بازی تنها در تاریکی نسل جدید بازی‌های ترسناک کلاسیک

 بازی تنها در تاریکی نسل جدید بازی‌های ترسناک کلاسیک

بازی تنها در تاریکی یکی از قدیمی‌ترین بازی‌ها در سبک ترس و بقاست. گیمرهای قدیمی کاملا با این بازی آشنایی دارند. اولین نسخه این بازی در سال ۱۹۹۲ میلادی معادل ۱۳۷۱ شمسی برای کامپیوترهای شخصی با سیستم‌عامل MS/DOS به بازار عرضه شد و در گینس لقب اولین بازی ترسناک سه بعدی را از آن خود کرد.

حال بعد از گذشت حدود ۳۱ سال شاهد بازسازی اولین شماره از بازی Alone in the Dark  یا تنها در تاریکی هستیم. بازسازی این بازی می‌تواند برای گیمرهای قدیمی یک خبر خوب و برای گیمرهای جدید یک تجربه بی‌نظیر  باشد، زیرا که سخت‌افزار جدید نسل نهم بازی‌های کامپیوتری پنجره‌ تازه‌ای را رو به جهان بازی‌های ترسناک کلاسیک باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازی Horizon Forbidden West افق غرب ممنوعه

بازی تنها در تاریکی نسل جدید بازی‌های ترسناک کلاسیک

بازی تنها در تاریکی معروف شد

قدرت سخت‌افزار مدرن، موقعیت‌های تازه‌ای را برای سازندگان بازی به همراه داشته است؛ خصوصا وقتی که به عملکرد کاراکترهای بازی می‌رسیم. در سال ۲۰۲۳ می‌توان احساسات بیشتری را در چهره کاراکتر به نمایش گذاشت که تاثیر بسزایی در روند داستان بازی خواهد داشت.

با استفاده از تکنولوژی موشن کپچر چهره، می‌توان از هر بازیگری برای ایفای نقش کاراکترهای بازی استفاده کرد. در این بازی آقای David Harbour نقش کراکتر اصلی یعنی ادوارد کارنبی را ایفا کرده و خانم Jodie Comer در نقش امیلی هارتوود حضور دارد.

قابلیت انتخاب کاراکتر

هر دو کاراکتر برای بازی کردن قابلیت انتخاب دارند ولی روایت داستان از دید هر کدام از این دو نفر، جنبه‌های متفاوتی داشته و همین باعث می‌شود در کنار بازی فوق‌العاده دو بازیگر نام آشنای هالیوود، بتوان چندین بار بازی تنها در تاریکی را بازی کرد و از آن لذت برد.

با اینکه امیلی و ادوارد هر دو شاهد روایت یک داستان هستند، ولی نحوه برخورد آنها با رویدادها و عکس‌العملشان روند بازی را متفاوت کرده و به زیبایی بازی می‌افزاید. هر دو کاراکتر، شخصیت پردازی، داستان و پیشینه خود را دارند و این موضوع در داستان بازی تنها در تاریکی روایت می‌شود.

بازی تنها در تاریکی راوی چه داستانی است

بازی تنها در تاریکی راوی چه داستانی است

ادوارد و امیلی در داستان بازی تنها در تاریکی، یک هدف را دنبال می‌کنند. این دو، در پی یافتن حقیقتی هستند که نشان می‌دهد چه بالایی بر سر جرمی هارتوود، عموی امیلی آمده است.

در روند بازی متوجه خواهیم شد که یافتن حقیقت تنها از روی کنجکاوی و شغل دو کاراکتر اصلی بازی نیست بلکه حقیقت ریشه عمیق‌تری داشته و دلایل شخصی زیادی جهت یافتن حقیقت برای ادواد و امیلی وجود دارد؛ دلایلی که در ضربه‌های روحی کودکی آنان ریشه دارد.

قدرت مثال زدنی بازیگران-بازی تنها در تاریکی

قدرت مثال زدنی بازیگران

آقای دیوید هاربر، نوع بازی خشن، بازی‌گوشی و طنز ذاتی خود که امضای نقش‌هایش است را به عنوان یک چاشنی جذاب به بازی اضافه کرده است. در لحظاتی که بازی به تنگا می‌رسد و باعث می‌شود که گیمر حتی به سلامت روان خود شک کند، دیوید هاربر در نقش یک کاراگاه خصوصی خبره، توانسته به بهترین شکل حس خود را به بازی تزریق کند.

خانم جودی کامر نیز با غرق شدن در نقش‌هایش غریبه نیست. جدا از  جوایز بفتا و گلدن گلوب، او به تازگی برنده جایزه Olivier به عنوان بهترین بازیگر زن برای ایفای نقش در یک نمایش شد. او توانایی منحصر به فرد خود را در نقش امیلی هارتوود در بازی تنها در تاریکی به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: بازی های گیم پس

صدای وحشت-بازی تنها در تاریکی

صدای وحشت

داستان این بازی در لوئیزیانای دهه ۲۰ میلادی اتفاق می‌افتد. این دوره برای مردم، همواره همراه با ترس و وحشت بوده زیرا که بین دو جنگ جهانی قرار داشته است؛ در نتیجه، فضای کلی بازی پیش از رخ دادن هر اتفاقی، ترس را به صورت نهادینه در سلول‌های خود دارد. این ترس همراه با موزیکی بی‌نظیر در اتمسفر بازی تنها در تاریکی، دوچندان شده است.

اسطوره موسیقی Doom Jazz آقای Jason Köhnen استعداد بی‌نظیر خود را به این بازی قرض داده است تا آشوبی فرازمینی را به چهار گوشه این بازی بکشاند. طراحی صداهای بازی نیز بر عهده Árni Bergur Zoëga بوده که توانسته به بهترین شکل فضای مرموز و رعشه آور را در بازی تنها در تاریکی را از طریق اصوات به گوش گیمر برساند. اگر از هدست‌های سه‌بعدی PS5 استفاده کنید وحشت را واقعی‌تر درک خواهید کرد.

بازی تنها در تاریکی قرار است ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ معادل سوم آذر ۱۴۰۲ برای PlayStation 5 عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود بازی تنها در تاریکی یکی از  بهترین بازی‌های سبک ترس و بقا در سال ۲۰۲۳ باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی “بازی Resident Evil 4 Remake” برای تمامی کنسول های بازی!

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *