با توجه به اقتصادی بودن آن، نمی‌توان از این طراحی خرده گرفت. با توجه به این موضوع، باید گفت طراحی A05 ساده و کاربردی است و نقطه منفی خاصی در مورد آن نیست.

پردازنده این گوشی ساخت شرکت کوالکام بوده و مدل آن اسنپدراگون ۶۸۰ نسخه ۴G است. این پردازنده به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، سخت‌افزار این دستگاه را تشکیل می‌دهد.

صفحه‌نمایش این گوشی از پنل IPS استفاده کرده که رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را در ابعاد ۶٫۷ اینچی خود جای داده است. همچنین نرخ نوسازی این صفحه نمایش ۶۰ هرتزی است که تجربه کاربری به نسبت روانی را فراهم می‌کند.

دوربین سه‌گانه این محصول نیز شامل سنوسرهای ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج است. همچنین دوربین سلفی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است.

باتری ۵۰۰۰ میل‌آمپر ساعتی این گوشی اقتصادی توانایی شارژدهی برای یک روز نسبتا سنگین کاری را دارد.

خرید نقد و اقساط گوشی Galaxy A05s

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05

galaxy a05

آخرین نماینده غول کره‌ای در این لیست، گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05 است. این گوشی از محصولات ارزان‌قیمت سامسونگ است که به عنوان ارزان ترین محصول در بین لیست بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان قرار دارد.

طراحی ساده این گوشی و استفاده از فریم و پشت پلاستیکی باعث کاهش وزن و همچنین کاهش قیمت آن شده است. این کاهش قیمت سبب شده تا راه هرگونه انتقاد جدی به این طراحی و ساختار بسته شود.

پردازنده ۱۲ نانومتری Helio G85 به عنوان قلب تپنده این محصول استفاده شده است و به همراه آن، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، مجموعه سخت‎‌افزار Galaxy A05 را تشکیل می‌دهد.

صفحه‌نمایش A05 از پنل PLS بهره‌مند بوده و رزولوشن آن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل است. کیفیت این صفحه‌نمایش با توجه به قیمت ۵ میلیون آن قابل قبول بوده و جای خرده‌گیری ندارد.

دوربین سه‌گانه این گوشی هوشمند دارای دو سنسور ۵۰ مگاپیکسلی واید و ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج است. همچنین دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسلی است.

باتری این از نوع لیتیوم پلمیر بوده و ظرفیت آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

خرید نقد و اقساط گوشی Galaxy A05

 

سخن پایانی

اگر به دنبال تهیه گوشی در رده قیمتی ۱۰ میلیون تومان بوده و به دنبال یک گزینه مناسب هستید، در این مقاله به ارائه راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان پرداخته‌ایم. در ابتدا مشخصات سخت‌افزاری این محصول را توضیح داده و سپس ۴ مدل متنوع و کارآمد برای خرید را به شما معرفی کرده‌ایم. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی بوده و به انتخاب شما کمک کند.

محمود یزدان پناه

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *