نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

 نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا جدیدترین پرچم‌دار شرکت بزرگ شیائومی است. چه انتظاری باید از گوشی‌ جدید این برند داشت؟ در این مقاله به نحوه عملکرد این گوشی خواهیم پرداخت و آنرا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خرید انواع گوشی از فروشگاه دی جی لند

جعبه‌گشایی گوشی شیائومی 13 اولترا

جعبه‌گشایی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

جعبه و بسته بندی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا تقریبا مشابه تمامی مدل‌های اولترا و پروی شیائومی در سال‌های اخیر  است. رنگ مشکی جعبه این گوشی آنرا از مدل‌های ضعیف‌تر جدا می‌کند. تنها رنگی که روی جعبه دیده می‌شود، نقطه‌ای قرمز رنگ و در واقع لوگوی برند Leica است که تولید لنزهای ماژول دوربین این گوشی را به عهده دارد.

داخل جعبه به غیر از گوشی، شارژر ۹۰ واتی، کابل USB-C و یک قاب مشکی رنگ برای محافظت از گوشی دیده می‌شود. کیفیت قاب گوشی به کیفیت بالای خود گوشی نیست.

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی S22 اولترا

طراحی و کیفیت ساخت گوشی شیائومی 13 اولترا

طراحی و کیفیت ساخت گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

کیفیت بالای سخت‌افزار دوربین این گوشی چیزی نیست که شرکت سازنده گوشی بدون توجه به یک طراحی خاص و چشمگیر به راحتی از کنار آن بگذرد. شیائومی با یک طراحی چشمگیر، عدالت را برای دوربین قدرتمند این گوشی به جا آورده است. بدون اغراق اولین چیزی که با به دست گرفتن گوشی توجه را به خود جلب می‌کند در یک کلام، ماژول دوربین گوشی شیائومی ۱۳ اولترا است.

ماژول دوربین این گوشی، تفاوت عمده‌ای با دوربین باقی گوشی‌ها داشته و روی سطحی صاف قرار نگرفته است؛ بلکه خود روی اختلاف سطحی با بدنه گوشی جای گرفته است.  اگر گوشی را از کنار ببینید، متوجه این اختلاف سطح خواهید شد؛ قسمتی که دوربین در آن قرار دارد به وضوح  ضخامت بیشتری نسبت به بدنه گوشی دارد.

جنس پشت گوشی و محل قرارگیری درگاه‌ها گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

پشت گوشی دارای روکشی از چرم مصنوعی است که به معنی خداحافظی با افتادن اثر انگشت روی بدنه گوشی و محافظت از گوشی در برابر ضربه و خط و خش‌ها بوده و احتمال لیز خوردن گوشی از دست را به حداقل می‌رساند.

قسمت پایین گوشی، اسپیکر، درگاه شارژ ، USB-C،  میکروفون و جایگاه سیم‌کارت (Dual Nano) را در خود جای داده است. در بالای گوشی نیز، یک ست اسپیکر دیگر، دو میکروفون و ماژول پرتاب کننده اشعه فرو سرخ، مشاهده می‌شود. با تمامی این جایگاه‌ها، گوشی شیائومی ۱۳ اولترا دارای گواهینامه IP68 که به معنی مقاومت در برابر آب  و گرد و خاک است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی گلکسی A54، از طراحی تا مشخصات فنی

جنس پشت گوشی و محل قرارگیری درگاه‌ها-گوشی شیائومی 13 اولترا

کلیدهای کنترل فیزیکی این گوشی مانند کلید‌های تنظیم صدا، در کناره راست گوشی قرار گرفته‌اند. حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش رفته است.

حاشیه‌های صفحه‌نمایش در انتهای خمیدگی Gorilla glass victus در باریک‌ترین حد ممکن هستند  که به زیبایی طراحی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا افزوده و حس پرچم‌دار بودن گوشی را به خوبی القا می‌کند. این گوشی به وضوح گوشی بزرگی است و برای افرادی که به گوشی‌های کوچکتر علاقه دارند، گزینه مناسبی نیست. در کل  طراحی این گوشی برای کاربرانی که به گوشی‌های پریمیوم و پرچم‌دار توجه خاصی دارند، بسیار جذاب است. ابتدا با دیده شدن طراحی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا در فضای مجازی، نقدهای زیادی به آن وارد شده بود؛ ولی در دست گرفتن و دیدن این گوشی از نزدیک نظرهای منفی را بی‌شک عوض می‌کند.

 

رنگ‌های ارائه شده گوشی شیائومی ۱۳ اولترا :

  • مشکی
  • سبز زیتونی
  • سفید

صفحه‌نمایش گوشی شیائومی 13 اولترا

صفحه‌نمایش گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا به یک صفحه‌نمایش ۶٫۷۳ اینچی OLED مجهز شده است.  رزولوشن این صفحه‌نمایش ۱۴۴۰ در ۳٫۲۰۰ بوده و دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و تطبیق‌پذیر  است. این صفحه‌نمایش از  قابلیت Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. قدرت روشنایی آن نیز بالاتر از ۱۲۰۰ نیت است. می‌توان گفت که شیائومی برای صفحه‌نمایش این گوشی چیزی کم نگذاشته است.

مانند صفحه‌نمایش گوشی‌های اخیر شیائومی با رزولوشن ۱۴۴۰، می‌توان با انتخاب کردن رزولوشن ۱۰۸۰ از  سرعت مصرف شدن باتری کاست. هرچه رزولوشن بالاتر باشد، باتری زودتر خالی خواهد شد.

دوربین-گوشی شیائومی 13 اولترا

دوربین‌ها گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

بزرگترین نقطه قوت این گوشی بی‌شک دوربین‌های آن است. دوربین‌هایی که آمده‌اند تا در بازار بهترین باشند. گوشی شیائومی ۱۳ اولترا مانند اکثر گوشی‌ها، دارای ماژول دوربین چهارگانه است. به راحتی می‌توان گفت که سخت‌افرار دوربین‌های این گوشی یکی از بهترین‌های صنعت گوشی بوده که در یک تلفن همراه به کار گرفته شده است. امسال در واقع سال به کار گیری سنسورهای یک اینچی در گوشی‌هاست. گوشی شیائومی ۱۳ اولترا نیز از ترند این روزها جا نمانده و از سنسورهای یک اینچی در ماژول دوربین خود بهره برده است. هر چهار سنسور، ساخت شرکت آلمانی Leica هستند. چیزی که دوربین اصلی و ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی را تبدیل به یک دوربین خاص کرده، دیافراگمی است که جلوی سنسور قرار گرفته و به کاربر اجازه انتخاب دو نرخ گشایش را می‌دهد. با این قابلیت، کاربر می‌تواند کنترل بیشتری روی عمق میدان تصویر خود داشته باشد.

لنز دوربین اولترا واید این گوشی، توانایی پوشش ۱۲۲ درجه‌ای داشته که عدد قابل توجهی است. دوربین‌های دیگر این گوشی را یک سنسور تله فوتو و یک سنسور تله فوتوی پریسکوپ ۵۰  مگاپیکسلی تشکیل داده‌اند.

دوربین‌های این گوشی توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن ۸k با ۲۴ فریم بر ثانیه را دارند. همچنین اگر رزولوشن ۴k را انتخاب کنید فریم ریت ویدیو ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود.

عملکرد سخت‌افزاری گوشی شیائومی 13 اولترا

عملکرد سخت‌افزاری گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا  توان پردازش خود را از جدیدترین و بهترین تراشه شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 گرفته است. که خود گواهی بر عملکرد فوق‌العاده این گوشی است. این تراشه دارای که واحد پردازش مرکزی ۸ هسته‌ای بوده که از یک هسته اصلی، چهار هسته قدرتمند برای پردازش عملیات پیچیده و ۳ هسته برای انجام کارهای کم فشارتر، تشکیل شده است.

این گوشی در مدل‌هایی با سه چینش مختلف رم و حافظه داخلی به بازار عرضه شده است:

  • ۱۲GB/256GB
  • ۱۶GB/512GB
  • ۱۶GB/1TB

رم‌ به کار رفته در ساخت این گوشی از تکنولوژی LPDDR5X بهره برده‌ که سرعت بالاتری در انتقال اطلاعات نسبت به نسل قبلی خود دارد. شیائومی در ساخت این گوشی به سیستم خنک کننده آن نیز توجه زیادی داشته است. سیستم خنک کننده این گوشی که با نام Mi IceLoop شناخته می‌شود . صفحه خنک کننده دارای شکافی بوده که بخار داغ شده را در کانالی به وسیله مایع متراکم شده جدا می‌کند. این عمل باعث بهینه شدن تخلیه گرما از گوشی می‌شود.

عمر باتری گوشی شیائومی 13 اولترا

عمر باتری گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره برده است. این باتری در آزمایش وب‌گردی ۱۵ ساعت و ۲۹ دقیقه دوام داشته در حالی  شارژ دهی آن در مکالمه تلفنی ۳۶ ساعت و ۳۱ دقیقه بوده است. با توجه به پردازنده SD Gen 2 که مصرف برق بسیار کمی دارد، این باتری عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

مشخصات باتری گوشی شیائومی ۱۳ اولترا:

  • ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • توانایی شارژ سیمی ۹۰ واتی
  • توانایی شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی
  • توانایی شارژ برعکس ۱۰ واتی

سنسورهای موجود در گوشی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا:

  • سرعت سنج
  • حسگر مجاورت
  • ژیروسکوپ
  • قطب نما
  • تشخیص طیف رنگ
  • فشار سنج

نتیجه نهایی-گوشی شیائومی 13 اولترا

شما در دیجی لند می‌توانید نسبت به خرید و مشاهده قیمت انواع گوشی شیائومی اقدام کنید.

نتیجه نهایی از بررسی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا یک گوشی قدرتمند است. صفحه‌نمایش آن یکی از بهترین‌ها در صنعت تلفن‌های همراه بوده و کیفیت کم نظیری را ارائه می‌دهد. دوربین‌های شگفت‌انگیز، باتری با عمر بالا، سرعت بالای شارژ، تراشه و اسپیکرهای قدرتمند، همگی در بدنه‌ای زیبا و مستحکم قرار گرفته‌اند.

مزایا گوشی شیائومی ۱۳ اولترا:

  • طراحی خاص و ضد آب
  • صفحه‌نمایش عالی
  • باتری قدرتمند
  • کیفیت صدای بالا
  • عملکرد سخت‌افزاری فوق‌العاده با پایداری بالا
  • داشتن یکی از بهترین دوربین‌های به کار رفته در گوشی

معایب گوشی شیائومی ۱۳ اولترا:

  • نداشتن قابلیت ضبط ۴k در دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *