بازی Halo Infinite، این همه ذوق برای چیست

 بازی Halo Infinite، این همه ذوق برای چیست

بازی Halo Infinite به درستی یکی از مورد انتظارترین انحصاری‌های Xbox است. مجموعه Halo اولین بار در سال ۲۰۰۱ برای ایکس باکس اوریجینال منتشر شد. گیمپلی و گرافیک بازی، از زمان خود بسیار جلوتر بود. همین زیبایی و روانی بازی باعث شد طرفداران سرسختی را برای خود به دست آورد.  این عنوان همیشه عاملی برای به رخ کشیدن قدرت کنسول Xbox در برابر سونی و PlayStation و از عوامل اصلی خرید Xbox  توسط طرفدارانش بوده است.

حال، ششمین نسخه از این شاهکار انحصاری، قرار است امسال برای کنسول نسل نهمی مایکروسافت یعنی  Xbox Series X و  Xbox Series S منتشر شود.

 

بازی Halo Infinite قصد دارد شروع تازه‌ای برای این فرانچایز محبوب باشد. تصمیم سازنده بازی برای reboot کردن آن را نمی‌دانم. شاید از نظر ادامه دادن داستان به بن‌بست رسیده و نیاز به یک شروع تازه را احساس کرده باشند. هر چه باشد، طرفداران بازی به شدت منتظر هستند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی “بازی الدن رینگ”

 خرید Xbox بازی Halo Infinite

تاریخ انشار بازی Halo Infinite

قرار بود این بازی ، هنگام رونمایی از ایکس باکس جدید، معرفی و عرضه شود که اگر می‌شد، می‌توانست مفهوم زیبایی داشته باشد. اولین بازی مشهور ایکس باکس با جدید‌ترین کنسول پا به پای هم به سمت قفسه‌های فروش می‌رفتند.

 متاسفانه پاندمی کرونا، جلوی Halo را مثل باقی بازی‌ها و فیلم‌ها گرفت. مایکروسافت قصد دارد بازی Halo Infinite را پاییز ۲۰۲۱ به بازار عرضه کند. ولی هنوز تاریخ عرضه حتمی را اعلام نکرده است. اگرچه من امیدوار هستم که تاریخ عرضه بازی‌‌، در نمایشگاه E3 2021 مشخص شود. 

گفته می‌شود که بازی Halo Infinite یک ریبوت معنوی از  اولین قسمت این بازی است. با این حال قرار است، همان روند داستان را ادامه دهد. سوال اینجاست که چنین موضوعی چطور امکان‌پذیر است؟ باید صبر کرد و دید.

 Xbox Series X -بازی Halo Infinite

آیا این بازی تنها برای نسل جدید در راه است

این بازی برای کنسول قبلی مایکروسافت و کامپیوترهای شخصی نیز عرضه می‌شود. ایکس باکس به طرفداران بازی قول داده که دارندگان Xbox Series X نسخه بهینه‌ و با کیفیت‌تری را تجربه خواهند کرد. این نسخه دارای رزولوشن ۴k و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. همچنین زمان بارگذاری بازی تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت. زمان بارگذاری کوتاه، یکی از مشخصه‌های نسل نهم است.

آیا بازی Halo Infinite انتظارها را برآورده می‌کند

در ابتدای مسیر، طی مراسم رونمایی از ایکس باکس سری ایکس، بازی Halo Infinite مورد انتقاد طرفداران و منتقدین قرار گرفت. آنان عقیده داشتند که  گرافیک بازی مورد انتظارشان نبوده و عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشته است. تعدادی از منتقدین، گرافیک بازی the last of us part 2 که برای ps4 عرضه شده و به نسل هشتم متعلق است را با Halo Infinite مقایسه کرده و امتیاز را به لست آو آس دادند.

ممکن است یکی دیگر از دلایل تاخیر بازی، به روزرسانی گرافیکی آن باشد. اصلا بعید نیست که در همین خرداد ماه یا نهایتا در اوایل مرداد، شاهد نمایش تیزر تازه‌ای از بازی باشیم.

هیلو اینفینیت-بازی Halo Infinite

وسعت دنیای عجیب Halo Infinite

 بازی هیلو اینفینیت، دارای جهان بزرگ‌تری نسبت به شماره‌های پیشین است. ولی به طور کامل جهان باز (Open World)  نیست. قطعا حس یک بازی جهان باز را برای بازیکن به همراه دارد. ولی داستان بازی کاملا خطی خواهد بود. می‌توان راه‌های زیادی را انتخاب کرد، ولی  در انتهای این راه‌ها، تنها یک مقصد منتظر شما خواهد بود.

به گفته طراحان بازی، سلاح‌ها و ماشین‌ها کاملا جاه‌طلبانه ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است کهHalo Infinite دارای مود آنلاین و چند نفره خواهد بود. قطعا با گرافیک و توان کنسول نسل نهمی ماکروسافت، شاهد مبارزات مهیجی بین انسان‌ها به رهبری Chief و بیگانگان فضایی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی هاگوارتس لگسی (بدون اسپویلر)، ربط بازی هاگوارتس لگسی به ماجرای هری پاتر

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *