نکات مهم در خرید اسپیکر، چطور یک اسپیکر خوب را تشخیص بدهیم؟

 نکات مهم در خرید اسپیکر، چطور یک اسپیکر خوب را تشخیص بدهیم؟

دانستن نکات مهم در خرید اسپیکر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که این لوازم الکترونیکی دارای انواع متفاوتی هستند و هر کردام کیفیت متفاوتی از صدا را تولید می‌کنند. انواع مختلفی از اسپیکر در بازار موجود است؛ از اسپیکرهای کوچک مناسب طبقه کتابخانه گرفته تا سیستم‌های صوتی بزرگ که دارای برچسب قیمتی بسیار بالایی هستند.

انتخاب یک اسپیکر مناسب با تمامی تفاوت‌هایی که در این وسایل الکترونیکی دیده می‌شود، می‌تواند کار طاقت‌فرسایی باشد.

شما در دیجی لند می‌توانید نسبت به خرید و مشاهده قیمت انواع اسپیکر اقدام کنید.

استفاده شما از اسپیکر چیست-اسپیکر خوب

استفاده شما از اسپیکر چیست؟

این که بدانید دقیقا برای چه کاری به اسپیکر نیاز دارید از نکات مهم در خرید اسپیکر است. زیرا که اسپیکرها برای وظایف و شرایط گوناگونی ساخته می‌شوند.

برای مثال اگر به صورت روزانه به موزیک گوش می‌دهید و صدای موزیک همیشه در محیط اتاق شما جریان دارد، یک اسپیکر کتابخانه‌ای و رومیزی می‌تواند مناسب باشد.

در عوض اگر به صورت حرفه‌ای به موزیک گوش داده و جزئیات موزیک برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، اسپیکرهای ایستاده و پرچم‌دار گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نحوه ریست کردن اسپیکر های JBL

۴ نکته ی مهم در خرید اسپیکر: شناخت انواع اسپیکر

سابووفرها:

سابووفرها اسپیکرهای اضافه‌ای هستند که عمق فرکانس‌های بیس را در موزیک بیشتر می‌کنند. سابووفرها برای دیدن فیلم و گوش دادن به موزیک مناسب بوده و تجربه آنها را برای کاربر دلنشین‌تر می‌کنند. اگر به سبک راک علاقه‌مند هستید، داشتن سابووفر برای شما یکی ارکان لذت بردن از موزیک خواهد بود.

ساندبارها:

برای لذت بردن بیشتر از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، ساندبارها بهترین گزینه هستند. اسپیکر خود تلویزیون‌ها به خاطر سایز کوچکی که دارند فرکانس‌های بیس را به خوبی پخش نمی‌کنند پس بهتر است از یک سیستم صوتی جداگانه استفاده کرد. خوشبختانه ساندبارها جای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

اسپیکرهای دیواری، رومیزی و بی‌سیم

اسپیکرهای دیواری و بی‌سیم به خاطر قابل حمل بودنشان زوایای صوتی زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهند. از نکات مهم خرید اسپیکر اندازه اتاق هم هست. اسپیکرهای دیواری برای اتاق‌های کوچکتر که جای کمتری دارند نیز گزینه بسیار خوبی هستند.

 نکات مهم در خرید اسپیکر : شناخت انواع اسپیکر

نوع چینش اتاق از نکات مهم در خرید اسپیکر است

هنگام خرید اسپیکر نوع چینش اتاق را در نظر داشته باشید زیرا که سطوح مختلف روی کیفیت صدا تاثیر مستقیم دارند. برای مثال محیط‌های سخت، مانند دیوارهایی با روکش سنگ، صدا را بازتاب می‌دهند و محیط‌های نرم‌تر مانند اتاق‌های ضبط، صدا را جذب می‌کنند. صداها در اتاق‌های کوچک راحت‌تر به گوشی می‌رسند. از تکات مهم در خرید اسپیکر، انتخاب آن بر اساس قدرت صدا است.

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، وسط اتاق ایستاده و دست‌های خود را محکم به هم بزنید. هرچه بازتاب صدا کمتر بود به اسپیکر قدرتمندتری نیاز خواهید داشت. اگر اتاق کوچک و خلوت باشد، یک اسپیکر رومیزی نیاز شما را برآورده خواهد کرد؛ ولی اگر اتاق شما دارای فرش، موکت و لوازم نشیمن است، باید یک اسپیکر قوی خریداری کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید.-اسپیکر خوب

در هنگام خرید اسپیکر بودجه خود را در نظر بگیرید.

بودجه همیشه یکی از نکات مهم در خرید اسپیکر بوده است زیرا که در نهایت هنگام خرید حرف آخر را می‌زند. در زمینه خرید اسپیکر به راحتی می‌توان در تله قیمت افتاد. بسیاری از فروشندگان اسپیکرهای بزرگ را به خریدار پیشنهاد می‌دهند در صورتی که به هیچ عنوان برای آن خریدار بخصوص، کارایی ندارد. با توجه به شرایط مشتری، ممکن است یک اسپیکر کوچک کاربرد بیشتری برای وی داشته باشد.

 

مشخصات اسپیکر از نکات مهم در خرید اسپیکر است

قدرت اسپیکر را بسنجید. توان اسپیکر با واحد وات سنجیده می‌شود. هر چه وات اسپیکر بیشتر باشد، سیگنال خروجی صدا بهتر خواهد بود. اگر برای پخش صدا از آمپلیفایر استفاده می‌کنید باید به توان اسپیکر توجه کنید. اگر میزان وات آمپلیفایر بیشتر از اسپیکر باشد، به اسپیکر آسیب خواهد زد.

از دیگر نکات مهم در خرید اسپیکر حساسیت آن است. حساسیت اسپیکر به معنی بلندی صدای آن بوده که با واحد دسی‌بل (dB) اندازه‌گیری می‌شود. هرچه میزان حساسیت بالاتر باشد مقدار حجم صدایی که اسپیکر تولید می‌کند بیشتر خواهد بود. برای مثال حساسیت ۸۰ تا ۸۸  دسی‌بل کم و ۱۰۰ دسی‌بل زیاد در نظر گرفته می‌شود. هرچه حسایت اسپیکر بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

اسپیکر را امتحان کنید-اسپیکر خوب

اسپیکر را امتحان کنید

بهتر است قبل از خرید به روش‌های مختلف اسپیکر را مورد بررسی قرار دهید. با انگشتان خود به بدنه اسپیکر ضربه بزنید. بهتر است بدنه محکم بوده و صدایی که هنگام زدن انگشتان به آن می‌شنوید حس توخالی بودن ندهد.

اگر امکان امتحان کردن صدای اسپیکر در فروشگاه وجود دارد حتما با موزیکی که با آن آشنایی دارید، اسپیکر را مورد آزمایش قرار دهید.

جنبه‌های گوناگون اسپیکر را با موزیک‌های مختلف بسنجید. برای مثال اگر موزیکی دارید که بیس قابل تشخیصی دارد حتما آن را با استفاده از اسپیکر پخش کنید. از این طریق می‌توانید دلنشین بودن صدای اسپیکر را طبق سلیقه خود بسنجید.

ممکن است در اسپیکرهای باکیفیت صداهایی را بشنوید که قبلا نشنیده بودید. یکی از صداهایی که دراسپیکرهای معمولی به خوبی شنیده نمی‌شود صدای حرکت انگشت روی سیم‌های گیتار است. در نهایت صدای اسپیکر باید بر اساس سلیقه شما باشد. این از نکات مهم در خرید اسپیکر است.

بیشتر بخوانید: برندهای خوب اسپیکر قابل حمل

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *