بهترین نرم افزارهای ریکاوری در ویندوز

 بهترین نرم افزارهای ریکاوری در ویندوز

برای بسیاری از ما از دست رفتن اطلاعاتمان یکی از تلخ‌ترین اتفافاتی است که می‌تواند رخ دهد. با این که این اتفاق می‌‌تواند واقعا ترسناک باشد اما واقعیت این است که با استفاده از بهترین نرم افزارهای ریکاوری در ویندوز ، می‌توان به سادگی و بدون نیاز به مراجعه به متخصصان، تمام اطلاعات از دست رفته را بازیابی کرد.

بیشتر بخوانید: ۲۰ ترفند کاربردی در ویندوز ۱۱ 

بهترین نرم افزارهای ریکاوری و بازیابی اطلاعات در ویندوز

پیش از پرداختن به بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری اطلاعات در ویندوز، بهتر است به این نکته دقت کنید که بازیابی اطلاعات، یک فرایند طولانی است و ممکن است همیشه موفقیت‌آمیز نباشد. اگر اطلاعات هارد شما توسط خودتان به صورت سهوی پاک شده‌اند، می‌توانید از این برنامه‌ها کمک بگیرید اما اگر اطلاعات به دلیل مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری از بین رفته‌اند، شاید بهتر باشد با متخصصان حوزه کامپیوتر مشاوره کنید و سپس سراغ استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری ویندوز بروید.

برنامه EaseUS Data Recovery Wizard برای بازیابی اطلاعات در ویندوز

یکی از پردانلودترین و بهترین نرم افزارهای ریکاوری در ویندوز ، محصول فوق‌العاده قدرتمند شرکت EaseUS است. برنامه دیتا ریکاوری ایس یو اس، می‌تواند اطلاعات پاک شده از هارد شما را با امنیتی مثال‌زدنی و سرعتی قابل قبول، بازیابی کند. هر چند برخی از کاربران ادعا می‌کنند این برنامه در بازیابی اطلاعات هاردهای آسیب‌دیده نیز عملکرد خوبی دارد اما تجربه نشان داده EaseUS Data Recovery Wizard، در این زمینه خیلی درخشان عمل نمی‌کند و همه چیز پیش از عملکرد نرم‌افزار، به ایراد هارد شما بستگی دارد.

با این که نسخه رایگان این برنامه به شدت محدود است اما می‌توانید با دریافت نسخه آنلاک شده آن از سایت‌های دانلود نرم‌افزار، به سادگی فایل‌های خود را ریکاوری کنید.

بهتر است یادتان باشد این نرم‌افزار قدرتمند، در سیستم‌های قدیمی یا دستگاه‌هایی که به قطعات پایین‌رده مجهز هستند، خیلی سریع نیست و شاید چندین ساعت زمان شما را بگیرد.

برنامه R Studio برای بازیابی اطلاعات در ویندوز

یکی دیگر از برنامه‌های محبوب بازیابی اطلاعات هارد در ویندوز، آر استودیو است. این برنامه با توجه به استفاده‌اش از جدیدترین تکنولوژی‌ها، می‌تواند بسیاری از فایل‌های پاک شده را بازیابی کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه، امکان بازیابی فایل‌های سیستمی است که به دلایل مختلف پاک شده‌اند. دیگر قابلیت‌ جذاب برنامه آر استودیو که یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری در ویندوز است، امکان ریکاوری فایل‌هایی است که به دلیل ورود ویروس‌ها یا تروجان‌ها به رایانه‌های شخصی، از بین رفته‌اند. البته بهتر است بدانید در صورت پیشرفته بودن ویروس و انجام عملیات‌هایی مانند Rewrite یا رمزگذاری روی اطلاعات، احتمال دسترسی دوباره به اطلاعات به شدت کاهش می‌یابد.

این برنامه فقط برای استفاده‌های حرفه‌ای مناسب نیست و برای مثال اگر فایل یا فایل‌هایی را بدون انتقال به سطل آشغال ویندوز پاک کرده‌اید، می‌توانید به سادگی و با چند کلیک آن‌ها را دوباره روی هارد خود داشته باشید.

نرم‌افزار ریکاوری در ویندوز Auslogics File Recovery

نرم افزار قدرتمند Auslogics File Recovery، می‌تواند با استفاده از جدیدترین تکنیک‌ها، سخت‌ترین عملیات‌های بازیابی فایل را با سرعت و دقتی فوق‌العاده انجام دهد. این برنامه که حتی توسط بسیاری از کلینیک‌های بازیابی اطلاعات هم استفاده می‌شود، تا به امروز توسط چندین میلیون کاربر استفاده شده و به ناجی فایل‌های آن‌ها تبدیل شده است.

یکی از قابلیت‌های کاربردی این برنامه، امکان طبقه‌بندی فایل‌های از دست رفته با توجه به پسوندشان است. با این ویژگی شما می‌توانید بسیار سریع‌تر به فایل‌های از دست رفته‌تان دسترسی داشته باشید. همچنین قابلیت بازیابی و بازسازی پارتیشن‌های یک هارد نیز در این برنامه وجود دارد.

بررسی‌ها نشان داده است این برنامه درصد خطای نسبتا پایینی دارد و می‌تواند از پس بازیابی اکثر فایل‌های از دست رفته بربیاید. این برنامه ویندوزی حجم کمی دارد و می‌توانید با مصرف کمتر از سی مگابایت از دیتایتان، آن را دانلود کنید.

برنامه active file recoveryنرم افزارهای ریکاوری در ویندوز

برنامه Active File Recovery برای بازیابی اطلاعات در ویندوز

اگر لقب این برنامه را تعمیرکار فایل بگذاریم، اشتباه نکرده‌ایم! برنامه اکتیو فایل ریکاوری می‌تواند در کنار قابلیت‌هایی مانند بازیابی اطلاعات از دست رفته به دلیل ویروس‌ها، تروجان‌ها، اشتباهات سهوی و …،‌ حتی فایل‌های آسیب‌دیده شما را نیز تعمیر کند تا نیازی به دانلود دوباره آن‌ها نداشته باشید.

نکته مهم درباره این نرم‌افزار و قابلیت تعمیر فایلش، این است که نسخه سالم فایل، باید پیش از خرابی در هارد شما موجود بوده باشد. در غیر این صورت، قابلیت تعمیر فایل این برنامه کاربرد زیادی برای شما نخواهد داشت.

این برنامه هر چند نقاط قوت بسیار زیادی دارد اما معمولا کرک‌های موجود از این نرم‌افزار در اینترنت، خیلی قابل اعتماد نیستند و گاهی اوقات اصلا کار نمی‌کنند؛ پس بهتر است برای دانلود کرک اکتو فایل ریکاوری، سراغ سایت‌های حرفه‌ای و قابل اطمینان بروید.

بیشتر بخوانید: علت ناپدید شدن وای فای ویندوز ۱۱؟ رفع مشکل ناپدید شدن وای فای ویندوز ۱۱

نکات مهم در زمان استفاده از نرم افزارهای ریکاوری در ویندوز

  • بهتر است به یاد داشته باشید در صورتی که بعد از پاک شدن اطلاعات هارد، فایل‌های جدیدی جایگزین شده باشند احتمال ریکاوری به شدت کاهش پیدا می‌کند. برای مثال اگر هارد یک ترابایتی شما فرمت شده باشد و پس از فرمت، سیصد گیگابایت اطلاعات تازه روی آن آپلود کرده باشید، نمی‌توانید سیصد گیگابایت از اطلاعات قبلی را بازیابی کنید.
  • گاهی اوقات فایل‌های بازیابی شده، آسیب‌دیده هستند. پس بهتر است با توجه به این مورد، پس از بازیابی فایل‌های سیستمی مهم، یک بار ویندوز خود را عوض کنید تا در آینده به مشکلی بر نخورید.
  • اکثر این برنامه‌ها برای اجرا و بازیابی سریع فایل‌ها، به سیستمی قدرتمند نیاز دارند، پس برای بازیابی فایل حدالامکان از رایانه‌های شخصی قدیمی استفاده نکنید.

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *