نقد و بررسی بازی God Of War Ragnarök (بدون اسپویلر)

 نقد و بررسی بازی God Of War Ragnarök (بدون اسپویلر)

بعد از موفقیت بازی God Of War 4 که در سال ۲۰۱۸ برای کنسول ps4 به بازار عرضه شد، طرفداران این بازی خوش ساخت از کمپانی Santa Monica منتظر بازگشت خدای جنگ و پسرش بوده‌اند. این تیم دو نفره علاقه‌مندان زیادی را به خوب جذب کردند. سرانجام ۱۸ آبان ۱۴۰۱ شماره بعدی بازی یعنی God Of War Ragnarök برای ps4 و کنسول نسل نهمی سونی ps5 در دسترس قرار گرفت.

در این مقاله God Of War Ragnarök  را بدون فاش شدن داستان، مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. زیرا که داستان بازی زیباتر از آن است که توصیف شود و به تجربه شخصی نیازمند است؛ پس با خیال راحت مطالعه کنید.

از خدای جنگ تا پدری دلسوز-بازی God Of War Ragnarök

از خدای جنگ تا پدری دلسوز

سال‌ها از آغاز سفر Kratos برای انتقام زندگی از دست‌رفته‌اش از خدایان کوه المپ و پیروزی او در برابر پدرش زئوس گذشته است. حال Kratos به میدگارد در جهانی باستانی از نروژ سفر کرده است. او در جهان خدایان شمال مشغول یادگیری فن پدر بودن است؛ پدری کردن برای پسرش Atreus از سخت‌ترین ماموریت‌های زندگی اوست زیرا که پدر بودن با خشم همیشگی Kratos در تضاد است.

مادر Atreus و همسر دوم Kratos درگذشته است. او از دو قهرمان داستان خواسته تا خاکسترش را در  بلندترین قله‌های نه سرزمین شمالی پخش کنند. در سفر  برای انجام این کار ، خدای جنگ باید توانایی کنترل خشم افسار گسیخته خود را به دست آورده و برای پسرش یک معلم و یک پدر باشد. در روند بازی متوجه می‌شویم که درگیر رویدادی فاجعه‌بار به نام رگناروک هستیم.

ادامه قسمت اول

بازی God Of War Ragnarök به باز کردن روایت رگناروک پرداخته و آنرا نتیجه‌گیری می‌کند. پس اگر شماره سال ۲۰۱۸ را بازی نکرده‌اید، سراغ Ragnarök نروید؛ زیرا از داستان بازی چیزی دستگیرتان نخواهد شد.

گیمپلی بازی God Of War Ragnarök-بازی God Of War Ragnarök

گیمپلی بازی God Of War Ragnarök

اولین چیزی که در روند بازی توجه را به خود جلب می‌کند، کارگردانی دوربین بازی است که نسبت به نسخه سال ۲۰۱۸ بهبود چشمگیری داشته است. بازی صفحه Loading نداشته و دیالوگ و Cutscene ها بدون قطع شدن به نمایش در می‌آیند. این موضوع به یکپارچه شدن حس بازی افزوده و آنرا لذت‌بخش‌تر از همیشه کرده است.

لذت‌بخش‌ترین قسمت بازی خدای جنگ همیشه مبارزه‌های آن بوده است. اینبار هم استثنایی وجود ندارد زیرا که به هر حال شما هدایت یک نیمه خدای خشمگین با سلاح‌های جذاب از جمله تبر لوایثان را بر عهده دارید. تبر لوایثان مانند قبل از جادوی یخ و به روزرسانی‌های زیاد برخوردار بوده و هر وقت آنرا پرتاب کنید دوباره به سوی شما باز می‌گردد.

یکی دیگر از سلاح‌های جذاب بازی Blades of Chaos است-بازی God Of War Ragnarök

یکی دیگر از سلاح‌های جذاب بازی Blades of Chaos است. یک تیغ دولبه که با زنجیر به دستان Kratus متصل می‌شود و دارای جادوی آتش است. این تیغ با برد بالایی که دارد به دشمنان صدمه زیادی می‌زند.

پازل‌های محیطی یکی از ویژگی‌های سری جدید God Of War است. این پازل‌ها به سختی برخی مراحل می‌افزاید. خوشبختانه هوش مصنوعی بازی به کمک بازیکن آمده و برای مثال نحوه استفاده از تبر لوایثان را برای اتمام رساندن مراحل آموزش می‌دهد. با رساندن نکاتی نحوه حل کردن پازل‌ها را به نمایش می‌گذارد؛ که گزینه‌ای مناسب برای گیمرهایی‌ست که بیشتر به درگیر شدن در داستان بازی علاقه دارند و سختی بازی برایشان آزار دهنده است.

تبر لوایثان-بازی God Of War Ragnarök

گیم‌پلی بازی یکی از بی‌نقص‌ترین قسمت‌های بازی و شاید یکی از بهترین گیم‌پلی‌ها بین تمامی بازی‌های ویدیویی اخیر باشد. مبارزه‌های بازی شما در لحظه غرق کرده و بعد اتمام باس فایت‌ها احساس رضایت شما را فرا می‌گیرد. چیزی که در مورد بیشتر بازی‌ها صدق نمی‌کند.

گرافیک بازی God Of War Ragnarök-بازی God Of War Ragnarök

گرافیک بازی God Of War Ragnarök

کمپانی سانتا مونیکا یکی از بهترین بازی‌ها را به طرفداران بازی‌های ویدیویی ارائه داده است. اگرچه به خاطر مریض شدن صدا پیشه محبوب شخصیت Kratus یعنی آقای Christopher Judge انتشار بازی یک سال به تعویق اقتاد، ولی شاهد عرضه یکی از بهترین‌ها از این شرکت محبوب هستیم.

این بازی تا حدی تاثیر گذار بوده است که در چارت‌های IMDB امتیاز ۹٫۹ از ۱۰ و در  سایت IGN امتیاز ۱۰ از ۱۰ را به خود اختصاص داده است.  حتی ثانیه‌ای در بازی پیدا نخواهید کرد که قابلیت نقد کردن از نظر گرافیکی را داشته باشد.

روی بازی God Of War Ragnarök با وسواس و دقت بسیار بالایی کار شده است. این بازی با تمام جزئیاتش روی کنسول PS4 هم به راحتی اجرا می‌شود و این موضوع، اشاره به بهینه‌سازی فوق‌العاده این بازی دارد. با این حال اگر موفق به خرید PS5 شده اید، می‌توانید از تمامی جزئیات زیبای بازی با قدرت ۶۰ فریم بر ثانیه لذت ببرید.  حتی می‌توانید با فعال کردن High Frame Rate Mode با توجه به توان تلویزیون حالت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را  نیز  فعال کنید. البته در این حالت، گزینه Ray Tracing که دقت و کیفیت نور، سایه و بازتاب‌ها را بالا می‌برد، غیرفعال می‌شود.

نگه داشتن بازی در Cutscene ها-بازی God Of War Ragnarök

نگه داشتن بازی در Cutscene ها

گزینه جالبی که به بازی اضافه شده، قابلیت نگه داشتن بازی در حالت کات سین‌ها یا قسمت‌های غیر قابل بازی کردن است. از جایی که بسیاری از طرفداران بازی به خاطر داستان، بازی را ادامه می‌دهند، این گزینه بسیار کارآمد است.

تصور کنید در میان یکی از مهمترین فیلم‌های بازی هستید و فردی شما را صدا می‌کند که حتما باید بروید، در واقع شما آن لحظه حساس مربوط به داستان بازی را از دست داده‌اید. با اضافه شدن قابلیت نگه داشتن بازی در Cutscene ها دیگر نگران این موضوع نباشید.

در  بازی God Of War Ragnarök لحظه‌ای نیست که احساس کنید برای ادامه بازی حوصله کافی را ندارید. این بازی با ترکیبی جادویی از داستان گیرا و گیم‌پلی اعتیاد آور شما را سر جای خود میخکوب می‌کند. بی‌شک به اتمام رساندن بازی یکی از اهداف روزانه شما شده و در عین حال از به انتها رسیدنش ناراحت خواهید شد.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم The Last Of Us (سینمایی زامبی) و بررسی سبک و اهمیت زامبی‌ها در سینما

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *