رزیدنت ایول ۸، روستای برفی و پر رمز و راز

 رزیدنت ایول ۸، روستای برفی و پر رمز و راز

مجموعه محبوب و مشهور رزیدنت ایول، از اولین سال انتشارش یعنی سال ۱۹۹۶ تا کنون دچار تغییرات بسیار زیادی شده است.

خیلی از طرفداران قدیمی رزیدنت ایول، از روند مجموعه بعد از شماره سوم که سال ۱۹۹۹ به بازار عرضه شد، ناراضی هستند. بسیاری نیز  از سال ۲۰۰۵ با آمدن رزیدنت ایول ۴ طرفدار  این مجموعه شدند.

بیشتر بخوانید: بررسی “بازی Resident Evil 4 Remake” برای تمامی کنسول های بازی!

رزیدنت ایول 8

رزیدنت ایول و یک تغییر بزرگ

سال ۲۰۱۷ با عرضه شدن رزیدنت ایول ۷ روند به طور کامل تغییر کرد. رزیدنت ایول تا به آن روز زاویه دوربین اول شخص را به طور جدی، به خود ندیده بود.

البته کمپانی Capcom با بازی نه چندان محبوب Resident Evil Survivor در سال ۲۰۰۰  نگاهی  به این زاویه دوربین داشته است؛ ولی قدرت پایین سخت‌افزار  PS1 مانع جذابیت آن شد.

رزیدنت ایول ۷، در سال ۲۰۱۷ این فرنچایز  را به ریشه‌های ترسناک خود بازگرداند.  اما داستان بازی و حذف زامبی‌های کلاسیک و دوربین اول شخص، طرفداران را به دو دسته تقسیم کرد. طرفداران سبک قدیم و طرفداران سبک جدید.

منتقدان اما، رزیدنت ایول ۷ را بازگشتی موفق به ریشه‌های کهنه این مجموعه می‌دانند. ریشه‌هایی که به نظر  من از شماره ۴ تا ۶ به سمت خشکیدن رفته بودند، در ۲۰۱۷ جان تازه‌‌ای گرفتند.

داستان بازی رزیدنت ایول ۷، شاید کمی کلیشه‌ای باشد. گیر افتادن در خانه‌ای مخوف با ساکنانی ترسناک و آزار دهنده، گشتن به دنبال نامزد گم شده، همه این‌ها از المان‌های کلیشه در ژانر وحشت هستند و در نهایت تمام را‌ه‌‌ها به شرکت شرور آمبرلا بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: چگونه در بازی ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟

خرید کنسول بازی

از رزیدنت ایول ۸ چه می‌دانیم

رزیدنت ایول ۸، ادامه ماجراهای Ethan Winters شخصیت اصلی شماره پیشین است. با اولین پیش نمایش از این بازی متوجه شدیم که آقای کریس ردفیلد، کاراکتر محبوب و مثبت مجموعه، به سمت تاریکی رفته است یا دست کم این‌طور به نظر می‌رسد.

کریس، همسر  ایتن را می‌کشد و دختر تازه به دنیا آمده او را می‌رباید. بازیکن در نقش ایتن وینترز، مسیر و داستان خود را در جستجوی کریس، انتقام و یافتن پاسخ آغاز می‌کند.  تمام اطلاعاتی که از داستان کلی بازی می‌دانیم در همین حد است.  ولی در  پیش نمایش اخیر، با برخی از شخصیت‌های بازی آشنا می‌شویم.

خرید ps5

نکاتی در مورد بازی تازه کپکام

با اولین دمو، رزیدنت ایول ۸، نمای تاریک و گوتیک خود را به نمایش گذاشت. این پیش نمایش که نام (Maiden) را به همراه داشت، تنها به قصد نمایش تغییرات بصری و گرافیکی شماره جدید و توان بالای کنسول‌های نسل نهم، به نمایش گذاشته شده بود.

دموی ۳۰ دقیقه‌ای که هفته قبل عرضه شد، نمای بیشتری از داستان و اتفاقات بازی را به نمایش گذاشته است.  با اینکه تنها ۳۰ دقیقه برای بازی کردن فرصت بود، می‌توان گفت که باید منتظر  یک بازی جذاب و هیجان انگیز باشیم.

ایتن در این بازی کمی پیر‌تر شده است. کمتر حوصله اتفاقات عجیب را دارد. دیگر شاهد شخصیت ساکت شماره پیشین نیستیم. ایتن در مورد وقایع محیط اطرافش بیشتر  صحبت کرده و تعامل بیشتری با شخصیت‌های غیر قابل بازی کردن (NPC) دارد.

اگر دمو  را روی کنسول جدید سونی، پلی استیشن ۵ بازی کنید، متوجه بارگذاری سریع بازی خواهید شد. بار گذاری سریع یکی از عوامل مهمی است که کاربران را به خرید PS5 و نقل مکان به نسل نهم، تشویق می‌کند.

با تمامی تغییراتی که در بازی مشاهده هستیم؛ اما بلافاصله بعد از ورود به آن حس رزیدنت ایول را در بازیکن القا می‌شود. روستای برفی و اروپایی بازی، بی‌شک یاد رزیدنت ایول ۴ را زنده می‌کند. شیوه پیشروی بازی نیز، گاهی ذهن شما را به کابوس خانه بزرگ خانواده Baker در رزیدنت ایول ۷ می‌برد.

بازی رزیدنت ایول 8

دشمن کیست

در شماره پیشین، با خانواده‌ای مخوف به نام بیکر، سر و کار داشتیم. دیدن صورت ترسناک جک بیکر، پدر خانواده لرزه بر تن بازیکن می‌انداخت.  به نظر من یکی از عوامل تاثیر گذار بودن حرکات و دیزاین کاراکتر جک بیکر، نرمال بودن او از  نظر اندازه و تناسب‌های آناتومی بود.

جک در همان ابتدا چیز عجیبی برای نمایش نداشت. صدا گذاری و دیزاین فوق‌العاده عادی، او را ترسناک‌تر کرده بود. طبق معمول بازی‌های رزیدنت ایول، دشمن در نهایت تغییر شکل می‌دهد. جک بیکر رزیدنت ایول ۷ نیز  از این قاعده مستثنی نبود.

اما در رزیدنت ایول ۸ از ابتدا شاهد دشمنان عجیب هستیم. خون‌آشام‌ها، گرگ‌نما‌ها و از همه مهمتر خانم  Dimitrescu یک خون‌آشام ۳ متری که حتی از نمسیس رزیدنت ایول ۳ قد بلند‌تر است.

موضوع جالبی که سایت‌ها و صفحه‌های مجازی را در بر گرفته، نه تنها ترسناک بودن این شخصیت نیست، بلکه ابراز علاقه کاربران به این شخصیت است. حال سوال اینجاست که آیا کاریزماتیک بودن خانم خون‌آشام بر کمتر ترسناک بودن بازی، تاثیر دارد یا خیر؟

بهترین بازی و کنسول بازی

عملکرد رزیدنت ایول ۸ روی PS5

زیبا، تنها کلمه‌ای است که برای توصیف جلوه‌های بصری بازی به ذهن می‌آید. بازی در بالاترین کیفیت خود با ۶۰ فریم بر ثانیه روی PS5 اجرا می‌شود.

رزیدنت ایول ۸ یکی از بازی‌هایی است که توان Dual Sense را به خوبی نشان می‌دهد. کلید‌های تطبیق‌پذیر یعنی R2 و L2 بهترین عملکرد خود را دارند.

برای مثال اگر در بازی، از اسلحه کمری استفاده کنید، شلیک کردن به نرمی انجام می‌شود. ولی اگر از اسلحه شاتگان استفاده کنید، کلید سفت‌تر عمل کرده و در نتیجه شلیک سخت‌تر می‌شود. شاید این موضوع در شرایط بحرانی که به سرعت عمل بالاتری نیاز داریم، دردسرساز شود. پس باید برای استفاده از اسلحه خود، برنامه‌ریزی داشته باشید.

با اطلاعاتی که پیش نمایش ۳۰ دقیقه‌ای در اختیار ما گذاشت، می‌توان انتظار یک بازی جذاب دیگر از مجموعه رزیدنت ایول را داشت. باید منتظر بود و بازی کامل را دید. بازی رزیدنت ایول ۸ در تاریخ  هفت ماه می میلادی معادل هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ عرضه می‌شود.

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *