هک شدن گوشی، آیا گوشی شما ردیابی می‌شود؟

 هک شدن گوشی، آیا گوشی شما ردیابی می‌شود؟

هک شدن گوشی و این که چگونه بفهمیم گوشی هک شده، این مسئله‌ای است که با حضور پررنگ گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره ما، ممکن است ذهن ما را درگیر خود کند. در واقع هرچه دستگاه‌های ارتباطی هوشمندتر از گذشته می‌شوند، احتمال هک شدن آن‌ها بیشتر خواهد شد.

آیا برای شما پیش آمده است که چیز مشکوکی در گوشی توجه شما را به خود جلب کند؟ اگر این اتفاق برای شما افتاده است، بهتر است که گوشی را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش گرفتن اسکرین شات در سامسونگ

هک شدن گوشی: (کاهش شدید عمر باتری)

اگر گوشی شما قدیمی نیست و استفاده شما از  آن از حد معمول بیشتر نبوده است و یا حتی از آن به طور کلی استفاده نکرده‌اید، ولی شاهد کاهش شدید عمر باتری هستید، احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد.

هک شدن گوشی: دیدن پیام‌های POP UP مشکوک

یکی از راه‌های دیگر که چگونه بفهمیم گوشی هک شده است، دیدن پیام‌های POP UP با توجه با فعال بودن adblocker گوگل است. دیدن این پیام‌های می‌تواند به خاطر وجود یک نرم‌افزار نا امن در گوشی شما باشد. در نظر داشته باشید که هکرها از طریق این اپ‌ها می‌توانند اطلاعات شما را دزدید و از آن در عملیات فیشینگ استفاده کنند. بهتر است نرم‌افزارهایی که به آن‌ها شک دارید را به سرعت پاک کنید.

هک شدن گوشی: (عملکرد کند گوشی)

اگر گوشی شما بی‌دلیل دچار افت سرعت در عملکرد شد و به اصطلاح (لگ) زد، می‌تواند نشانه دزدیده شدن اطلاعات شناسایی شما مانند اطلاعات اکانت گوگل شما باشد. همچنین فعال بودن بدافزارها در پس زمینه می‌تواند سرعت گوشی را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

برقراری تماس‌ و فرستاده شدن پیامی که کار شما نبوده است.

هکرها می‌توانند به راحتی با تحت اختیار گرفتن گوشی شما، تماس برقرار کنند و یا پیام نوشتاری بفرستند. اگر اطرافیان شما پیام و تماس‌هایی دریافت می‌کنند که کار شما نبوده است، باید نگران باشید زیرا احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد.۳

هک شدن گوشی: مصرف غیرعادی اینترنت

یکی دیگر از مسائلی که بهتر است به عنوان هشدار در نظر بگیرید، مصرف بی‌رویه و بیش از حد اینترنت است. نکته قابل توجه این است که بسیاری از برنامه‌هایی که برای هک استفاده می‌شوند با تکیه بر اینترنت به فعالیت می‌پردازند. به همین خاطر در صورت هک شدن گوشی، اطلاعات زیادی در بک‌گراند گوشی، رد و بدل می‌گردند. ممکن است این نوع مصرف بیش از حد اینترنت به مشکلات دیگری هم مربوط باشد؛ اما در وهله اول توصیه می‌کنیم مسئله هک شدن را مورد بررسی قرار دهید.

هک شدن گوشی: پیامک‌های عجیب

آیا جدیدا پیامک‌های عجیب دریافت می‌کنید یا از سمت شما ارسال می‌شود؟ اگر پاسخ مثبت است باید بگوییم که این موضوع، یکی از نشانه‌های هک شدن گوشی‌تان است. در رابطه با دریافت پیامک‌های عجیب، منظور پیامک‌های تبلیغاتی نیست؛ هر‌چند که ممکن است این‌گونه پیام‌ها بسیار کلافه‌تان کرده باشند. اما درواقع منظورمان پیام‌هایی است که محتوای عجیب آن‌ها باعث می‌شود چیزی از خواندنشان متوجه نشوید و از سمت شماره‌های ناشناس ارسال می‌شوند. با مشاهده این مسئله، هک شدن را جزو احتمالات خود قرار دهید.

هک شدن گوشی: داغ شدن گوشی

حتما دیده‌اید مواقعی که ساعت‌های طولانی با گوشی کار می‌کنید، شروع به داغ شدن می‌کند. جالب است بدانید که یکی از نشانه‌های هک شدن گوشی، داغ شدن بیش از حد آن است. چرا‌که در این شرایط نیز، در بک‌گراند گوشی، برنامه‌های مختلفی در حال اجرا شدن هستند و همانطور که گفتیم مصرف اینترنت نیز در سطح بالایی قرار دارد. مجددا لازم به ذکر است که هر داغ شدنی نشانه هک شدن نیست و اگر در کنار این موضوع، نشانه‌های دیگری هم مشاهده کردید، بهتر است پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

هک شدن گوشی: نصب برنامه‌ها به صورت خودکار

یکی دیگر از نشانه‌های هک شدن گوشی‌ شما، نصب خودکار برنامه‌های مختلف است. بنابراین اگر برنامه‌‌ای را دیدید که خودتان نصب نکرده بودید، بهتر است این موضوع را پیگیری کنید. برای اینکه از این موضوع تا حدودی جلوگیری شود، توصیه می‌کنیم که به بخش Settings  و Security  گوشی خود رفته و گزینه Unknown sources را غیر‌فعال کنید. بدین ترتیب دیگر برنامه‌ها از منابع غیر‌رسمی روی ‌گوشی‌تان نصب نمی‌شوند.

هک شدن گوشی: صدای نویز هنگام مکالمه

اگر هنگام صحبت با شخصی پای تلفن، متوجه صدای نویز، هر‌چند خفیف، شدید، بهتر است آن را هشدار در نظر بگیرید. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده گوش دادن هکر‌ها به مکالمات شما باشد. اگر مورد هک واقع شده‌ باشید، به جز شنیدن صدای نویز، ممکن است انعکاس صدایتان را هم احساس کنید.

هک شدن گوشی: کدهایی برای شناسایی موارد مشکوک

برای اینکه متوجه هک شدن گوشی خود بشیم، می‌توانیم از  کدهای USSD مرتبط با این کار استفاده کنیم.

هک شدن گوشی : کدهایی برای شناسایی موارد مشکوک

هک شدن گوشی: کد #۶۱#*

هکرها می‌توانند از طریق Call Forwarding با یک گوشی دیگر به تماس‌هایی که به گوشی‌های شما می‌رسد، پاسخ بدهند.  با استفاده از کد *#۶۱# می‌توانید دریابید که آیا تماس‌های شما دایورت می‌شوند یا خیر اگر خلاف خواسته شما Call Forwarding روشن باشد، احتمال هک شدن گوشی شما بالاست. با استفاده از این کدمی‌توانید Call Forwarding را خاموش کنید.

هک شدن گوشی: کد #۰۶۲#*

اگر دوستان‌تان گله دارند که چرا تماس آنها را بی‌پاسخ می‌گذارید با این که شما تماسی دریافت نکرده‌اید، یا شخص دیگر تماس آنها را پاسخ می‌دهد، احتمال دارد هکرها دست به کار شده و شماره شما را به خط دیگری ارجاع داده باشند. برای اینکه از وضعیت خط خود مطلع شوید می‌توانید از کد *#۰۶۲# استفاده کنید.

هک شدن گوشی: کد#۶۷#*

هکرها می‌توانند وقتی که در حال مکالمه هستید، و تماسی دریافت می‌کنید، آن تماس را پاسخ دهند بی‌آنکه متوجه آن بشوید.  یا حتی اگر تماسی را Reject می‌کنید، این خطر باز هم وجود دارد. برای اینکه متوجه بشوید کدام شماره تماس‌های شما را دریافت می‌کند، کد *#۶۷# را وارد کنید. اگر شماره‌ای به غیر از شماره شما نمایش داده شود، احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد. با زدن کد ##۶۷# تنظیمات دریافت تماس را به حالت اولیه بازگردانید.

البته در نظر داشته باشید که اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی برای اینکه تماس‌های پشت خطی شما را بعد از تماس ناموفق به شما یادآوری کنند، شماره‌های خود را روی خط شما تنظیم می‌کنند. در نتیجه در بسیاری از مواقع جای نگرانی وجود ندارد.

کد #67#*-راه‌های شناسایی هک شدن گوشی

آیا گوشی شما ردیابی می‌شود

یکی از بیشترین نگرانی‌ها، تحت ردیابی قرار گرفتن شماره توسط شخص سوم است. برای اینکه این نگرانی برطرف شود، می‌توانید از کد #۲۱#* استفاده کنید. با استفاده از این کد می‌توانید مطمئن بشوید که آیا تمام‌های شما دایورت می‌شوند و آیا احتمال هک شدن گوشی شما وجود دارد، یا خطری شما را تهدید نمی‌کند. اگر  پیام Voice: Not forwarding را مشاهده کردید، می‌توانید نفسی به راحتی بکشید.

اگر با پیام Voice: Not forwarding مواجه شدید و مطمئن هستید که خودتان تماس‌ها را دایورت نکرده‌اید، با استفاده از کد #۰۰۲## تمامی تنظیمات دایورت را پاک کرده و خیال خود را راحت کنید. در واقع این کد یک کد ضد دایورت کردن تماس و مسیج است. این کد بعد از استفاده از قابلیت Roaming نیز کاربرد دارد زیرا که مطمئن خواهید شد قبض ماه جدیدبا قیمت رومینگ به پای شما نوشته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: هوش سیستم اندروید چیست؟ آیا باید آن را غیرفعال کنیم؟

کیانا هجری

مطالب مرتبط

13 دیدگاه ها

  • من همش برام کد فعال سازی میاد باید چیکار کنم؟؟

  • من کد *#۲۱# زدم که بفهمم گوشیم دایورت هست یا نه این متن call forwarding unconditionally زد برام میشه توضیحی راجب این بدین بعدشم اون یکی کد زدم که اگر دایورتی هم هست از بین بره ولی باز این کد زدم همین متن اومد

  • بسیار عالی و ممنونم از اینهمه حس معرفت و لطف شما عزیزان

  • سلام همش رمز دوممو یکی اشتباه میزنه پیامش میاد چکارکنم

    یعنی هکم کردن

  • سلام همش رمز دوممو یکی اشتباه میزنه پیامش میاد چکارکنم

  • سلام آخه کدهارو برای لغو هک شدن گوشی می‌زنیم اصلا جورنمیشه می‌نویسه مشکل mml

  • سلام من کد *#۰۶# رو برای فرد نزدیکی فرستادم و بعدش متوجه شدم که این کد برای هک گوشی استفاده میشه امکان لغو این کد وجود داره؟ از چه راهی میتونم لغوش کنم؟

    • عزیزم این کد برای هک نیست اصلا.
      این کد برای فهمیدن شماره سریال گوشی هست .هر کس این کد رو توی گوشیش وارد کنه شماره سریال گوشیش رو نشون میده .همین
      کی گفته این کد هک گوشیه .شما به همراه اول هم زنگ بزنی بگی می‌خوام شماره سریال گوشیم رو بفهمم میگه این کد رو وارد کن

    • سلام با کد #۲۱ #تماس همه دایورت ها لغومیشود

  • سلام خسته نباشید آقا این کد هست#۶۷#* هستش بنده زدم یه شماره بود می‌خواستم غیر فعال کنم با کد ##۶۷# زدم نوشته نامعتبر حالا می‌خوام ببینم چطوری میشه غیر فعالش کرد ترو خدا کمک کنید.ممنون

    • شما کد ##۰۰۲# رو بزنید هر چی کد تو گوشیتون هست لغو میشه
      یا کد ## ۰۰۴#
      اینا کل کدها رو لغو و پاک میکنن

      • میزنه هدایت تماس مشکل در mmi

      • من یه پیام برام اومد تلگرام این بود google.com این سایت بود زدم رو لینک دیدم ایمیل های من هست من هک شدم؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *