راهنمای خرید لپ‌تاپ مهندسی، انتخاب بهترین لپ تاپ مهندسی

 راهنمای خرید لپ‌تاپ مهندسی، انتخاب بهترین لپ تاپ مهندسی

همه نوت‌بوک‌ها نمی‌توانند بهترین لپ‌ تاپ مهندسی باشند. از این گذشته، نرم‌افزارهایی که مهندسان از آن‌ها استفاده می‌کنند CAD و CAM، گرافیک سنگینی دارند و به یک لپ‌تاپ توانمند با قدرت کافی برای انجام کارهای محاسباتی نیاز دارند؛ البته؛ باید لپ‌ تاپ مهندسی قیمت مناسب داشته باشد که دانشجویان مهندسی بتوانند آن را خریداری کنند. ما در این مقاله بهترین لپ‌ تاپ مهندسی را برای شما بررسی کرده‌ایم تا در صورت نیاز بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید انواع لپ تاپ از دی جی لند

یافتن یک لپ‌تاپ مهندسی مناسب در بازار فعلی دشوار است، اما برای خرید حتما باید عمر باتری، قابلیت حمل و نمایشگر را مدنظر قرار دهید.

لپ‌تاپ‌های مهندسی باید بتوانند تمام روز را با یک‌بار شارژ دوام بیاورند و به اندازه کافی سبک باشند تا مهندسان بتوانند به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنند؛ همچنین نمایشگر آن‌ها نیز باید وضوح بالایی داشته باشد. اکثر لپ‌تاپ‌هایی که این ویژگی‌ها را دارند معمولا لپ تاپ ارزان‌قیمت نیستند. پس هنگام خرید حتما باید این مساله را در نظر داشته باشید.

لپ‌ تاپ مهندسی لنوو IdeaPad 5 15ITL05

لپ‌ تاپ مهندسی لنوو مدل IdeaPad 5 15ITL05 از محصولات سری “IdeaPad” شرکت «لنوو» محسوب می‌شود که با طراحی زیبا روانه‌ی بازار شده است. این لپ‌تاپ به‌واسطه‌ی قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد علاوه‌‌بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی‌مدیا هم مناسب است.

بدنه‌ شیک IdeaPad5 به‌گونه‌ای طراحی شده که با لپ‌تاپی زیبا و باکیفیت روبه‌رو می‌شوید. لنوو در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌افزارهای خوبی هم در این محصول استفاده کرده است.

لپ تاپ مهندسی لنوو

بررسی صفحه نمایش لپ‌ تاپ مهندسی لنوو IdeaPad 5 15ITL05

اندازه صفحه نمایش این لپ‌ تاپ مهندسی مانند دیگر محصولات ۱۵٫۶ اینچ است، اما دقتی که این صفحه نمایش دارد این محصول را بیش از پیش محبوب کرده است. صفحه نمایش FHD با دقت نمایش و رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ با بهترین کیفیت تصاویر را به کاربر نشان می‌دهد. قابلیت روشنایی تا ۳۰۰ نیت برای دستگاه عامل بزرگی محسوب می‌شود زیرا نسبت به دیگر سری‌های IdeaPad این میزان افزایش پیدا کرده است.

پردازنده و سخت افزار لپ‌ تاپ مهندسی لنوو IdeaPad 5 15ITL05

از آن‌جایی که به‌کارگیری پردازنده‌ها اهمیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند بر سرعت پردازش داده‌ها تاثیرگذار باشند، به همین دلیل لنوو سعی کرده قطعاتی را در لپ‌ تاپ مهندسی بارگذاری کند که میزان پردازش داده‌ها را افزایش دهد.

شاید برای بسیاری از شما کاربران این مشکل پیش آمده باشد که در زمان معینی و محدودی بخواهید پروژه‌ خود را و این مساله برایتان بسیار آزاردهنده باشد، به‌همین دلیل لنوو سعی کرده است برای سرعت پردازش داده‌های خود قطعاتی را به‌کار گیرد که باعث کاهش این میزان نشود.

لپ‌ تاپ مهندسی لنوو IdeaPad 5 15ITL05‌ با قطعاتی به بازار عرضه شده که بالاترین نرخ لود صفحه را دارند. کارت‌های گرافیکی NVIDIA بیشتر برای سیستم‌هایی حرفه‌ای به کار می‌رود تا کاربر بتواند در کمترین زمان کارهای خود را انجام دهد.

باتری لپ‌ تاپ مهندسی لنوو IdeaPad 5 15ITL05

باتری Lenovo IdeaPad 5 15ITL05 Laptop از جنس لیتیوم پلمیری است که شاید این جنس برای بسیاری از کاربران مطلوب به نظر نیاید، اما باید بگوییم کارآیی این باتری به گونه‌ای است که ظرفیت و قابلیت شارژ سریعی دارد؛ به‌طور مثال شما شارژ ۱۰۰ درصدی این لپ‌تاپ می‌تواند به مدت ۹ ساعت برای شما کار کند. ظرفیت باتری این لپ‌ تاپ مهندسی با سرعت ۵۷ وات بر ساعت، دستگاه را در مدت زمان کمتری نسبت به دیگر محصولات شارژ می‌کند.

لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook 15 K513EQ – L1441 

لپ تاپ ایسوس VivoBook K513EQ را می‌توان به‌عنوان لپ تاپ‌ اداری، لپ تاپ دانشجویی و لپ تاپ مالتی ‌مدیا با قیمت مناسب نسبت به کیفیت آن معرفی کرد. این لپ‌تاپ با طراحی ساده و جذاب و وزن حدودی ۱٫۸ کیلوگرمی همچون یک لپ‌ تاپ مهندسی حرفه‌ ای به‌نظر می‌رسد.

لپ تاپ مهندسی ایسوس

بررسی صفحه نمایش لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook 15 K513EQ – L1441 

صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ این لپ‌ تاپ مهندسی از نوع Full HD OLED با روکش براق و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است و با نرخ تصویر ۶۰Hz  تصویر بسیار واضحی را به کاربر ارائه می‌دهد؛ همچنین زاویه دید صفحه نمایش هم ۱۷۸درجه بوده و با دقت رنگ بالایی که دارد تصویر خوبی ارائه می‌دهد. بهره‌گیری از فن‌آوری Reduce Blue Colorدر این صفحه‌نمایش باعث می‌شود چشم کمتر آسیب ببیند.

پردازنده مرکزی لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook 15 K513EQ – L1441 

این لپ‌ تاپ مهندسی به یکی از پردازنده‌های شرکت Intel یعنی Core i5 1135G7 مجهز است؛ همچنین به ۴ هسته حقیقی و ۴ هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه ۲٫۴GHz  هم مجهز‌ است. برای تمامی امور روزمره، پردازش‌های نسبتا سنگین، برنامه‌نویسی و امور گرافیکی متوسط مناسب می‌باشد.

این پردازنده که از نسل یازدهم یا همان Rocket Lake  شرکت اینتل است با حافظه کش ۸MB و اورکلاک ۴٫۲GHz ‌از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای لپ‌تاپ‌ نیمه حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

پردازنده‌های نسل یازدهم سری G7 شرکت اینتل به‌دلیل تغییرات گسترده در معماری آن‌ها نسبت به نسل‌های گذشته قدرت‌های به مراتب قوی‌تری دارند و با افزایش فرکانس برای کارهای نیمه سنگین گزینه‌های ایده‌آلی محسوب می‌شوند. قدرت این پردازشگر از یک پردازنده Core i5 10400H بالاتر است.

بررسی حافظه رم لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook 15 K513EQ – L1441 

حافظه رم دستگاه ۸GB DDR4 3200MHz  است. مادربرد دستگاه لپ‌ تاپ مهندسی K513EQ ‌دارای یک اسلات رم به‌صورت OnBoard ‌با ظرفیت ۴GB  و یک اسلات رم ۴ GB  با توانایی پشتیبانی از ۸GB DDR4  ۳۲۰۰MHz‌  است؛ بنابراین رم دستگاه تا ۱۲GB‌ قابل ارتقا می‌باشد. این مقدار حافظه برای کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و گرافیکی متوسط مناسب است.

بررسی حافظه لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook 15 K513EQ – L1441 

لپ‌ تاپ مهندسی VivoBook K513EQ دارای حافظه سرعت بالای SSD از نوع NVMe با ظرفیت ۵۱۲GB  است که قابلیت ارتقا دارند.

بررسی گرافیک لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook 15 K513EQ – L1441 

کارت گرافیک لپ‌ تاپ مهندسی ایسوس نیز از دو قسمت تشکیل می‌شود. قسمت اول، کارت گرافیک مجتمع با پردازنده است که در کارهای روزمره و غیرگرافیکی در مدار قرار دارد. این کارت گرافیک مدل Intel Iris Xe Graphics است، اما در امور سنگین گرافیکی و بازی، کارت گرافیک مجزا (Decicate) وارد مدار می‌شود.

این کارت گرافیک نیز ساخت شرکت NVIDIA Geforce  و از نسل دوازدهم این کارت گرافیک‌هاست. حافظه گرافیکی آن ۲GB‌ از نوع MX350 GDDR5 و ۶۴Bit  است. این نسل نسبت به نسل‌های قبلی که دارای معماری تیورینگ بودند بسیار قوی‌تر است. این کارت گرافیک برای تمامی امور گرافیکی دوبعدی مناسب می‌باشد.

بررسی باتری لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook 15 K513EQ – L1441 

باتری لپ‌ تاپ مهندسی K513EQ ، از نوع لیتیومی ۳ سلولی و ظرفیت ۴۲ WHr می‌باشد. یکی از تغییرات آن وجود باتری ۳ سلولی است؛ بنابراین برای کارهای روزمره ۲ تا ۴ ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند.

باتری دستگاه از نوع داخلی است و برای تعویض آن حتما باید قاب زیر دستگاه باز شود؛ ضمنا به‌منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به باتری طراحی مدار برق دستگاه به‌گونه‌ای است که در صورت شارژ کامل، باتری از مدار خارج می‌شود.

لپ تاپ مهندسی اچ‌پی ۱۵-DW3156 Nia

اچ‌پی یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید لوازم الکترونیکی است که تقریبا تمامی مردم جهان محصولات آن را می‌شناسند. لپ‌تاپ از جمله محصولات بسیار متنوع و پرقدرت برند HP است که در مدل‌های گوناگون از رنج قیمتی پایین تا گران‌قیمت تولید می‌شود. لپ‌ تاپ مهندسی اچ ‌پی مدل ۱۵-DW3156 Nia ‌یکی از محصولات خوب این برند است که ویژگی‌های آن کاربران را راضی نگه می‌دارد. در کنار ویژگی‌های معقول، قیمت لپ تاپ مقرون‌به‌صرفه‌ است که اگر بودجه چندانی کنار نگذاشته‌اید، می‌توانید روی این محصول حساب باز کنید.

لپ تاپ مهندسی اچ پی

صفحه‌نمایش لپ تاپ مهندسی اچ‌پی ۱۵-DW3156 Nia

صفحه نمایش لپ‌ تاپ مهندسی اچ پی ۱۵-DW3156 Nia 15.6 اینچ است که این اندازه بسیار مناسب افرادی است که به‌دنبال کاربری معمولی با لپ‌تاپ خود هستند، زیرا هر آنچه صفحه نمایش بزرگ‌تر شود وزن لپ‌تاپ نیز افزایش می‌یابد؛ همچنین صفحه نمایش این محصول مات است و شما می‌توانید در محیط‌های خارجی یا پر نور به‌راحتی و بدون مزاحمت کار خود را انجام دهید. به همین دلیل صفحه نمایش لپ‌تاپ ۱۵-DW3156 Nia  قابل اعتماد و مناسب است.

بررسی پردازنده لپ تاپ مهندسی اچ‌پی ۱۵-DW3156 Nia

روزهای شلوغ کاری هیچ چیز به اندازه قدرت و پردازش خوب یک لپ‌تاپ نمی‌تواند کمک‌کننده باشد تا تمام کارها به‌درستی پیش برود. لپ‌ تاپ مهندسی ۱۵-DW3156 Nia  به‌علت داشتن پردازنده Intel Core i5 از قدرت بسیار خوبی برخوردار است. وجود چنین پردازنده‌ای، سرعت انجام کارها را افزایش می‌دهد و با ظرفیت ذخیره وسیع خود هرآنچه را  که شما دوست دارید، ذخیره می‌کند.

باتری لپ تاپ مهندسی اچ‌پی ۱۵-DW3156 Nia

این لپ‌ تاپ مهندسی دارای باتری سه سلولی از نوع لیتیوم یونی بوده که ظرفیت آن ۴۱ وات‌ساعت است؛ همین عامل باعث می‌شود تا شما در همه زمان متصل باشید و بتوانید کارهای خود را انجام دهید.

لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook R565JP  

به‌طور کلی لپ‌ تاپ مهندسی VivoBook R565JP شرکت ایسوس را می‌توان یکی از مناسب ترین لپ تاپ های الترابوک با سخت افزاری نیمه حرفه‌ای و وزن کم حال حاضر بازار دانست که بدون در نظر گرفتن قیمت، پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، فروشگاهی، اداری و… است؛ همچنین ارزش خرید این محصول با توجه به سخت افزار آن اقتصادی است‌(به‌ویژه در مقایسه با لپ‌تاپ سری ZenBook این شرکت).

با توجه به برند سازنده، سخت افزار نیمه حرفه‌ای، وزن سبک (با توجه به سخت افزار و اندازه صفحه نمایش) و در نظر گرفتن قیمت لپ تاپ ایسوس سایر رقبا ارزش این محصول بیش از پیش به چشم می‌آید.

لپ تاپ مهندسی ایسوس vivo book

بررسی صفحه نمایش لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook R565JP  

صفحه نمایش ۱۵٫۶ لپ‌ تاپ مهندسی R565JP از نوع Full HD TFT با روکش مات و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است و با نرخ تصویر ۶۰Hz  تصویر واضحی را به کاربر ارائه می‌دهد. زاویه دید صفحه نمایش به دلیل TFT بودن بالا نیست و دقت رنگ‌ها نیز کاملا معمولی است. بهره‌گیری از فن‌آوری Reduce Blue Color ‌در این صفحه نمایش باعث می‌شود چشم کمتر آسیب ببیند.

بررسی پردازنده لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook R565JP  

شرکت ایسوس برای پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ یکی از کم مصرف‌ترین پردازنده‌های موجود شرکت Intel یعنی Core i7 1065G7‌ را انتخاب کرده است.

این پردازنده که مجهز به ۴ هسته حقیقی و ۴ هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه ۱٫۳GHz بوده، برای تمامی امور روزمره، پردازش‌های نسبتا سنگین، برنامه نویسی و امور گرافیکی نیمه سنگین مناسب است.

این پردازنده که از نسل دهم یا همان Ice Lake شرکت اینتل است با حافظه کش ۸MB و اورکلاک ۳٫۹GHz‌ از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای لپ تاپ اقتصادی به‌شمار می‌رود.

بررسی مموری لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook R565JP  

حافظه رم دستگاه ۸GB DDR4 2666MHz  است. مادربرد دستگاه ایسوس R565JP دارای یک اسلات رم به‌صورت OnBoard با ظرفیت ۴GB  و یک اسلات رم ۴GB  با توانایی پشتیبانی از ۸GB DDR4 2666MHz است؛ بنابراین رم دستگاه تا ۱۲GB ‌قابل ارتقاست. این مقدار حافظه برای کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و گرافیکی سبک مناسب می‌باشد.

بررسی حافظه لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook R565JP  

دستگاه R565JP ایسوس دارای حافظه عادی با ظرفیت ۱TB 5400RPM  است که قابلیت ارتقا دارد؛ همچنین مادربرد این لپ‌تاپ دارای یک پورت M.2 برای قرار دادن حافظه SSD است.

بررسی کارت گرافیک لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook R565JP  

کارت گرافیک به‌کار رفته در لپ‌تاپ نیز از دو قسمت تشکیل شده است. کارت گرافیک اولیه همان کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) بوده که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره‌گیری از رم دستگاه (تا سقف ۴GB ) امور عادی گرافیکی را انجام می‌دهد.

این کارت گرافیک مدل Intel UHD Graphics است، اما در امور سنگین گرافیکی و بازی، کارت گرافیک مجزا (Dedicate) وارد مدار می‌شود.

این کارت گرافیک نیز ساخت شرکت NVIDIA Geforce ، از نسل دوازدهم این کارت گرافیک‌ها با حافظه گرافیکی ۲GB از نوع MX330 GDDR5 و ۶۴Bit  است.

این کارت گرافیک برای تمامی امور گرافیکی دو بعدی و بازی‌های متوسط کاملا مناسب می‌باشد.

بررسی باتری لپ تاپ مهندسی ایسوس VivoBook R565JP  

باتری به‌کار رفته در لپ‌تاپ R565JP ، از نوع لیتیومی ۲ سلولی و ظرفیت ۳۷WHr  می‌باشد که نسبت به نسل قبل تفاوت خاصی نکرده است و برای کارهای روزمره ۲ تا ۴ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند.

باتری دستگاه از نوع داخلی بوده و برای تعویض آن حتما باید قاب زیر دستگاه باز شود؛ ضمنا طراحی مدار برق دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که در صورت شارژ کامل، باتری از مدار خارج می‌شود تا به باتری آسیبی وارد نشود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ‌تاپ‌ های ۱۳ اینچی

پریسا مداح زاد

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *