نقد و بررسی تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro

 نقد و بررسی تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro

تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro با توجه به عملکرد و قیمت مقرون به صرفه‌اش یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار در نوع خود است. طراحی این دستگاه تصفیه، بسیار مدرن بوده و دارای آپشن‌های زیادی است. در این نقد و بررسی به نحوه عملکرد این دستگاه می‌پردازیم

طراحی تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro

طراحی این دستگاه تصفیه هوا نسبت به مدل‌های قبلی شیائومی تغییر خاصی نداشته است؛ یک طراحی که عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است، نیازی به تغییر ندارد. تصفیه هوا شیائومی طراحی برجی خود را حفظ کرده است. هواکش‌ها در بالا و جلوی دستگاه قرار گرفته و یک صفحه‌نمایش OLED عملکرد دستگاه را نمایش می‌دهد.

عملکرد تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro

دستگاه تصفیه هوا شیائومی می‌تواند در یک اتاق متوسط، تا ۹۹٫۹۷ درصد با گرفتن ریزذرات توسط فیلترهای ویژه خود، هوا را تصفیه کند. این میزان‌ها با دستگاه  Temtop LKC-1000S+ که دستگاهی حرفه‌ای برای سنجش سطح آلودگی هواست سنجیده شده است.

روشن شدن و به‌کار افتادن سیستم پالایش هوای این دستگاه به حدود سه ثانیه زمان نیاز دارد. تصفیه هوا در یک اتاق متوسط تنها ۱۰ ثانیه طول می‌کشد.

اگر مشغول به آشپزی باشید، تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro می‌تواند به صورت مداوم عمل تصفیه را انجام دهد و حتی بعد از اتمام پخت و پز تا ۱۰ دقیقه به کار خود ادامه می‌دهد تا از تمیز شدن هوا اطمینان حاصل کند.

فیلتری برای جلوگیری از بو-تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro

فیلتری برای جلوگیری از بو شیائومی AirPurifier 4 Pro

مهمترین عامل تصفیه هوا در این دستگاه، وجود سیستم فیلتر کردن هوا است. این دستگاه از یک سیستم فیلتراسیون  سه در یک استفاده می‌کند. این سیستم از یک فیلتر اصلی، فیلتر قوی و موثر خود شیائومی و یک فیلتر کربن با قابلیت جذب بو، تشکیل شده است. استفاده تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro از این سه فیلتر باعث شده تا ۹۹٫۹۷ درصد از  ریزذرات محیط جذب شوند.

فیلترهای این دستگاه نه تنها گرد و خاک و بو بلکه موی حیوانات خانگی،  گرده گل، دود، پرز و فیبر  کتان را نیز جذب می‌کنند.  این دستگاه قابلیت تولید ۸۳۳۰ لیتر هوای پاک در یک دقیقه را دارد که مقدار بسیار زیادی در زمانی کوتاه است.

تصفیه هوا شیائومی ۴ Pro تقریبا هیچ صدایی ندارد؛ تنها صدایی که گاهی از آن شنیده می‌شود، صدای فن بوده که هنگام تصفیه کردن هوا روشن می‌شود. حتی وقتی که سرعت فن به بالاترین حد خود می‌رسد، صدای آن آزار دهنده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: شیائومی (Mi Band 8) می‌ بند ۸ چه تغییراتی داشته است?

نمایشگر و نحوه نگه‌داری از دستگاه تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro

نمایشگر و نحوه نگه‌داری از دستگاه تصفیه هوا شیائومی AirPurifier 4 Pro

صفحه‌نمایش به کار رفته در این دستگاه تصفیه هوا روشن و شفاف است. با یک نگاه به نشانگر رنگی،  می‌توان متوجه وضعیت و کیفیت هوای محیط شد. این صفحه نمایش جایی قرار گرفته است که می‌توان به راحتی متوجه آن شد.

برای تمیز کردن این دستگاه همان شیوه معمول تمیز کردن کفایت می‌کند. هر چند وقت یکبار سطح آن را دستمال بکشید و دریچه‌های هوا را با استفاده از جاروبرقی خاک‌گیری کنید؛ حتی می‌توانید فیلتر HEPA را در آورده و به وسیله فرچه و جاروبرقی آنرا تمیز کنید. اگر فیلتر دیگر با تمیز کردن هم عملکرد خوبی نداشت می‌توان آنرا به راحتی تعویض کرد. تعویض فیلتر تا یکسال عملکرد بی‌نقص این دستگاه تصفیه هوا را تضمین می‌کند.

نحوه راه‌اندازی تصفیه هوا شیائومی

راه‌اندازی این دستگاه به راحتی باز کردن بسته‌بندی و زدن تصفیه هوا شیائومی به برق است؛ فقط در نظر داشته باشید که فیلتر اصلی دارای روکش است، روکش را جدا کرده و فیلتر را در دستگاه قرار دهید.

این دستگاه هوشمند به راحتی با اپلیکیشن مختص به خود کنترل شده و تجربه کاربری خوبی را برای کاربر به همراه دارد.

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *