معرفی بازی Dead Island 2، داستانی از کشتن زامبی ها

 معرفی بازی Dead Island 2، داستانی از کشتن زامبی ها

بازی Dead Island 2 می‌تواند برای طرفداران بازی‌های مرتبط با زامبی‌ها که علاقه‌ای به ترسیدن ندارند یک انتخاب عالی باشد زیراکه ما با یک بازی اکشن، کمدی و سرگرم کننده طرف هستیم. اگر از شماره اول این بازی راضی بوده‌اید، احتمال اینکه از شماره دوم نیز لذت ببرید اصلا کم نیست؛ ولی بهتر است انتظار خلاقیت تازه‌ای از سازندگان این بازی نداشته باشید. با این حال استودیو Dambuster ادامه‌ای زیبا، اکشن و جذاب برای Dead Island 1 ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی “بازی الدن رینگ”

گیم‌پلی Dead Island 2

گیم‌پلی Dead Island 2

بازی Dead Island 2 یک بازی کمدی، نه به معنای بد آن، بلکه به مفهوم سرگرم کننده بودن آن است. شما در لس آنجلس بعد از به وقوع پیوستن آخر الزمان هستید، زامبی‌ها همه جا را فرا گرفته‌اند، با این حال حس شوخ طبعی شما و کاراکترهای بازی به هیچ عنوان از بین نرفته است. زامبی‌ها را با سلاح‌های گوناگون به چندین قسمت مساوی و نامساوی تقسیم کرده و با جملات قصار ، نمک می‌ریزید. ولی جدا از این حالت سرگرم کننده بازی، نکته دیگری وجود ندارد که Dead Island 2 این بازی اول شخص را نسبت به باقی بازی‌ها متمایز کند. از نظر گیم‌پلی بازی‌های بسیاری هستند که عملکرد بهتری داشته‌اند. ناگفته نماند که این بازی از نظر بصری چیزی کم نگذاشته است.

شما از بین شش کاراکتر که نسبت به ویروس زامبی مصونیت دارند، کاراکتر مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید؛ به خیابان‌های  کالیفرنیای جنوبی می‌روید، جایی که گویا کسی کوچکترین اهمیتی به آخرالزمان و بحران زامبی‌ها نمی‌دهد. همه شخصیت‌های بازی خوش و خرم با انواع سلاح مسیر خود را از بین مرده‌های متحرک که بسیاری از آنها از من هم خوشتیپ‌تر هستند، باز می‌کنند.  با اعمال انواع خشونت، فحش و ناسزا علیه زامبی‌های بخت‌برگشته در  گیمپلی ۳۰ ساعتی بازی،  شماره دوم  Dead Island   به پایان می‌رسد. این بازی کاملا برای افرادی که علاقه زیادی به زامبی آپوکالیپس، شاتگان و خون دارند ساخته شده است.

نقد بر داستان بازی  Dead Island 2

نقد بر داستان بازی  Dead Island 2 

درست مانند یک فیلم درجه دوم هالیوودی هیچ زحمتی برای ارائه یک داستان منسجم و درگیر کننده برای Dead Island 2 کشیده نشده است. البته این بازی به داستان پردازی استادانه نیازی ندارد و نباید آنرا با عنوان‌هایی مثل The Last Of Us مقایسه کرد. بسیاری از بالا و پایین‌های خط داستانی این بازی را در بسیاری از بازی‌های دیگر دیده‌ایم؛ همین باعث می‌شود که حس کنیم این عنوان را چندین بار بازی کرده‌ایم.

 Dead Island 2

کاراکترهای شوخ طبع بازی Dead Island 2

شخصیتی که برای بازی انتخاب می‌کنید، بزرگترین عامل خنده شما در سراسر بازی خواهد بود. شما در بازی در قالب شخصیتی که دارید، بی‌وقفه همه کس و همه چیز را به سخره می‌گیرید. اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید، بی‌شک هنگام بازی بارها با صدایی بلند خواهید خندید. تبدیل کردن موضوعاتی مثل پایان دنیا و زامبی‌ها هیچ ارتباطی به خوشی ندارند ولی Dead Island 2 به شکلی استادانه این ارتباط را برقرار کرده است.

شاید این بازی داستانی گیرا نداشته باشد ولی، کاراکترهای بازی به زیبایی نوشته شده‌اند. تمامی کاراکترها به دلیل رفتار و گفتاری کمدی، بسیار به یادماندنی هستند. در یکی از مراحل بازی باید زامبی‌ها را به نحوی خلاقانه نابود کنید زیراکه یک اینفلوئنسر در فضای مجازی می‌خواهد از خلاقیت شما در کشتن زامبی‌ها استفاده کرده و لایک‌های صفحه مجازی خود را بالاتر ببرد.

شاید سازندگان بازی درصدد به تصویر کشیدن بیهودگی و افسار گسیختگی زندگی در شهر بزرگ و پر خطری مثل لس آنجلس هستند. فضای بازی ممکن است شما را به یاد بازی GTA V اندازد؛ ترکیبی سمی از فیلم The walking dead و Grand theft auto 5…

بله، بازی تا این حد بر پایه خوشگذرانی ساخته شده است. اگر دنبال یک بازی جدی هستید و نیاز دارید یک داستان عمیق ذهن شما را به چالش بکشاند، بازی Dead Island 2 برای شما کابردی نخواهد داشت. ولی مگر نه اینکه بازی‌ها بخش بزرگی از سرگرمی قرن هستند؟ پس چرا حتما باید به دنبال موضوعات جدی بود؟ شاید برخی اوقات فاصله گرفتن از مباحث عمیق، استراحت مثبتی برای ذهن باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم The Last Of Us (سینمایی زامبی) و بررسی سبک و اهمیت زامبی‌ها در سینما

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *