نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33

 نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33

سامسونگ گلکسی A33 از خانواده گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است. کاربران، گوشی‌های میانرده سامسونگ را با نام سری A  می‌شناسند. این سری گوشی محبوب هر سال مدل‌های جدید خود را روانه بازار می‌کند و A33 از جدیدترین و مورد توجه‌ترین گوشی‌های سری A از سامسونگ است.

سامسونگ گلکسی A33 در دسته گوشی‌های مقاوم در برابر آب قرار گرفته و دقیقا مانند سری‌های پرچمدار دارای گواینامه مقاومت IP67 و در برابر آب و خاک مقاوم است. تا کنون هیچ کدام از سری Ax در برابر آب مقاومتی نداشته بودند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی گلکسی A54، از طراحی تا مشخصات فنی

طراحی سامسونگ گلکسی A33

طراحی سامسونگ گلکسی A33

طراحی این گوشی به گونه‌ای است که به محض جعبه‌گشایی، نظر کاربر را به خود جلب می‌کند. این طراحی در عین سادگی جذابیت خاصی به سامسونگ گلکسی A33 5G بخشیده است. علت این زیبایی به احتمال زیاد به خاطر پنل پشتی و طراحی مات آن است. ماژول دوربین هم که به نرمی از سطح بدنه جدا شده به زیبایی این طراحی افزوده است.

یکی از بهبودهای طراحی سامسونگ گلکسی A33 نسبت به A32 بهره‌مند شدن از گواهینامه IP67 است. این گواهینامه نشان می‌دهد که گوشی در برابر آب و گرد و خاک مقاومت دارد. به احتمال زیاد جک ۳٫۵ میلی متری به خاطر همین گواهینامه حذف شده است زیرا که جای جک ۳٫۵ به معنی یک پاشته آشیل در جهت مقاومت در برابر آب است.

این گوشی در رنگ‌های گل بهی، مشکی، آبی و سفید به بازار آمده است. طرح کلی سامسونگ گلکسی A33 مانند نسخه پیشین خود بوده وبرای محافظت از صفحه نمایش از گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد.

بیشترین فضای اختصاص داده شده به جلوی گوشی را صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ تشکیل داده است. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در ناچی قطره‌ای شکل قرار گرفته است. اسپیکر بالای گوشی در حاشیه باریک بالای دوربین سلفی قرار دارد و به راحتی دیده نمی‌شود.

حاشیه‌های صفحه نمایش چیز شگفت آوری نیستند ولی در نهایت سامسونگ گلکسی A33 یک گوشی میانرده است.

خرید انواع گوشی سامسونگ از سایت دی جی لند

صفحه‌نمایش- بررسی سامسونگ گلکسی A33

صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی A33

صفحه‌نمایش Super Amoled گوشی سامسونگ گلکسی A33 با داشتن رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در اینچ، از حد گوشی‌های میانرده بازار بالاتر است. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش  می‌تواند از ۶۰ تا ۹۰ هرتز متغیر و طبق سلیقه کاربر باشد. رنگ‌های صفحه‌نمایش دارای دو پروفایل عادی و حالت Vivid هستند. در حالت عادی، رنگ‌ها بسیار دقیق و صحیح به نمایش گذاشته می‌شوند؛ درحالی که در پروفایل vivid رنگ‌های خاکستری کمی مایل به آبی دیده می‌شوند.

دوربین‌های سامسونگ گلکسی A33

دوربین‌های سامسونگ گلکسی A33

دوربین‌های سامسونگ گلکسی A33 همان سنسورهایی هستند که درساخت ماژول دوربین A32 به کار رفته است. البته در A33 5G در دو مورد شاهد بهبود هستیم. هر دو سنسور اصلی و جلویی گوشی دارای قابلیت ۴K هستند. ماژول دوربین‌های این گوشی را سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض ۸ ، ماکرو ۵ و سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی تشکیل داده است؛ در حالی که دوربین سلفی از یک سنسور ۱۳ مپاپیکسلی استفاده می‌کند.

کیفیت دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A33

کیفیت دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A33

تصاویر ثبت شده با حالت پیشفرض ۱۲ مگاپیکسلی عملکرد بسیار خوب دوربیت اصلی را در این گوشی میانرده به نمایش می‌گذارد. این دوربین با داشتن گزینه Scene optimizer و HDR تصاویر را به صورت دیجیتالی بهبود می‌دهد. رنگ‌ها در این تصاویر بسیار شفاف و به اصطلاح پررنگ دیده می‌شوند. اگر طرفدار عکس‌هایی با کنتراست و غلظت رنگ بالا هستید سامسونگ گلکسی A33 برای شما یک گزینه مناسب است.

تصاویری که در روشنایی روز ثبت شده‌اند کیفیت کم‌نظیری داشته و فاقد هرگونه نویز هستند. همچنین این دوربین دارای زوم دوبرابری دیجیتال است که به راحتی می‌توان مشاهده کرد که تصاویر ثبت شده بعد از زوم، کاملا بدون افت کیفیت هستند.

ثبت تصویر در نور کم- بررسی سامسونگ گلکسی A33

ثبت تصویر در نور کم

تصاویر ثبت شده در نور کم حتی بدون استفاده از حالت شب (night mode) نیز عملکرد خوبی دارد؛ می‌توان گفت دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A33 بدون نیاز به حالت شب هم تصاویر را به زیبایی به ثبت می‌رساند. نویزها به شدت کم و شفافیت تصاویر بالا است.

با این حال استفاده از night mode توصیه شده است زیرا که با استفاده از این گزینه، می‌توانید تصاویر را حتی بهتر از قبل در نور کم ثبت کنید. تصاویر شفاف‌تر و با جزئیات بالاتر در سایه‌ها، از مزایای استفاده از حالت شب است.

لنز فوق عریض هم در نور کافی عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است. این لنز ۱۳ میلی‌متری با داشتن نرخ گشایش دریچه دیافراگم f 2/2 زاویه دید وسیعی را با وجود اصلاح اعوجاج اتوماتیک در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

عکس‌هایی که توسط این لنز گرفته شده‌اند دارای نویز کم و جزئیات بالا هستند. کنتراست بین نقاط روشن و تاریک بالاست و این موضوع به زیباتر شدن تصاویر افزوده است.

برای استفاده از لنز ماکرو بهتر است آنرا در فاصله ۴ سانتیمتری از سوژه مورد نظر قرار داده تا بهترین کیفیت و بالاترین دقت در جزئیات را مشاهده کنید. متاسفانه تصاویر گرفته شده توسط این لنز کمی نویز دارند ولی نه تا حدی که خیلی مشخص باشد. در کل گوشی سامسونگ گلکسی A33 با وجود اینکه یک گوشی میانرده است، در بحث دوربین نیز عملکرد خوبی دارد.

سخت‌افزار سامسونگ گلکسی A33

سخت‌افزار سامسونگ گلکسی A33

این گوشی قدرت خورد را از چیپست جدید سامسونگ یعنی Exynos 1280 می‌گیرد. گوشی A53 نیز از همین تراشه استفاده می‌کند. این گوشی با تکنولوژی ۵ نانومتری ساخته شده است. این تراشه با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G65 و رم ۴/۶/۸  گیگابایتی همراهی می‌شود. همچنین در مدل‌های گوناگون این گوشی، حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ را در دسترس قرار داده است.

سخت‌افزار این گوشی جوری چیده شده تا بتواند از پس کارهای روزانه و حتی گیمینگ برآید. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۲ و OneUI 4.1 به بازار آمده و قابل ارتقا به اندروید ۱۳ و OneUI 5 است. چیزی که برای بسیاری از کاربران مهم است عدم داغ شدن گوشی سامسونگ گلکسی A33 است. این گوشی در شرایط استفاده سنگین هم داغ نمی‌شود.

عمر باتری سامسونگ گلکسی A33

گوشی سامسونگ گلکسی A33 دارای یک باتری بزرگ لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. به لطف این باتری می‌توان تا ۲۹ ساعت و ۴۵ دقیقه مکالمه، ۱۴ ساعت وبگردی و ۱۸ ساعت ویدیو دید. این باتری با داشتن شارژر ۲۵ واتی به در ۳۰ دقیقه به  ۵۰ درصد ظرفیت خود می‌رسد.

گوشی سامسونگ گلکسی A33 یکی از بهترین انتخاب‌ها بین گوشی‌های میانرده است زیراکه بیشترین امکانات گوشی‌های پرچمدار را در خود دارد.

بیشتر بخوانید: گوشی S22 اولترا را چرا بخریم؟معرفی گوشی S22 اولترا

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *