نرم‌افزارهایی برای یادگیری زبان

 نرم‌افزارهایی برای یادگیری زبان

نرم‌افزارهای بی‌شماری این روزها در فضای مجازی، برای یاد گیری انواع زبان‌های خارجی وجود دارد. به همین خاطر انتخاب از بین نرم افزار یادگیری زبان کمی سخت می‌شود.

ممکن است بخواهید کمی دایره لغات خود را تقویت کنید یا تمرین مکالمه داشته باشید، شاید گرامر برای شما در صدر اهمیت باشد. هدف شما هرچه باشد؛ یک نرم‌افزار برای شما هم در اندروید و هم در ios  وجود دارد. با بلاگ‌لند همراه باشید تا چند برنامه را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

نرم‌افزار Duolingo

 چندین دلیل برای اینکه duonligo پرطرفدارترین اپلیکیشن در این زمینه است وجود دارد. در وهله اول این اپ کاملا رایگان است. طراحی جذابی دارد؛ درس‌ها به قطعات کوچک تقسیم شده اند و بیشتر به این شبیه است که در حال انجام یک بازی هستید.

زبان را به سر فصل‌های گوناگون تقسیم می‌کند. برای مثال زبان در کسب وکار. همچنین به موضوعات گرامری نیز می‌پردازد. شما می‌توانید در بخش یادگیری تلفظ‌ها، سرعت صدای تلفظ را کم کنید تا آن را بهتر درک کنید. شما می‌توانید پاسخ‌های سوالات اپ را بنویسید یا با صدای بلند پاسخ دهید.

Duolingo برای شروع یادگیری زبان بسیار مناسب است. ولی این حس را القا می‌کند که گویی در حال دریافت اطلاعت تصادفی هستید. این نرم افزار یادگیری زبان بیشتر در اثر تکرار به شما آموزش می‌دهد. هر چقدر بیشتر کار کنید دایره لغات شما گسترده‌تر می‌شود. ولی خیلی برای یادگیری و بهبود مکالمه مناسب نیست.

حالت آفلاین اپ خیلی محدود است. برای دسترسی بیشتر به اطلاعات کامل duolingo باید از وای فای یا دیتا کانکشن گوشی استفاده کنید. این نرم افزار یادگیری زبان از ۳۵ زبان پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار یادگیری زبان Mondly

با داشتن آمار بیش از ۵۰ میلیون دانلود در سراسر جهان،  Mondly  جایزه بهترین اپ جدید اپل را در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد. از آن سال نیز همواره در حال پیشرفت بوده است.

این نرم افزار یادگیری زبان به زیبایی برای صحبت کردن به صورت کاملا روان طراحی شده است. بر خلاف اکثر اپ‌ها  Mondly به شما اجازه استفاده و یادگیری در زبان اصلی خودتان را می‌دهد و این یادگیری را آسان‌تر می‌کند.

طراحی رنگارنگ و اکتیو آن یادگیری را جذاب می‌کند. دارای بیش از ۲۰ درس برای افرادی که تازه شروع کرده‌اند در سطح معمولی و حرفه‌ای است.

هدف این نرم‌افزار یادگیری زبان کاملا به روز و قابل تطبیق با زندگی واقعی و روزمره است. دارای بازی‌ها و کوییزهای متنوع و سیستم سنجش پیشرفت شما است. شش درس ابتدایی، یک مکالمه و یک بخش دایره لغات به صورت رایگان قرار داده شده است. این برنامه از ۲۷ زبان پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار یادگیری زبان Babbel

این نرم افزار یادگیری زبان دارای درس‌هایی است که نهایتا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. درس‌های متفاوتی در سطوح ابتدایی و پیشرفته که توانایی‌های متفاوتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

نرم‌افزار لغات و جملاتی را به شما یاد می‌دهد و از شما می‌خواهد تا آن‌ها را به درستی تکرار کنید و از آن‌ها جملات دیگری بسازید. از دیگر خواص جذاب Babble  یاد دادن گرامر در بین مکالمات است. شما می‌توانید جاهای خالی را با لغات مناسب پر کنید. این یک روش قدیمی و کارآمد برای به یادسپردن لغات و گرامر است.

تنها ایراد این اپ کار نکردن همیشگی تشخیص صدای آن است. برای دسترسی داشتن به پتانسیل کامل نرم‌افزار باید به صورت ماهیانه ۷ دلار پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم با گوشی

حسنا پرویزی

مطالب مرتبط