هر آنچه که از گوشی آیفون ۱۴ می دانیم

 هر آنچه که از گوشی آیفون ۱۴ می دانیم

انتظار می‌رود گوشی آیفون ۱۴ شباهت بسیاری به آیفون ۱۳ داشته باشد و تفاوت‌های اندکی مانند عملکرد دوربین و یا ابعاد در گوشی آیفون ۱۴ Max تغییر کند. در این مقاله به شایعات مطرح شده می‌پردازیم.

صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۴

تصاویر مفهومی ساخته شده نشان می‌دهد که ابعاد، ناچ و دوربین‌ها تقریبا مشابه هستند. با این حال با استناد به صحبت‌های مارک گورمن مدل ۶.۷ اینچی جدیدی تحت عنوان گوشی iPhone 14 Max جایگزین آیفون مینی خواهد شد. این محصول صفحه نمایشی هم‌اندازه گوشی موبایل iPhone 14 Pro Max خواهد داشت اما دوربین‌ها، تکنولوژی صفحه نمایش و قابلیت‌ها مشابه همان گوشی iPhone 14 خواهد بود.

این تغییر به این معناست که شما برای داشتن یک گوشی بزرگتر نیازی  به خرید مدل پرو نخواهید داشت. از آنجایی که شایعات، بیشتر به گوشی iPhone 14 Pro می‌پردازد، می‌توان حدس زد که چه مواردی در گوشی iPhone 14 نخواهد بود. سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، ناچ کوچکتر و پردازنده A16 جزئی از این موارد هستند.

ویژگی صفحه نمایش گوشی آیفون 14

دوربین آیفون ۱۴

راس یانگ اعلام کرد به علت محدودیت زنجیره تامین، قابلیت صفحه نمایش ProMotion در گوشی آیفون ۱۴ موجود نخواهد شد؛ اما محتمل است که این قابلیت در سری ۱۵ سال ۲۰۲۳ در تمامی مدل ها عرضه شود. تفاوت واضحی که وجود دارد این است که قابلیت فوکوس خودکار به دوربین Ultra-Wide اضافه می‌شود تا کاربران عکاسی ماکرو را به راحتی تجربه کنند. در حال حاضر عکاسی ماکرو فقط برای سری Pro  در دسترس است؛ زیرا فقط در این سری فوکوس خودکار لنز Ultra-Wide وجود دارد.

این احتمال نیز وجود دارد که اپل قابلیت Center Stage (دنبال کردن شخص برای قرار گرفتن در مرکز تصویر) را برای لنز Ultra-Wide سلفی معرفی کند.  اپل این قابلیت را در دستگاه‌های iPad ،iMac و حتی Studio Display هم عرضه کرده است، اما برای همگانی کردن این قابلیت باید آن را در محبوب ترین محصول خود نیز استفاده کند.

مشخصات دوربین آیفون 14

رنگ و حافظه آیفون ۱۴

احتمالا گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مکس در رنگ بنفش عرضه شوند تا زیر نور خورشید طیف نوری متفاوتی بازتاب کند. گفته می‌شود رنگ های مشکی، سفید، آبی، قرمز، و بنفش برای مدل‌های گوشی آیفون ۱۴ وآیفون ۱۴ مکس خواهد بود درحالی که خاکستری، طلایی، نقره و بنفش برای مدل های  ۱۴ Pro  و ۱۴ Pro Max در نظر گرفته شده است.

همچنین با توجه به اینکه اپل در آیفون ۱۳ نسخه ۱ ترابایتی  را ارائه کرد، ممکن است در سری ۱۴ حافظه ۲ ترابایتی را عرضه کند.

مشخصات ظاهری گوشی آیفون 14

قیمت آیفون ۱۴

درحال حاضر هیچ قیمت رسمی برای گوشی های سری آیفون ۱۴ اپل اعلام نشده است؛ اما از آنجا که قیمت های سری ۱۳ از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود، احتمال اینکه سری ۱۴ نیز از آن تبعیت کند وجود دارد.

جمع بندی

گوشی آیفون ۱۴ یک مدل جدید است، پس منطقی است که طرفداران خودش را داشته باشد.

اما در ارتباط با مدل ۶.۱ اینچی این سری اطلاعات شفافی در دسترس نیست. اگر این مدل همان صفحه نمایش Super Retina XDR قبلی، پردازنده A15 و همان دوربین را داشته باشد؛ پس قطعا اپل نیاز خواهد داشت قابلیت جدیدی را برای iPhone 14 رونمایی کند.

به گفته مینگ چی کو تحلیل‌گر محصولات اپل، احتمال دارد که این شرکت در گوشی موبایل آیفون ۱۴ مقدار رم را از ۴ گیگابایت به ۶ گیگابایت ارتقا دهد، که در آن صورت، عملکرد آن مشابه مدل گوشی iPhone 13 Pro با پردازنده A15 خواهد بود. درگاه لایتنینگ و Face ID به همان شکل قبل باقی خواهند ماند. همچنین به نظر می‌رسد اپل فعلا آمادگی عرضه آیفون بدون پورت را ندارد.

در نهایت پیش بینی می‌شود که اپل از آیفون ۱۴ با حدود یک ماه تاخیر در اواخر مهر و یا اوایل آبان رونمایی کند. بنابراین اگر قصد خرید گوشی آیفون ۱۳ را دارید، صبر کنید و به خرید آیفون ۱۴ هم فکر کنید.

خرید گوشی آیفن از فروشگاه آنلاین دی جی لند

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *