شیائومی (Mi Band 8) می‌ بند ۸ چه تغییراتی داشته است?

 شیائومی (Mi Band 8) می‌ بند ۸ چه تغییراتی داشته است?

شیائومی می‌ بند ۸ نام محصولی است که طرفداران شیائومی انتظار عرضه شدن آنرا می‌کشیدند. سال گذشته شیائومی مچ‌بندهای هوشمند خود را با نام‌های می‌بند ۷ و می‌بند ۷ پرو معرفی کرد. Mi Band 7 Pro از قابلیت‌های بیشتری نسبت به مدل استاندارد بهره‌مند بود، اما به همان نسبت از وزن بیشتری برخوردار بود و ظاهر مستطیلی و درشت‌تری داشت. اما مچ‌بند جدید این کمپانی یعنی Mi Band 8 با اندازه و صفحه‌نمایشی مشابه Mi Band 7 معرفی شده است که علاوه بر قابلیت‌های می‌بند ۷ پرو، ویژگی‌های جدیدتری نیز به آن اضافه شده است. در این مقاله این مچ‌بند هوشمند را بررسی می‌کنیم و به جزئیات آن می‌پردازیم.

خرید انواع ساعت هوشمند از سایت دی جی لند 

طراحی شیائومی می‌ بند ۸

طراحی شیائومی می‌ بند ۸

در نگاه اول Xiaomi Smart Band 8 ظاهری بسیار نزدیک به نسل قبلی خود دارد؛ اما وقتی از نزدیک آن را بررسی می‌کنید متوجه تفاوت‌ها و جزئیات بسیاری می‌شوید. اولین و مهم‌ترین تفاوت این است که بند ساعت مانند نسل قبل دور بدنه را پوشش نمی‌دهد و تنها از بالا و پایین متصل است. با وجود ساختار جدید، می‌توانید مانند ساعت‌های کلاسیک تنها با فشار دادن گیره‌های پشتی به راحتی بند‌ها را از دو طرف جدا کنید. این تغییر هرچند جزئی، اما امکان تغییر نوع استفاده با بند‌های متنوع را فراهم می‌کند. همراه با این ساعت هوشمند، شیائومی از سه نوع بند متفاوت رونمایی که است که هرکدام از متریال و کاربرد متفاوتی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام “اتصال هدفون بلوتوثی به ساعت هوشمند”

تمامی این بندها ظاهر بسیار زیبا و ظریفی دارند. البته این احتمال وجود دارد که به زودی شیائومی یا حتی کمپانی‌های دیگر، بندهای دیگری با ظاهر و کاربردی متفاوت ارائه دهند. بدنه این ساعت فلزی است. همین تغییر سبب شده تا بدنه آن از مقاومت بالاتر و ظاهر شیک‌تری نسبت نسل قبل برخوردار باشد.

صفحه‌نمایش شیائومی می‌ بند ۸

صفحه‌نمایش شیائومی می‌ بند ۸

صفحه‌نمایش و نوع آن در Smart Band 8 نسبت به نسل قبل تغییری نداشته است و همان ۱.۶۲ اینچ امولد باقی مانده است. البته به لطف پردازنده قوی، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی در آن فراهم شده است که تجربه‌ای بسیار نرم و روان فراهم می‌کند؛ درصورتی که نرخ نوسازی Smart Band 7 تنها ۳۰ هرتز بود.

قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن نیز مانند نسل قبل موجود است. اگرچه روشنایی Always On Display یا همان AOD تا حدی کم بود، اما در سری ۸ بهبود یافته و حداکثر ۶۰۰ نیت را فراهم می‌کند که قابل قبول است. همچنین می‌توان آن را به‌گونه‌ای تنظیم که بعد از غروب خورشید روشن شود.

قابلیت‌ها Mi Band 8

قابلیت‌های شیائومی می‌ بند ۸

از نظر رابط کاربری و قابلیت‌ها، شیائومی اسمارت بند ۸ اکنون از بیش از ۱۵۰ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند که جالب‌ترین آنها بوکس هوازی است. به لطف سنسور شتاب داخلی، ما احتمالاً سبک‌ترین دستگاه بازی حسی جهان را داریم. بند هوشمند شیائومی خود را بپوشید، برنامه تناسب اندام Mi را دنبال کنید و در هر کجا و هر زمان مشت‌های خود را بچرخانید تا کالری بسوزانید. همچنین سنسورهایی مانند سنجش اکسیژن خون، سنجش ضربان قلب، آنالیز خواب و آنالیز تغییرات هورمونی بانوان در این مچ‌بند موجود است که می‌تواند کیفیت زندگی افراد را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

شیائومی اسمارت بند ۸ همچنین دارای لوازم جانبی اختصاصی دیگری به نام Bean Pod است که این امکان را به شما می‌دهد تا اسمارت بند خود را به کفش خود بچسبانید و با سنسورهای Stride Length و  Stride Frequency فرکانس گام، طول گام و حتی ضربه پای خود را روی زمین در حین دویدن ردیابی کنید و فعالیت خود را زیر نظر داشته باشید. اگر دونده هستید و قصد دارید عملکرد خود را بهبود ببخشید، این مربی شخصی گزینه بسیار مناسبی است که اطلاعات را به‌صورت حرفه‌ای آنالیز می‌کند. لازم به ذکر است این ساعت هوشمند از سیستم‌عامل‌های اندروید ۶٫۰ و iOS 12.0 به بالا سازگار است.

باتری شیائومی می‌ بند ۸

باتری شیائومی می‌ بند ۸

به ادعای شیائومی، باتری ۱۹۰ میلی‌آمپرساعتی اسمارت بند ۸ تنها در یک ساعت شارژ کامل می‌شود و می‌تواند در صورت استفاده عمومی تا ۱۶ و در صورت روشن بودن قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن، تا ۶ روز شارژدهی داشته باشد. با توجه به اینکه یکی از نقاط قوت محصولات شیائومی، باتری و شارژدهی بوده و همیشه در مورد ارقام رسمی خود صداقت داشته است، می‌توان به این اعداد نیز اعتماد کرد.

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *