صفحه‌ نمایش همیشه‌ روشن چیست و چگونه آن را در گوشی وان پلاس فعال کنیم?📱

 صفحه‌ نمایش همیشه‌ روشن چیست و چگونه آن را در گوشی وان پلاس فعال کنیم?📱

گوشی وان پلاس و اکثر گوشی‌های هوشمند از قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن (همان Always On Display یا AOD) پشتیبانی می‌کنند. اما گوشی‌های وان‌پلاس یکی از جذاب‌ترین طراحی‌ها را دارد. ما در این مقاله قصد داریم نحوه انجام تنظیمات و شخصی‌سازی آن را به شما آموزش دهیم.

علیرغم این که وان‌پلاس با معرفی دیر هنگام خود دیرتر وارد بازی صفحه‌نمایش همیشه روشن شد، اما اکنون یکی از بهترین پیاده‌سازی‌ها را در رابط‌ کاربری گوشی‌های هوشمند خود دارد. حالت Always On Display برای اولین‌بار در OxygenOS 11 راه‌اندازی شد و حالا از نظر سفارشی‌سازی و سبک‌ها، دارای تنوع زیادی است. OnePlus حتی طراحی این قابلیت را در OxygenOS نسخه ۱۲ و ۱۳ عمیق‌تر و پخته‌تر نیز کرده است. اگر گوشی خود را به نسخه‌های جدیدتر آپدیت کرده‌اید، اینجا می‌توانید به تمام سبک‌ها و گزینه‌های مختلف AOD که در گوشی‌های وان‌پلاس ارائه شده‌اند دسترسی باشید.

شما در دیجی لند می‌توانید نسبت به خرید و مشاهده قیمت انواع گوشی اقدام کنید

 صفحه‌نمایش همیشه‌روشن چیست و چگونه آن را در گوشی وان پلاس فعال کنیم

“گوشی وان پلاس” شخصی سازی صفحه نمایش همیشه روشن

یکی از که قابلیت‌‌هایی که Always On Display به همراه داشته و استفاده از گوشی وان پلاس را آسان کرده، این است که می‌توانید با یک نگاه سریع و حتی بدون برداشتن تلفن‌همراهتان از ساعت یا نوتیفیکشن‌های موجود مطلع شوید. اکثر سازنده‌های اصلی گوشی‌های هوشمند این قابلیت را ارائه می دهند؛ و البته برخی فانتزی‌تر و جذاب‌تر. در زمینه مصرف باتری، حالت AOD تنها پیکسل‌های مورد نیاز  را روشن می‌کند و در نتیجه مصرف باتری کمتری دارد.

برای فعال‌سازی صفحه‌نمایش همیشه روشن:

  • به بخش تنظیمات رفته و گزینه Wallpapers & Style را انتخاب کنید.
  • در بخش گزینه‌های نمایان‌شده Always-On Display را انتخاب کنید.
  • در پایان با روشن‌کردن دکمه، آن را فعال کنید.

در این بخش همچنین می‌توانید صفحه‌نمایش همیشه‌روشن در گوشی وان پلاس را شخصی‌سازی کنید. رابط کاربری OxygenOS 13 کنترل‌های پخش موسیقی و اطلاعات ردیابی را ارائه می‌کند که هر دوی آنها را می‌توان در بخش Contextual Info فعال کرد. سایر گزینه‌های عمومی که می‌توانید تغییر دهید عبارتند از بازه زمانی برای برنامه‌ریزی Always On Display، انتخاب اطلاعاتی که نمایش داده می‌شوند و اینکه آیا اعلان‌های جدید در AOD نشان داده شوند یا خیر.

چگونه صفحه‌نمایش همیشه‌روشن را در گوشی وان‌ پلاس شخصی‌سازی کنیم

چگونه صفحه‌نمایش همیشه‌روشن را در گوشی وان‌ پلاس شخصی‌سازی کنیم

تعدادی سبک منحصر به فرد برای Always On Display وجود دارد که شما می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید؛ هر یک از این سبک‌ها درجه خاصی از سفارشی‌سازی را دارند.

ساعت سنتی در AOD گوشی وان پلاس

گاهی اوقات سادگی تنها چیزی است که نیاز دارید؛ و این دقیقا همان چیزی است که صفحه‌نمایش همیشه‌روشن در سیستم‌عامل OxygenOS ارائه می‌دهد. با متن بزرگ و پررنگ برای ساعت دیجیتال یا عقربه‌های ضخیم و کاملاً مشخص برای گزینه‌های ساعت آنالوگ، این سبک نمایشگر همیشه‌روشن همیشه درجه یک به نظر می‌رسد.

بیتموجی در AOD

همزمان با انتشار سیستم‌عامل OxygenOS 11، بیتموجی یا همان آواتار شخصی که یکی از ویژگی‌های جذاب است با قابلیت شخصی‌سازی در گوشی وان‌پلاس موجود شد. اگر به شخصی‌سازی آواتار خود در اسنپ‌چت افتخار می‌کنید، سیستم‌عامل OxygenOS به شما این امکان را می‌دهد تا آن را در صفحه‌نمایش گوشی خود قرار دهید. برای این کار باید حساب Bitmoji خود را در گزینه‌های Always On Display مرتبط کنید تا هر تغییری در آواتار شما ایجاد می‌شود‌، فوراً در AOD منعکس شود. چیزی که این ویژگی را متمایزتر می‌کند، ماهیت تطبیقی ​​Bitmoji شما است. بیش از ده‌ها استیکر مختلف از آواتار خود خواهید دید که هرکدام فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند. برای مثال می‌توانید دفعه بعدی که به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌دهید، پس از قفل‌کردن گوشی آواتار Bitmoji خود را در حال لرزش ببینید!

طرح‌های شخصی‌سازی شده در AOD

طرح‌های شخصی‌سازی شده در AOD

این حالت یکی سرگرم‌گننده‌ترین بخش‌های موجود است. شما می‌توانید از میان انواع شکل‌ها، حالت‌های براش و رنگ‌های متنوع طرح‌های مورد علاقه خود را بسازید. بهترین بخش این است که شیوه‌ی متحرک‌شدن یا به اصطلاح انیمیشن‌شدن آن دقیقا مشابه همان مراحلی است که زمان خلق آن طی می‌کنید. این طرح‌ها متقارن طراحی می‌شوند و ساختن آن‌ها نیازی به تبحر در نقاشی یا طراحی ندارد. دو سبک مشابه دیگر AOD وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا هر چیزی را با تصویر پس‌زمینه دلخواه تایپ کنید و در زمان بی‌استفاده بودن موبایلتان، روی صفحه‌نمایش خود استفاده کنید.

فهم و آگاهی در AOD گوشی وان پلاس

با ترکیب نیاز روزافزون به ابزارهای رفاهی دیجیتالی مانند تبدیل حالت فوکوس جدید در اندروید به عناصر مفید رابط کاربری، Insight AOD نیز به گوشی وان‌پلاس اضافه‌ شده است. سبک نمایش شامل یک نوار عمودی است که رنگ را تغییر می‌دهد و فاصله‌هایی را اضافه می‌کند که منعکس‌کننده عادت‌های شما در طول روز است. همچنین در زیر نوار زمان، یک شمارشگر بازگشایی دستی پیدا خواهید کرد که می‌تواند در کنترل میزان استفاده از تلفن همراهتان شما را همراهی کند. Insight AOD یک جایگزین نمایشگر محیطی بسیار خوش فکر و زیبا است.

اوموجی در AOD

اوموجی در AOD

اوموجی در واقع همان انیموجی مخصوص گوشی های وان‌پلاس است که به کاربران این مکان را می‌دهد تا آواتاری دقیقا شبیه به خودشان طراحی کنند. شما می‌توانید اوموجی مخصوص خود را با لیست بلند بالایی که از ویژگی‌های ظاهری ارائه شده بسازید و آن را در صفحه‌نمایش همیشه روشن قرار دهید. سپس هر بار که گوشی شما در صفحه‌نمایش همیشه‌روشن خود فعال می‌شود، یکی از سه انیمیشن کوتاه از پیش تعیین شده پخش می‌شود. این قابلیت فقط در گوشی‌های OnePlus و Oppo یافت می‌شود.

صفحه اصلی در AOD گوشی وان پلاس

Home AOD منظره‌ای از طبیعت یا یک پیام اجتماعی محیطی را به صفحه‌نمایش محیط گوشی شما می‌آورد. اگر از OxygenOS 13 استفاده می‌کنید، می توانید یک خرس قطبی خشمگین، یک پنگوئن بامزه یا یک ماهی کنجکاو را انتخاب کنید تا زمانی که گوشی شما قفل است، همراه جدید شما باشد.

هر آنچه که OxygenOS 13 دارد را کاوش کنید

OnePlus با پیشرفت‌های اخیر خود در ویژگی‌های Always On Display توانسته تعادل زیادی بین عملکرد و طراحی ایجاد کند. با چنین طیف گسترده‌ای از سبک‌های AOD، از صفحه‌های ساعت‌های سنتی گرفته تا جایگزین‌های هنری‌تر، برای تمام افراد و سلیقه‌های متفاوتشان یک انتخاب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی Xiaomi 13 Lite!

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *