بررسی اسپیکر سونی مدل MHC-V73D

 بررسی اسپیکر سونی مدل MHC-V73D

اسپیکر سونی مدل MHC-V73D شاید در هیچ مسابقه‌ای مربوط به طراحی جایزه‌ای دریافت نکند. شاید از نظر طراحی حرف خاصی برای گفتن در برابر طراحی شیک و مینیمال اسپیکرهای ساخت کشورهای حوزه اسکاندیناوی مثل بنگ اند الافسن نداشته باشد. ولی اگر این اسپیکر در جای مناسب خود قرار بگیرد که در آن معذوریت بلند کردن صدا وجود نداشته باشد، باید منتظر انفجار صدا بود.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D از طراحی تا عملکرد

قابلیت‌های اسپیکر سونی مدل MHC-V73D-بررسی اسپیکر سونی مدل MHC-V73D

قابلیت‌های اسپیکر سونی مدل MHC-V73D

هدف از ساخت اسپیکر سونی مدل MHC-V73D استفاده از کارائوکی در مهمانی‌ها و در کل استفاده از آن در  مکان‌های بزرگی است که صدای اسپیکرهای کوچکتر به گوش نخواهد رسید.

یکی از عوامل جذابیت این اسپیکر جدا از صدای قدرتمند آن، قابلیت نورپردازی محیط است. نورهای آن با توجه به ضرباهنگ موسیقی تغییر کرده و به تمامی جهات می‌تابد. البته که ‌می‌توان این نورها را خاموش کرد زیرا که استفاده از نورهای این اسپیکر برای گوش دادن به رادیو ایده جالبی نیست. بله اسپیکر سونی مدل MHC-V73D رادیو FM هم دارد. سونی با ساخت این اسپیکر سعی کرده تکنولوژی‌های قدیمی‌تر مانند رادیو، CD و DVD را نیز به زندگی برگرداند؛ پس اگر هنوز هم CD و DVD در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

با استفاده از قابلیت کارائوکی و دو ورودی میکروفون می‌توانید با دوست خود یک آهنگ را به صورت دو نفری باهم بخونید و از آن در مهمانی‌ها لذت ببرید. سونی از قرار دادن قابلیت اتصال گیتار الکتریک به این اسپیکر نیز غافل نشده اشت

اسپیکر غول‌آسای سونی برای دوست‌داران درامز هم دست‌پر به میدان آمده است. می‌توان با استفاده از پنل بالایی اسپیکر سونی مدل MHC-V73D روی موسیقی‌‌هایی که پخش می‌شود، درامز نواخت.

بلندی صدا و قدرت بیس-بررسی اسپیکر سونی مدل MHC-V73D

بلندی صدا و قدرت بیس اسپیکر سونی مدل MHC-V73D

این اسپیکر با داشتن قابلیت JET BASS فرکانس‌های بیس موجود در موسیقی را تقویت می‌کند. تغییر فرکانس بیس بعد از استفاده از این قابلیت بسیار واضح و محسوس است؛ قابلیت جت بیس برای مهمانی‌های بزرگ کارایی دارد و برای محیط‌های کوچک مناسب نیست.

برای اینکه پخش موسیقی از طریق بلوتوث راحت‌تر بشود و قابلیت‌های جالبی در اختیار کاربر قرار بگیرد، می‌توان از دو نرم‌افزار استفاده کرد؛ نرم‌افزار Sony Music Center و Fiestable قابلیت استفاده از افکت‌های DJ و اعمال آنها را روی موسیقی را به کاربر می‌دهد. جدا از این قابلیت جذاب، با استفاده از این دو نرم‌افزار می‌توان با فرمان صوتی و حتی با فرمان‌های حرکتی این اسپیکر را کنترل کرد.

پنل روی اسپیکر ضدآب است پس نیازی به نگرانی هنگام ریختن آب و نوشیدنی‌ها روی آن در مهمانی‌ها نیست.

اگر به اسپیکرهای بیشتری در مهمانی نیاز بود که بعید به نظر می‌رسد، می‌‌توان ۵۰تا اسپیکر سونی مدل MHC-V73D را به هم متصل کرد.

بیشتر بخوانید: نحوه ریست کردن اسپیکر های JBL

اسپیکر سونی مدل MHC-V73D : صدایی به شدت بلند و قدرتمند-بررسی اسپیکر سونی مدل MHC-V73D

اسپیکر سونی مدل MHC-V73، صدایی به شدت بلند و قدرتمند

مانند بیشتر اسپیکرهای بزرگ، این اسپیکر نیز دارای چند پروفایل صوتی است. البته بیشتر آنها خیلی کارایی نداشته و پروفایل‌های صوتی معمولی‌تر، بهتر از باقی پروفایل‌ها عمل می‌کنند. در واقع پروفایل‌های صوتی که بیس و تریبل را تقویت می‌کنند کارایی بیشتری دارند زیراکه باقی آنها صدای موسیقی را به آن صورتی که باید باشد پخش نمی‌کنند.

با اینکه قدرت فرکانس بیس خصوصا با زدن دکمه mega bass به شدت بالا است ولی فرکانس‌های دیگر موسیقی را در خود غرق نمی‌کند. ووفر بزرگ ۱۲ اینچی اسپیکر سونی مدل MHC-V73D همراه ۶ درایور دیگر به بهترین شکل و هماهنگی و با برقراری تعادل بین تمامی فرکانس‌ها، کنار هم قرار گرفته‌اند.

فرکانس‌های میانی کمی خالی شنیده می‌شوند؛ به همین خاطر صدای خواننده نسبت به سازها کم حجم‌تر به گوش می‌رسد.

نتیجه‌گیری بررسی اسپیکر سونی مدل MHC-V73D

این اسپیکر از بهتر گزینه‌های بازار برای یک اتاق پذیرایی نیست، ولی اگر قصد از خرید این اسپیکر استفاده در مهمانی‌ها و مراسم باشد، یکی از انتخاب‌های مناسب خواهد بود. اگر در پی خرید یک اسپیکر بزرگ با صدای بلند و قدرتمند و بدنه‌ای سرسخت هستید بی‌شک این اسپیکر برای شما بهترین کارایی را خواهد داشت.

مزایا اسپیکر سونی مدل MHC-V73D:

بیس قدرتمند وکم‌نظیر که برای مهمانی‌ها بسیار مناسب است.

دارای دو درگاه میکروفون

دارای قابلیت کارائوکی

قابلیت اتصال گیتار الکتریک

پشتیبانی از رادیو، CD  و DVD

نورهای زیبا

معایب اسپیکر سونی مدل MHC-V73D:

اعوجاج صدا در حجم‌صدای بسیار بالا

فرکانس صداهای مختلف، برای افرادی که با دقت به موسیقی گوشی می‌دهند از تعادل بالایی برخوردار نیست

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید اسپیکر، چطور یک اسپیکر خوب را تشخیص بدهیم؟

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  • ممنونم از نقد و بررسی خوبتون.
    اولین شخصی هستین که به این زیبایی این سیستم صوتی رو تحلیل کردین، حداقل ۱۰۰ تا نقد و بررسی تابحال در مورد سیستمهای شیک سونی خصوصا سری “V” تا بحال خوندم همشون شبیه هم هستن!!
    خیلیهاشون ترجمه سایتهای خارجی هستن و دریغ از یه سر سوزن خلاقیت و ابتکار.
    خیلیهاشون اصلا از نزدیک با این سیستمها کار نکردن و فقط برای فروش این محصولات و اینکه قسمت فروش اینترنتی فعالی داشته باشن میان یه سری مشخصات تکراری و اولیه منتشر میکنن که اگه دوستانی مثل من بخوان در مورد کیفیت و انتخاب این سیستمها اطلاعات سودمند به دست بیارن با یه سری اطلاعات عینا ” ترجمه شده از سایت سونی و سایتهای مشابه مواجه میشن که ۹۹ در صد مطالب و جمله بندی هاشون شبیه همه!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *