تمیز کردن اسپیکر گوشی بدون هزینه و آسیب

 تمیز کردن اسپیکر گوشی بدون هزینه و آسیب

امروزه با پیشرفت فنّاوری و فناوری، تجهیزات هوشمند تمیز کردن اسپیکر گوشی بسیاری مانند گوشی و یا تلفن همراه به سطح بازار اماده است. تلفن‌های همراه باعث ارتباط راحت‌تر میان انسان‌ها شده، زیرا با استفاده از آن‌ها می‌توان به‌صورت تلفنی با یک دیگر ارتباط برقرار کرد. به همین خاطر، در طول استفاده طولانی مدت از تلفن همراه ممکن است اسپیکر آن دچار آلودگی شده و کاربرد اولیه خود را از دست بدهد. افرادی که به استفاده از تلفن‌های همراه می‌پردازند، می‌بایست به‌طور مداوم اسپیکر آن را تمیز کنند که در ادامه روش‌های متعدد آن را برایتان شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: راه‌های تمیز کردن گوشی بدون آسیب رساندن به آن

بررسی روش‌های تمیز کردن اسپیکر گوشی-تمیز کردن اسپیکر گوشی

بررسی روش‌های تمیز کردن اسپیکر گوشی

همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، برای تمیز کردن اسپیکر تلفن همراه روش‌های متعددی وجود دارد که از کاربردی‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از لوازم جانبی: برای این که بتوانید اسپیکر تلفن همراه خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید، نیاز به سه وسیله اصلی قلم‌مو، خلال دندان و دستمال خواهید داشت. پس از تهیه لوازم ذکر شده، می‌بایست با دقت یا استفاده از خلال دندان دو اسپیکر گوشی خود را پاک کنید. دقت داشته باشید اگر روند را به‌آرامی طی نکنید، اسپیکرهایتان دچار مشکل خواهند شد و می‌بایست اقدام به تعمیر آن نمایید. هنگامی که با خلال دندان اسپیکرها را تمیز می‌کنید، آلودگی‌ها در کناره‌های اسپیکر بخش می‌شوند که باید آن‌ها را با قلم‌مو کنار بزنید. در پایان کار می‌توانید از یک دستمال تمیز برای تمیز کردن بخش‌های بیرونی تلفن همراه خود استفاده نمایید و از خراب شدن اسپیکرها تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.
  • تمیز کردن اسپیکر گوشی با استفاده از مسواک: یکی دیگر از روش‌هایی که برای تمیز کردن اسپیکر گوشی مد نظر افراد قرار می‌گیرد، استفاده از مسواک است. مسواک‌ها به دلیل داشتن تارهای نازک، می‌توانند تمامی آلودگی‌ها را از محفظه‌های کوچک اسپیکر پاک کنند. حرکت‌های رفت و برگشتی به سمت چپ و راست می‌تواند مناسب‌ترین راه برای تمیز کردن اسپیکر گوشی با مسواک محسوب شوند. پیشنهاد می‌دهیم این اقدام را به‌آرامی انجام دهید تا اسپیکرها مورد آسیب قرار نگیرد.
  • تمیز کردن اسپیکر گوشی با استفاده از اسپری هوا: اسپری هوا شامل هوای فشرده است که می‌تواند ذرات و غبار را به‌راحتی کنار بزند. دقت داشته باشید پیش از شروع تمیز کردن اسپیکرها با اسپری هوا، حتماً نکات دستوری بر روی اسپری را مطالعه کنید و فاصله آن را با تلفن همراهتان رعایت کنید. پس از استفاده از اسپری هوا، قادر خواهید بود با استفاده از گوش پاک کن آلودگی‌های پخش شده بر روی صفحه موبایل را پاک کنید و از انتقال مجدد آن‌ها به داخل اسپیکرها جلوگیری کنید.

علاوه بر تمیز کردن، چه اقدامی باعث عمر طولانی‌تر اسپیکرهای تلفن همراه می‌شود؟

همان گونه که تا به الآن متوجه شده‌اید، برای این که بتوانید سالیان سال از اسپیکرهای تلفن همراهتان استفاده کنید، می‌بایست به تمیز کردن آن‌ها بپردازید. اما آیا تنها تمیز کردن آن‌ها کافی خواهد بود؟ قطعاً خیر، اگر می‌خواهید اسپیکرهای تلفن همراه عمر طولانی‌تری داشته باشند، باید به‌طور مداوم آن‌ها را به تعمیرکاران حرفه‌ای موبایل نشان دهید. این اقدام سبب می‌گردد تا اگر مشکلی در اسپیکرها وجود دارد، سریعا برطرف شده و از مشکلات جدی‌تر در آن‌ها جلوگیری شود.

آیا تمیز کردن اسپیکر در گوشی های متنوع یکسان است؟

همان‌طور که می‌دانید، امروزه برندهای مختلفی همچون سامسونگ، هواوی و… به ساخت تلفن همراه پرداخته‌اند که در تمامی آن‌ها اسپیکرها موجود هستند. لذا باید بدانید روش‌های ذکر شده در بالا برای تمامی گوشی‌ها صدق می‌کند و نیازی به نگرانی در این باره نخواهد بود. با توجه به علاقه‌تان، می‌توانید یکی از روش‌های ذکر شده را انتخاب کرده و از آن برای تمیز کردن اسپیکر تلفن خود بهره‌مند گردید.

سخن پایانی: همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، تمیز کردن اسپیکرهای گوشی امری واجب و ضروری تلقی می‌شود. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را به‌طور کامل و جامع با آموزش تمیز کردن اسپیکر گوشی آشنا کنیم. امیدواریم بامطالعه مطالب فوق توانسته باشید سؤالات و ابهامات ذهن خود را در این خصوص برطرف کرده و در صورت تمایل برای بررسی سلامت اسپیکرهایتان، به مراکز تعمیر معتبر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بی‌صدا کردن تماس‌های ورودی با چرخاندن گوشی در شیائومی

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *