بهترین نرم‌افزارهای خواب

 بهترین نرم‌افزارهای خواب

نرم‌افزارهای خواب می‌توانند، حلال بسیاری از مشکلات باشند. کمبود خواب تمرکز را تا اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد. حافظه و حتی توانایی رانندگی را تحث تاثیر منفی خود قرار می‌دهد. بزرگسالان به ۸ ساعت خواب مفید شبانه نیاز دارند. ولی متاسفانه آمار نشان می‌دهد که در سراسر جهان میانگین ساعات خواب برای بزرگسالان به ۶ ساعت رسیده است.

گوشی موبایل و تکنولوژِی به کمک همه آمده‌اند. این روزها برای هر مشکلی یک نرم‌افزار طراحی شده است. روی پلتفرم‌های اندروید و ios نرم‌افزارهای بی‌شماری در زمینه سلامت خواب، خواب درمانی و غیره برای گذراندن یک شب با آرامش وجود دارد. در این مقاله بهترین نرم‌افزارهای این زمینه را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: چطوری SMS را در اندروید بازیابی کنیم؟ معرفی نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید

 نرم‌افزار Sleep Cycle

سلیپ سایکل با رویکردی علمی به بیدار کردن شما از یک شب خوب و خواب کامل می‌پردازد. این اپلیکیشن از شتاب‌سنج گوشی برای بررسی عادات خواب شما استفاده می‌کند. Sleep Cycle رایگان است و با استفاده از تئوری خواب بهترین زمان خواب را برای شما محاسبه می‌کند.

نرم‌افزار Sleep Cycle

نرم‌افزار Sleep Score

سلیپ اسکور، رویکرد بسیار متفاوتی نسبت به اکثر نرم‌افزارهای مشابه دارد. این اپ به گجت‌های پوشیدنی و قرار دادن گوشی روی تشک برای اندازه‌گیری و آنالیز خواب نیازی ندارد. در عوض با استفاده از میکروفون گوشی به مانند یک دستگاه سونار صدای حرکات شما در خواب را دریافت می‌کند. بعد از دریافت وآنالیز داده‌ها، به خواب شما امتیاز می‌دهد.

این نرم‌افزار دارای نکات آموزنده زیادی برای آماده کردن شما برای داشتن خواب کافی و مفید است. همچنین افرادی که اکانت پرمیوم تهیه کرده باشند آنالیزهای عمیق‌تر و تعداد زیادی واحد قابل اندازه‌گیری به نرم‌افزارشان اضافه می‌شود. قیمت اکانت پریمیوم سلیپ اسکور هر ماه شش دلار است. قابلیت سونار تنها در برخی از گوشی‌ها قابلیت اجرا دارد. آخرین مدل‌های سامسونگ گلکسی و گوگل پیکسل ازاین قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

نرم‌افزار Sleep Score

نرم‌افزار Headspace

هدسپیس، بیشتر از یک اپلیکیشن آرامش و ریلکسیشن است. بخشی را به مدیتیشن و راه‌کارهای خواب راحت، اختصاص داده است. پادکست‌هایی در این مورد هم در Headspace گنجانده شده‌اند. گوش کردن به این پادکست‌ها و موزیک‌های آرامش‌بخش موجود در آن‌ها، قبل از خواب، ذهن را برای خوابیدن آماده می‌کند. کاربرانی که از ورژن رایگان هدسپیس استفاده می‌کنند به کتابخانه محدودی از محتوای نرم‌افزار دسترسی خواهند داشت.

نرم‌افزار Headspace

نرم‌افزار Noisli

نویزلی، یک نرم‌افزار تحت وب است که صداهای محیطی و به اصطلاح وایت نویز (white noise) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این صداها با فرکانس خاصی که دارند ذهن را برای خواب آماده می‌کنند. نرم‌ افزار آفلاین نویزلی دارای صداهای محدودی است. با این حال می‌توانید با استفاده از آن ترکیب وایت نویز مخصوص به خود را بسازید. برای مثال می‌توانید، صدای باد را با صدای باران ترکیب کنید. بلندی صدای هر کدام را هم به صورت دلخواه تنظیم کنید.

نرم‌افزار Noisli

نرم‌افزار Pzizz

 پی‌زیز، این نرم‌‌افزار بی‌شباهت به نویزلی نیست. کاربران می‌توانند با استفاده از ترکیب صداهای گوناگون، از صداهای محیطی گرفته تا صدای شخص و موزیک، ساندترک مخصوص خود برای خوابیدن را بسازند. از ۱۰ دقیقه تا ۱۰ ساعت ساخت صدای شخصی برای خوابیدن از مزایای Pzizz است. با داشتن ۱۰ میلیون احتمال ترکیب صداهای مختلف، به این راحتی تکراری نمی‌شود.

نرم‌افزار Pzizz

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *