آموزش نحوه نصب بازی در XBOX SERIES S (ایکس باکس Xbox)🎮

 آموزش نحوه نصب بازی در XBOX SERIES S (ایکس باکس Xbox)🎮

بدون تردید کنسول بازی ایکس باکس (Xbox) یکی از بهترین کنسول‌های بازی در سراسر جهان به‌حساب می‌آید که در تمام رده‌های سنی از محبوبیت بالایی برخوردار است. کمپانی سازنده ایکس باکس در هر مدل از تولیدات خود تغییراتی را اعمال کرده است. ایکس باکس سری S و X با سیستم عامل مایکروسافت از جمله کنسول‌های بازی نسل نهم محسوب می‌شوند که با قابلیت ها و خصوصیات منحصر به‌فرد روانه بازار شده‌اند. در راستای افزایش تقاضای بازار برای خرید ایکس باکس سری اس و ایکس، بسیاری از کاربران سوالاتی درباره جوانب مختلف این کنسول‌ها برایشان پیش آمده است که در این میان نحوه نصب بازی در XBOX SERIES S بیشتر از دیگر سوالات پرسیده می‌شود؛ از این‌رو در اینجا تلاش خواهیم کرد تا آموزش کامل و جامعی در ارتباط با نحوه نصب بازی در XBOX SERIES S در اختیار علاقه‌مندان به کنسول بازی ایکس باکس قرار دهیم؛ پس چنانچه از طرفداران این کنسول بازی هستید، توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: آموزش تمیز کردن ps4 در خانه با چند روش آسان و بدون هزینه

ایکس باکس سری S

ایکس باکس سری S   

در حال حاضر کنسول بازی ‌XBOX سری S به دلایلی چون قیمت مناسب و سرویس گیم پس (Game Pass) مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. حال نصب بازی در XBOX SERIES S یکی از اصلی‌ترین و مهمترین فرایند کاری برای هر کنسول به‌حساب می‌آید. ایکس باکس سری اس مایکروسافت با قابلیت‌ها و خصوصیات بی‌نظیر تولید و روانه بازار شده است تا علاقه‌مندان بتوانند با این کنسول بازی ویدئویی خانگی نسل نهم از تجربه بازی‌های معروفی چون فیفا (مجموعه بازی)، فورتزا هورایزن، مورتال کمبات، هیلو اینفینیت، اتومبیل‌دزدی بزرگ و … نهایت لذت را ببرند.

نصب بازی در XBOX SERIES S چگونه انجام می‌شود؟

نحوه نصب بازی در کنسول بازیXBOX  یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه‌ کاربران است. چنانچه از کنسول بازی ایکس باکس سری اس استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که برای نصب بازی در XBOX SERIES S‌، می‌توانید به دو روش اقدام کنید. به دلیل پشتیبانی از بازی‌های نسل پیشین، این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بازی‌های دیجیتالی را به راحتی دانلود و نصب کنند. همچنین امکان تهیه بازی به صورت دیسک فیزیکی وجود دارد. در ادامه توضیح کامل‌تری در ارتباط با روش‌های نصب بازی در XBOX SERIES S‌ در اختیارتان قرار می‌دهیم:

خرید کنسول بازی مایکروسافت XBOX SERIES S

نصب بازی های دیجیتالی از طریق فروشگاه ایکس باکس استور در XBOX SERIES S

چنانچه به دنبال نصب بازی‌های دیجیتالی در ایکس باکس سری S هستید، قطعا با فرایند نصب پیچیده‌ای مواجه خواهید شد که می‌توانید با کمی تمرین به راحتی بر نحوه نصب بازی مسلط شوید. برای نصب بازی‌های دیجیتالی باید ابتدا وارد فروشگاه اصلی و اورجینال ایکس باکس استور شوید و در منوی داشبورد، بر روی گزینه ایکس باکس کلیک کنید. سپس باید به جستجوی بازی دلخواه اقدام کرده و پس از پیدا کردن و خرید بازی، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Install, you own this فرایند نصب بازی را در ایکس باکس انجام دهید. پس از تکمیل فرایند خرید، بازی دیجیتال برای نصب در Xbox سری S در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و به بخش بازی‌های دانلودی اضافه خواهد شد که مراحل نصب به صورت اتوماتیک انجام می‌شود؛ بنابراین برای نصب بازی‌های دیجیتالی در ایکس باکس، می‌توانید از طریق فروشگاه اصلی Xbox به راحتی بازی مورد نظر را خریداری کرده و نصب کنید.

کاربرد گزینه My Games and Apps-بازی در XBOX SERIES S

کاربرد گزینه My Games and Apps در XBOX SERIES S

لازم به ذکر است که امکان نصب آسان بازی از طریق دسترسی به گزینه My Games and Apps برای کاربران وجود دارد؛ از این‌رو می‌توانید با انتخاب گزینه Full Library در بخش پایین  لیست، تمام بازی‌هایی که متعلق به شما هست را مشاهده کنید.

کاربرد گزینه فیلتر در XBOX SERIES S

چنانچه بر روی گزینه فیلتر در قسمت بالای سمت راست صفحه کلیک کنید، می‌توانید تمام بازی‌های مورد علاقه خود را بر اساس ژانر، سبک بازی، تعداد گیمر و نوع کنسول دسته‌بندی کنید. همچنین در این بخش می‌توانید به تمام بازی‌هایی که از طریق Games with Gold دانلود کرده‌اید، دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵🎮

کاربرد گزینه  Install All در XBOX SERIES S

با کلیک بر روی گزینه Install All، تمام بازی‌های درخواستی شما به صورت همزمان دانلود و نصب خواهند شد. همچنین برای صرفه‌جویی در بخش ذخیره‌سازی SSD 1 ترابایتی، می‌توانید بر روی گزینه مدیریت بازی کلیک کرده و از این بخش از مجاز بودن یا نبودن نصب بازی‌های بیشتر مطلع شوید؛ زیرا برخی از بازی‌ها تنها اجازه دانلود قسمت‌هایی از بازی چون کمپین یا حالت چند نفره را به شما می‌دهند که در صورت کمبود فضا باید از یک هارد درایو خارجی استفاده کنید.

نصب بازی از طریق دیسک بازی کنسول-بازی در XBOX SERIES S

جمع‌بندی نصب بازی در XBOX SERIES S

در مطلب فوق سعی کردیم تا به نحوه نصب بازی در XBOX SERIES S  بپردازیم تا افرادی که به کنسول بازی ایکس باکس علاقه دارند، بتوانند به راحتی در سریع‌ترین زمان ممکن به نصب بازی دلخواه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: فهرست بازی های گیم پس آلتیمیت ایکس باکس XBOX Game Pass Ultimate

صبا رامش

مطالب مرتبط

17 دیدگاه ها

  • سلام
    ممنون توضیحات تون خوب و کامل بود
    یعنی نسخه کپی خور (جیلبریک) نداره؟
    من ps4 داشتم کپی خور بود فقط یه فایل pkg بازی رو در چند پارت دانلود می‌زدی بعد دو دقیقه ای هم بدون دردسر و خیلی آسان نصب می‌شد و اجرا

    Ps5 چطور؟؟ یعنی اون هم ورژن های جدیدش کپی خور نداره؟

  • سلام یه سوال داشتم گزینه مای گیم اند آپ روی صفحه اصلی ایکس باکسم حذف شده باید چیکار کنم

  • سلام میخواستم بدونم همه بازی هاش پولی هستم یا نه

    • درود بر شما
      هم بازی‌های F2P داره و هم می‌تونید با خرید اشتراک گیم پس، امکان تجربه یه آرشیو بزرگی از بازی‌ها رو داشته باشید.

  • سلام من آپدیت کردم بعش وقتی رفتم تو بازی مینویسه این بازی آنلاین است در حالی که در واقع قبل از آپدیت افلاین بود؟! ایکس باکس سری اس

  • چجوری بالا بیارمش

  • سلام ایکس باکس سری اس سی دی میخوره

    • توضیح دیجیتاله
      سی دی مال زمان دقیانوسه

  • سلام درود، یه بازی ۱۵ دلاری میشه ۷۵۰ هزار تومن در حالی که فروشندگان با ۱ میلیون تومن ۲۲ تا بازی افلاین برات میریزن و نصبشم میکنن ولی نباید انلاین بشی، وطنم

    • من ۵۰۰تومن ریختم🤣

      • تازه من ۳۰۰ ریختم:)

  • سلام درود، یه بازی ۱۵ دلاری میشه ۷۵۰ هزار تومن در حالی که فروشندگان با ۱ میلیون تومن ۲۲ تا بازی افلاین برات میریزن و نصبشم میکنن ولی نباید انلاین بشی، وطنم

  • مهمتر اینه که چطور به صورت ارزی خرید کنی؟؟!!!
    فکر کنم نحوه نصب و راه اندازی تو ایران به این شکل نیست

  • سلام من به یه نفر دادم برام بازی بریزه ریخت ولی گفت ایکس باکس رو به نت وصل نکن چون بازی ها می پره ایکس باکسمم وان سری s هست مشکلی نداره؟

  • اصلا به درد بخور نبود، فقط نوشتین بریم قسمت استور و بازی رو بخریم و دانلود کنیم در حالی که این سرویس تو ایران فیلتره

    • شما برای رفع این مشکل یا باید روی کنسول DNS ست کنین، یا اینکه بر روی مودم V P N ست کنین.
      آموزش زیر از سایت شکن برای ست کردن DNS هست.

      از صفحه خانه Xbox One، به بخش Settings > Network > Advanced settings > DNS settings > Manual بروید. (اگر گزینه Settings را نمی‌بینید، My Games & Apps را انتخاب کنید و سپس به Settings بروید.)

      نشانی ۱۷۸٫۲۲٫۱۲۲٫۱۰۰ و ۱۸۵٫۵۱٫۲۰۰٫۲ را در بخش‌های مربوط به DNS وارد کنید.

    • سلام خسته نباشید اصلا کامل نبود !
      من یه سوال هم داشتم میخواستم ببینم داخل استور همه بازی های پولی هستن؟؟ یا اینکه فقط بعضی از بازی ها پولی هستن و باید خرید؟؟؟
      بعد برا اینکه GTA V آفلاین بخوابم نصب کنیم باید بخریمش یا رایگان هستش؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *