همه چیز درباره تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو

 همه چیز درباره تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو

؛با توجه به گستردگی مدل‌های موجود از گوشی آیفون در بازار ایران، تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو برای بسیاری از کاربران به یک سوال و دغدغه جدی تبدیل شده و به دنبال یک پاسخ شفاف و واضح در این مورد می‌گردند. دلیل این دغدغه، قیمت آیفون اکتیو و نات اکتیو است که تفاوت چشمگیر و قابل توجه دارد. به همین دلیل کاربران در هنگام خرید گوشی آیفون، دچار تردید و دو دلی می‌شوند.

مقاله پیش روی شما با توجه به این موضوع، به رشته تحریر درآمده تا همه چیز درباره تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را با یکدیگر مرور کنیم؛ زیرا در این مقاله قصد ما آشنایی بیشتر کاربران با تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو است. بنابراین اگر به دنبال خرید آیفون هستید، این مقاله را از دست ندهید!

خرید نقد و اقساط گوشی آیفون در دی‌جی‌لند

 

معنی آیفون اکتیو و نات اکتیو

iPhone 13 pro max running iOS 17

معنی اکتیو و نات اکتیو در حقیقت ارتباطی به ریجستری ندارد. آیفون اکتیو در حقیقت آیفونی است که از جعبه خارج ، مراحل اتصال به اینترنت و اکتیو شدن در سیبستم اپل را طی و سپس مجددا پلمپ می‌شود. این موضوع دلایلی مختلف دارد اما مهمترین آن، قانون صادرات محصولات اپل در هر کشور است. این قانون به صراحت عنوان کرده که تعداد محدودی از محصولات به شکل نات اکتیو حق خروج از گمرکات را دارد و باقی دستگاه‌ها باید در خاک کشور مبدا اکتیو شوند.

با توجه به تحریم‌ها و عدم امکان واردات مستقیم آیفون به خاک کشور، مسئله ورود گوشی اکتیو و نات اکتیو به وجود آماده است. بنابراین گوشی اکتیو شده به معنی گوشی کارکرده نیست و مشابه با گوشی نات اکتیو است. البته تشخیص کارکرد دستگاه و ریپک بودن، به این سادگی‌ها نیست. بنابراین برای خرید گوشی iPhone، کاربران گزینه‌های نات اکتیو را انتخاب می‌کنند.

انتخاب گوشی اکتیو در کنار بحث اکتیو بودن دستگاه، ممکن است احتمال دست دوم بودن و ریپک دستگاه را افزایش دهد. به همین دلیل خرید نسخه های اکتیو به کاربران پیشنهاد نمی‌شود. با این حال، در صورت تمایل به خرید نسخه‌های اکتیو، حتما به جعبه و وضعیت ظاهری دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو

iPhone 13 with the original packaging
iPhone 13 with the original packaging

در بحث تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو باید عنوان کرد که تنها تفاوت این دو نسخه، در بسته بندی مجدد و همچنین آغاز گارانتی یک‌ساله اپل از زمان فعالی شدن دستگاه است. البته برخی از محصولات اکتیو احتمال دست دوم بودن و بروز مشکلاتی را دارند که به همین دلیل، توصیه ما به کاربران، تهیه دستگاه‌های نات اکتیو است. در صورتی که کماکان تمایل به تهیه دستگاه اکتیو را دارید، بهتر است از فروشندگان متعمد و قابل اطمینان، محصول را تهیه کنید.

 

تشخیص آیفون اکتیو و نات اکتیو

check coverage for activation date
check coverage for activation date

برای تشخیص آیفون اکتیو و نات اکتیو، راه‌حلی بیسیار آسان وجود دارد. برای تشخیص فعال بودن یا نبودن آیفون، شماره سریال مندرج روی جعبه را در قسمت مخصوص وب‌سایت اپل وارد کنید. در صورتی که در این صفحه عبارت Please Active your iPhone را مشاهده کنید، آن دستگاه اکتیو نشده است. در غیر این صورت، تاریخ فعالسازی و میزان زمان باقی‌مانده از زمان گارانتی را می‌توانید مشاهده کنید.

به جز این راه حل، راه دیگری برای بررسی آیفون های آکبند و روش نشده وجود ندارد. البته استفاده از برنامه های ثالث نیز این امکان را به شما می‌دهد؛ اما استفاده از راه قانونی و رسمی اپل، اطمینان خاطر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آیفون اکتیو بخریم؟

در پاسخ به سوال “آیفون اکتیو بخریم؟” باید عنوان کرد که پاسخ این پرسش، بستگی به میزان اطمینان شما از فروشنده و همچنین تمایل به هزینه کمتر دارد. بسیاری از کاربران با توجه به عدم حضور رسمی اپل در ایران، تمایل دارند که محصولات نات اکتیو این شرکت را خریداری کنند. با توجه به این موضوع، پیشنهاد ما نیز به شما تهیه محصولات نات اکتیو اپل در بازار ایران است. زیرا در هنگام فروش محصول ضرر کمتری را تجربه کرده و از سویی، خیالتان از بابت اصالت و سلامت محصول آسوده است.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تفاوت بین آیفون‌های اکتیو و نات اکتیو پرداختیم و راه شناخت آن را برای شما توضیح داده‌ایم. با توجه به شرایط بازار ایران و فروش محصولات اپل به دو شکل اکتیو و نات اکتیو، توصیه ما به شما، خرید محصولات نات اکتیو بوده تا با خیالی آسوده تر به استفاده از آن ها بپردازید.

محمود یزدان پناه

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *