مک مینی جدید با پردازنده M4 امسال رونمایی می‌شود

 مک مینی جدید با پردازنده M4 امسال رونمایی می‌شود

مطابق جدیدترین گزارش بلومبرگ، مک مینی جدید با پردازنده M4 امسال رونمایی می‌شود. به صورت دقیق‎‌تر، اپل در اکتبر از نسل جدید کامپیوتر رومیزی کوچک خود رونمایی می‌کند. همچنین این رونمایی، اولین تغییر در طراحی این محصول از زمان UniBody شدن آن است.

مطابق این گزارش اپل قصد دارد تا حجم مک مک مینی جدید با پردازنده M4 را به شدت کاهش دهد. این کوچک شدن را می توان مشابه اپل توی ۴K دانست. برای اینکه مبنای کاهش ابعاد شکل دقیق‌تری بگیرد، در تصویر زیر ابعاد مک مینی و اپل تی وی در کنار یکدیگر می‌بینید.

size comparison between Apple TV 4K and Mac Mini

البته این کوچک سازی به معنای فدا کردن کیفیت نیست. مک مینی جدید با پردازنده M4 از بدنه آلومینیومی بهره برده و در دو نسخه عادی و پرو عرضه خواهد شد. به این شکل شاهد دو پردازنده M4 و M4 Pro خواهیم بود. هماکنون تنها آیپد پروهای جدید مجهز به پردازنده M4 بوده و سایر محصولات اپل از این پرذازنده استفاده نکرده‌اند.

apple m4 chip family

این موضوع باعث شده تا کاربران شاکی از اپل، توقع به روزرسانی سریع‌تر سایر محصولات این شرکت به این پردازنده را داشته و به عملکرد آن خرده بگیرند. در حال حاضر قوی‌ترین مک‌های اپل، مک پرو با پردازنده M2 Ultra و سری مک بوک پروهای M3 Max است. بنابراین عرضه مک مینی با پردازنده‌های M4 می‌تواند برای این شرکت زمان لازم را بخرد. این گزارش عنوان کرده که بروزرسانی سایر محصولات خانواده مک در اوایل سال آینده میلادی است. این محصولات شامل مک بک ایر، مک بوک پرو، مک پرو و مک استودیو است.

خرید نقد و اقساط انواع مک بوک در دی‌جی‌لند

در بحث درگاه‌های ارتباطی نیز مک مینی M4 مجهز به ۳ درگاه Thunderbolt/USB C، یک درگاه HDMI و ورودی برق است.

محمود یزدان پناه

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *