سریال From، شهری پر از موجوداتی خونخوار که شبها به شکار می‌آیند

 سریال From، شهری پر از موجوداتی خونخوار که شبها به شکار می‌آیند

سریال From یکی از خوش‌ساخت‌ترین سریال‌های اخیر است. ‌اگر شما هم این ذهنیت را دارید که ما در حال زندگی در دوران سخت و وحشت‌آوری هستیم، حتما این سریال با ذهنیت شما هم سو خواهد بود. سریال From  در ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ از شبکه MGM+ به نمایش درآمده است و در کل نقدهای مثبتی از منتقدان برای داستان خود و عملکرد هارولد پرینو بازیگر نقش کلانتر، دریافت کرده است. در آوریل ۲۰۲۲، این سریال برای فصل دوم تمدید شد که برای اولین بار در ۲۳ آوریل ۲۰۲۳ به نمایش درآمد.

در سریال From ساخته آقای John Griffin عوامل وحشت‌آور حقیقی و شاید به نوعی فراطبیعی هستند ولی چیزی که این عوامل را شاخص می‌کند حضور کامل آنها در سرتاسر  سریال است؛ حتی اگر به صورت مستقیم در تمامی سکانس‌ها دیده نمی‌شوند.

کاراکترهای این سریال، ساکنین ناخواسته شهری هستند که نمی‌توانند از آن خارج شوند و موجوداتی خونخوار، شب‌ها به شکار آنان می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های رایگان فیلم و سریال

ولی موضوع اصلی شاید حضور این موجودات نباشد. احساس خستگی از شرایط و افسردگی چیزهایی هستند که کاراکترهای سریال From را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمامی افراد این شهر، با بینش مخصوص به خود، در حال آماده شدن برای رستگاری و آزادی از شهر هستند؛ با اینکه ته دل خود می‌دانند شاید هرگز رنگ رستگاری و آزادی را نبینند. تداخل این بینش‌ها و تضاد افراد با سابقه‌های گوناگون به وسیله دیالوگ‌های پر کشش، جذابیت این سریال را بالا برده‌ است.

داستان سریال From

داستان سریال From از کجا شروع می‌شود؟ ( این بخش کمی از داستان را لو می‌دهد)

سریال From با نمایی از یک شهر کوچک ناشناس که در نگاه اول، معمولی به نظر می‌رسد، شروع می‌شود. نور خورشید در حل کم شدن است و به غروب نزدیک می‌شویم. ساختمان‌ها رنگ و رو رفته هستند و گیاهان با رشد زیاد خود اطراف آنها را فرا گرفته‌اند. در این حال اهالی شهر به سرعت راه خود را به سوی خانه‌های خود کج می‌کنند و بین راه به کلانتر شهر که در حال به صدا در آوردن زنگوله‌ای است، سلام می‌کنند.

از همان ابتدای قسمت اول می‌توان حدس که یک چیزی در مورد این شهر درست نیست و یک پای داستان می‌لنگد. این حدس بعد از دیدن سکانسی قبل از پخش شدن تیتراژ خوش‌ساخت سریال با موزیک زیبایش به یقین بدل می‌شود.

در این سکانس دختری و مادرش توسط موجودی که شکل یک پیرزن را به خود گرفته، با باز کردن پنجره توسط دختر، به طرز دلخراشی کشته می‌شوند. آن موجود به راحتی در قالب یک پیرزن دختر را فریب داد و وارد خانه شد. این که کشته شدنتان در این شهر به اشتباه نکردن خودتان وابسته است، حس اضطراب را دوچندان می‌کند. حس اضظراب در سریال From به خوبی به تصویر کشیده شده است. به هر حال دو نفر از سازندگان سریالی مانند Lost از سازندگان این سریال نیز هستند.

شهر سریال فرام

سوالاتی که شما را در سریال From تا آخر هر اپیزود می‌کشاند

در این سریال همیشه در انتظار رسیدن به سوالاتی هستید که دلیل ادامه دادن سریال، برای شما هستند. این شهر کجاست؟ چرا هر چه مسیر عبور از آن را ادامه می‌دهی دوباره به جای اول خود باز می‌گردی؟ این موجودات چه هستند؟ به چه دلیل در پی شکار افراد شهر هستند؟ جدا از ا ین سوال‌ها، با برملا شدن داستان زندگی هر کاراکتر، سوالات تازه‌ای برای شما ایجاد می‌شود.

با اتمام هر اپیزود اشتیاق شما برای دیدن ادامه داستان بیش از پیش می‌شود. خوش‌ساختی این سریال تا حدی است که با هر بار شروع شدن یک اپیزود، انگار که قسمت اولی است که می‌بینید و خسته نمی‌شوید. با پاسخ دادن به هر سوال، ۱۰ سوال دیگر برای شما ایجاد می‌شود. با نگاه کردن به ساعت متوجه می‌شوید که بی‌اختیار ۴ اپیزود را پشت سر هم تماشا کرده‌اید.

بازیگر سریال فرام

همه چیز برای داشتن یک داستان خوب

شخصیت پردازی در این سریال به گونه‌ای است که با تمامی اشخاص ارتباط برقرار می‌کنید. بازی بازیگران درخشان است. نورپردازی، گریم، موسیقی، دکور و صحنه‌های فیلم شما را در خود غرق می‌کنند. در واقع همه چیز برای داشتن یک داستان خوب به کار گرفته شده است. صداها در این سریال رکنی اساسی را در اختیار دارند. با در اختیار داشتن یک ساندبار یا یک سینمای خانگی خوب، بیش از پیش از سریال لذت خواهید برد.

با پیش رفتن روند سریال، دیگر به این فکر نمی‌کنید که کاراکترهای مورد علاقه‌تان چطور از این شهر جهنمی خلاص می‌شوند. در واقع خلاص شدن از این شهر به معنای پایان این سریال است؛ چیزی که آنرا نمی‌خواهید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی سریال The Last of Us، هرآنچه که باید از “سریال آخرین بازمانده” بدانید!

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

2 دیدگاه ها

  • منابع هم کاش مینوشتین

  • خیلی مطلب خوبی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *