بررسی “بازی Resident Evil 4 Remake” برای تمامی کنسول های بازی!

 بررسی “بازی Resident Evil 4 Remake” برای تمامی کنسول های بازی!

بازی Resident Evil 4 Remake به تازگی برای تمامی کنسول‌های بازار مانند PS5/PS4/XBOX-S-X/ همچنین کامپیوترهای شخصی منتشر شده است. حدود هجده سال از عرضه نسخه اصلی شماره چهارم از مجموعه بازی رزیدنت ایول گذشته است. در سال ۲۰۰۵ میلادی بعد از گذشت شش سال از عرضه Resident Evil 3 برای کنسول پلی‌استیشن ۱، طرفداران بازی شاهد به بازار آمدن یک شاهکار در پلی‌استیشن ۲ بودند که نه تنها مجموعه رزیدت ایول را برای همیشه دستخوش تغییر کرد، بلکه مفهوم تازه‌ای به بازی‌های اکشن سوم شخص داد.

در بازی Resident Evil 4  بود که برای اولین بار دوربین‌ ثابت جای خود را به دوربین متحرک در پشت و بالای شانه کاراکتر داد. این اقدام باعث شد المان‌های اکشن راحت‌تر به بازی اضافه شوند.

این بازی تا حدی محبوب شد که سالها بعد شرکت کپکام یک نسخه Remastered هم برای کامپیوترهای شخصی روانه بازار کرد، ولی این پایان ماجرا نبود. بعد از اینکه کپکام به بازسازی رزیدنت ایول‌های کلاسیک رو آورد و از موفقیت دوباره آنها اطمینان حاصل کرد، دور از ذهن نبود که شاهد عرضه بازی Resident Evil 4 Remake باشیم.

بیشتر بخوانید: چگونه در بازی ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟

تفاوت بازی Resident Evil 4 Remake با نسخه اصلی-بازی Resident Evil 4 Remake

تفاوت بازی Resident Evil 4 Remake با نسخه اصلی

بازی Resident Evil 4 Remake در ریشه هنوز همان بازی سابق بوده و از فرمول موفق قبلی استفاده کرده است. بازیکن هنوز کنترل کاراکتر لیان کندی را به عهده دارد که بعد از گذشت شش سال از فاجعه راکون سیتی اینبار به عنوان یک مامور ویژه کارکشته باید دختر رئیس جمهور را که توسط فرقه‌‌ای ترسناک در اروپای شرقی به گروگان گرفته شده، نجات دهد.

از داستان بازی چیزی عوض نشده است. حتی جملات قصار لیان بعد از کشتن باس‌ها هم بدون تغییر مانده است. ولی در نهایت کاملا بی تغییر نبوده است. بعضی از باس‌ها جای خود را به موجواتی دیگر داده‌اند برخی نیز برای اینکه روند داستان سرعت و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، به کل از بازی کنار گذاشته شده‌اند.

گرافیک بازی Resident Evil 4 Remake بسیار چشمگیر است. ویژگی Ray Tracing به جذابیت محیط‌های بازی افزوده و حس ترس را دوچندان کرده است.  پالت رنگی بازی نسب به نسخه اوریجینال سردتر شده که بیشتر به فضای روستاهای اروپای شرقی شباهت داشته باشد.

گیمپلی بازی Resident Evil 4 Remake-بازی Resident Evil 4 Remake

گیمپلی بازی Resident Evil 4 Remake:

مکانیک بازی بنا به پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی بهبود زیادی داشته است؛ برای مثال در این بازی لیان می‌تواند هنگام دویدن به صورت همزمان نشانه گرفته و تیراندازی کند.

این بازی نسبت به نسخه اوریجینال، سریع‌تر، خشن‌تر و البته مدرن‌تر شده است.  حدود دو ساعت اول بازی بارها کشته خواهید شد تا به بازی عادت کنید. دشمنان بازی به نوعی طراحی شده‌اند تا پلیر را در گوشه‌ای گیر بیاندازند. با عادت کردن به گیمپلی و به لطف مکانیک مدرن بازی، به راحتی از پس گروه‌های پرجمعیت زامبی‌ها بر خواهید آمد.

همچنان می‌توانید از لگدهای سهمگین لیان برای از پا در آوردن زامبی‌های آسیب دیده استفاده کنید. سیستم صندوق وسایل و چیدمان آن هنوز مانند نسخه اورجینال، به دقت زیاد و چینش صحیح نیاز دارد که خود نوعی پازل است.

سیستم نشانه‌گیری مانند ریمیک‌های اخیر رزیدنت ایول دارای دو پروفایل Standard و Assisted است. در حالت Assisted نشانه گیری آسان‌تر شده و برای افرادی که با بازی‌های اکشن خصوصا با بازی Resident Evil 4 Remake آشنا نیستند، کمک بزرگی است. نشانه با نزدیک شدن به  هدف مورد نظر، به صورت خودکار  دقیق‌تر شده و احتمال خطا رفتن تیر کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه نصب بازی در XBOX SERIES S (ایکس باکس Xbox)🎮

هوش مصنوعی در  بازی Resident Evil 4 Remake-بازی Resident Evil 4 Remake

هوش مصنوعی و بازی Resident Evil 4 Remake

هوش مصنوعی دشمنان بازی به مراتب بالاتر رفته و بازی را چالش برانگیزتر کرده است. دشمنان بازی از نحوه عملکرد بازی می‌آموزند. همیشه هدشات کردن راه حل مناسبی نیست زیرا که اگر از هدشات کردن زامبی‌ها زیاد استفاده کنید، هوش مصنوعی بازی نحوه بازی کردن شما را یاد می‌گیرد و زامبی‌ها کلاه‌خود به سر خواهند کرد تا استراتژی شما را دچار اختلال کنند.

نکات مثبت بازی Resident Evil 4 Remake

  1. گرافیک و جلوه‌های بصری فوق‌العاده
  2. تغییرات هوشمنده در جهت بهبود روند داستانی بازی
  3. اکشن سخت‌ و سریع

نکات منفی بازی Resident Evil 4 Remake

  • حذف شدن یکی قسمت‌های بازی

بازسازی‌های مجدد رزیدنت ایول و اتفاقات عجیب

از آمارها می‌توان به این نتیجه رسید که ریمیک‌ها بسیار اثرگذار بوده‌اند. در بسیاری از موارد نسبت به نسخه‌های جدید رزیدنت ایول فروش بهتری داشته‌اند. از روندی که کپکام پیش گرفته است، می‌توان انتظار داشت که بازی Resident Evil 4 Remake آخرین بازسازی این شرکت نباشد. به نظر شما کدام رزیدنت ایول بازسازی خواهد شد؟

بیشتر بخوانید: بازی تنها در تاریکی نسل جدید بازی‌های ترسناک کلاسیک

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  • خوب بود ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *