بازی Resident Evil Village، یک ادامه متفاوت

 بازی Resident Evil Village، یک ادامه متفاوت

(هشدار این بررسی شامل مطالب لو دهنده داستان است)

در بازی Resident Evil Village، به محض اینکه در روند داستان بازی به روستای مخوف بازی می‌رسید، به سرعت با لایکن‌های محلی روبه‌رو می‌شوید. لایکن اصطلاحی رایج برای گرگینه یا گرگ‌نما است. در مسیر مبارزه با لایکن‌ها، همیشه به دنبال تیر شاتگان هستید.

 هنگامی که به سرپناهی می‌رسید، یک قفسه کتاب می‌تواند در مقابله با ورود لایکن‌ها برای شما کمک بزرگی باشد. البته این کمک تنها چندین ثانیه دوام دارد.

این یک خوش‌آمدگویی بسیار گرم از طرف سازندگان بازی، به طرفداران مجموعه است. از همان ابتدا در می‌یابد که بازی جدا شروع شده است. این شروعی طوفانی است.

بازی Resident Evil Village، یک ادامه متفاوت

کپ کام چه در آستین دارد

شاید Resident Evil: Village المان تازه‌ای به مجموعه رزیدنت ایول اضافه نکرده باشد. ولی ترکیب المان‌های اکشن و دوست داشتنی Resident Evil 4 با ترس و وحشت ناب Resident Evil 7، معجون خوشایندی را ساخته است.

شرکت سازنده بازی، کپ کام، چندی پیش اعلام کرده بود که زیاد بودن چاشنی ترس در شماره پیشین مجموعه، روند بازی را برای بسیاری از گیمرها سخت کرده بود. به همین دلیل کپ کام چاشنی اکشن را به شماره هشتم این مجموعه قدیمی و پرطرفدار، اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید: بازی های گیم پس

این اقدام کپ کام می‌تواند در روند فروش بازی در کنسول ps5 نیز تاثیر به سزایی داشته باشد. البته تصور نکنید که بازی دیگر ترسناک نیست. ترس همیشه قسمتی از این مجموعه بوده است.

از آنجایی که این بازی برای نسل هشت و کامپیوترهای شخصی نیز آمده است، نمی‌توان انتظار داشت که به تنهایی عاملی برای خرید ps5 باشد. در واقع تفاوت کیفیتی بین نسخه‌های بازی خیلی زیاد نیست.

کاراکترهای بازی Resident Evil Village

بررسی شخصیت‌های بازی Resident Evil Village

شخصیت اصلی داستان، ایتن وینترز، این بار مثل گذشته وارد داستانی می‌شود که از آن چیزی نمی‌داند. فرار از دست جهنمی زاده شده توسط خانواده‌ای روستایی سپس گیر افتادن در روستایی با فضای تاریک داستان‌های دراکولا.

در رزیدنت ایول ۷ به دنبال همسر خود به خانه Baker کشانده شد و در رزیدنت ایول ۸، در روستایی برفی به دنبال دختر تازه متولد شده‌اش می‌گردد. دخترش توسط گروهی مخفی، شرور و هیولا گونه، دزدیده شده که این گروه از افراد زیر تشکیل شده است.

Resident Evil Village
Alcina Dimitrescu

 یک خانم خون‌آشام قد بلند که برای بازی در قسمت بعدی فیلم Space Jam مناسب است. او سه دختر به نام‌های Bella، Daniella و Cassandraدارد که در بازی با آن‌ها نیز مبارزه خواهید کرد. علی‌رغم تبلیغات گسترده روی بانو دیمیترسک، او مدت زمان زیادی را در بازی، همراه طرفداران نیست.

Donna Beneviento

 یک عروسک‌ساز که عروسکی مشابه به چاکی را در اختیار دارد.

 Salvatore Moreau

یک پری دریایی چندش‌آور

 Karl Heisenberg

یک دیوانه آهنربایی که خط تولید ارتشی از هیولاهای فرانکنشتاینی را هدایت می‌کند.

این چهار نفر هر روز گزارش کارهای خود را به جادوگری مرموز به نام Mother Miranda می‌دهند. هیچ کدام از این شخصیت‌ها در Resident Evil Village به اندازه دوست روانی‌مان از جنوب امریکا یعنی Jack Baker در شماره پیشین، ترس را به قلب بازیکن راه نمی‌دهند.

بازی برای PS5

شخصیت دشمنان Resident Evil Village کمی کارتونی هستند. همین موضوع آن‌ها را جذاب‌تر کرده است. آن‌ها مانند دشمنان سری کمیک بتمن، دوست داشتنی هستند. هر کدام از این شخصیت‌ها، رفتارهای منحصربه‌فرد خود را دارند و این باعث می‌شود آن‌ها را بهتر بشناسید.

ترس‌هایی که توسط این شخصیت‌ها تجربه می‌کنید، جنس‌های متفاوتی دارند. برای مثال بانو دیمیترسک، شما را به دنیای گاتیک دراکولا می‌برد. هایزنبرگ، ترسی از جنس علم و مرگ را مانند داستان فرانکنشتاین و هیولایش برای شما به همراه دارد.

هر کدام در محیطی مناسب کاراکتر خود حضور دارند. برای مثال خانم دیمیترسک در قلعه‌ای با دیزاین ویکتوریایی که بسیار مجلل و بزرگ است زندگی می‌کند. کارل هایزنبرگ در کارخانه‌ای کثیف، پر از هیولاهای ساخته دست خود حضور دارد.

کنسول بازی

شخصیت Duke کیست؟

دوک یک بازرگان چاق و غول‌آسا است. او در سراسر بازی، در مکان‌هایی که به او احتیاج دارید، برای فروش سلاح و آیتم‌های گوناگون و ارتقای وسایل، در مسیرتان سبز می‌شود. کپ کام، به زیبایی یاد و خاطره شخصیت merchant در رزیدنت ایول ۴ را برای بازیکنان زنده کرده است.

صفحه inventory بازی، شبیه به RE4 طراحی شده است. برای خرید هرچیزی، ابتدا باید به جایی که از چمدان‌تان اشغال می‌کند، فکر کنید. چیدن inventory خود به مانند پازلی است که به دقت و حوصله شما نیاز دارد.

 برای اینکه بتوانید از دوک لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید، دو راه دارید. یا اینکه لوازمی که در اختیار دارید را به او بفروشید، یا اینکه در نقشه بازی به دنبال پول، اشیا قیمتی، گوشت، ماهی و… باشید. دوک به خوردنی‌ها علاقه زیادی دارد.

بازی کنسول

تنوع دشمنان در Resident Evil Village

این بازی در مورد تنوع دشمنان، درست نقطه مقابل شماره پیشین است. Resident Evil 7 دشمنان متنوعی نداشت. البته، این به نظر من حس تعلیق بازی را دو چندان می‌کرد. زیرا دشمنان اصلی یعنی خانواده بیکر، برای ترسیدن بسیار کافی بودند.

دشمنان Resident Evil Village هر کدام مکانیزم منحصربه‌فردی برای حرکت و حمله دارند. این باعث می‌شود برای مواجه با آنان دست به ساخت وسایل گوناگونی بزنید و برای هر نوع از دشمنی که سر راه‌تان قرار می‌گیرد، اندیشه، استراتژی و سلاح خاصی را در نظر داشته باشید. باز هم شرکت مخوف آمبرلا در پس پرده خلقت این دشمنان دیده می‌شود.

هیولاهای هایزنبرگ طراحی جالبی دارند. بین طراحی برخی از هیولاهای هایزنبرگ و فیلمی به نام ارتش فرانکنشتاین شباهت زیادی دیده شده، تا حدی که کارگردان فیلم در توییتی به این موضوع پرداخته و ابراز ناراحتی کرده است.

بهترین بازی Resident Evil Village

تغییرات شخصیت اصلی Resident Evil Village نسبت به نسخه پیشین

ایتن وینترز در Resident Evil 7، بسیار آسیب‌پذیر بود. در پیش درآمد Resident Evil Village اشاره به گذراندن دوره‌ای در ارتش، توسط وی شد. این توجیهی برای اکشن‌تر شدن بازی است. در نتیجه شاهد انجام حرکات اکشن بیشتری توسط ایتن در Resident Evil Village هستیم.

در این بازی با داستان کریس ردفیلد بیشتر آشنا می‌شویم. حتی قسمتی را از زاویه دید او به بازی ادامه می‌دهیم. این قسمت از بازی، بی‌شباهت به قسمتی از Call of Duty نیست.

بازی Resident Evil Village می‌تواند زمان پرتنش و پر از سرگرمی را برای بازیکنان به همراه داشته باشد. شخصیت‌های این بازیف مدت‌ها به یاد می‌مانند.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Dead Island 2، داستانی از کشتن زامبی ها

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *