نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A01 core

 نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A01 core

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A01 core از جمله گوشی‌های مقرون به صرفه سامسونگ است. می‌توان با اطمینان گفت برای داشتن فناوری‌های جدید و ویژگی‌های جالب نیازی به خرید گوشی گران قیمت نیست. علی رغم قیمت پایین این محصول از برخی جهات بیش از انتظارات مصرف کننده ظاهر می‌شود. گوشی A01 core یک گزینه عالی برای افرادی است که نمی‌خواهند هزینه‌ای بیش از حد پرداخت کنند. این مدل در تابستان سال ۲۰۲۰ به بازار آمد.

قاب پشتی گوشی A01 core از جنس پلاستیک است. علاوه بر آن این گوشی دارای یک صفحه نمایش کوچک اما با کیفیت بالا است. این مدل سامسونگ عملکرد کافی برای کارهای روزمره را دارد. همچنین عمر باتری مناسب و دوربین‌هایی که می‌توانید با آن‌ها لحظات مهم را ثبت کنید در آن وجود دارد.

در ادامه برخی از مشخصات A01 Core را بررسی می‌کنیم. جالب است که بدانید معنای لغوی «core» تداعی‌گر ابتدایی‌ترین سطح از کارایی است. اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ ساده، اما هوشمند هستید با دی‌جی‌لند بلاگ همراه باشید.

طراحی سامسونگ گلکسی A01 core

بدنه سامسونگ core A01 از پلاستیک ساخته شده است. حتی فریم آن هم پلاستیکی است. این مدل در سه رنگ آبی، قرمز و سیاه وجود دارد. گوشه‌های بدنه به خوبی گرد شده و سطح پشت آن بافت دارد. یکی از دلایل خرید این مدل سامسونگ، جدا از قیمت پایین، اندازه جمع و جور آن می‌تواند باشد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A01 core

وزن سامسونگ A01 core فقط ۱۵۰ گرم است. این ویژگی باعث می‌شود کاربران در هر سنی راحت بتوانند با آن کار کنند. ابعاد این محصول نیز ۱۴۱٫۷×۶۷٫۵×۸٫۶ میلی‌متر است . دکمه‌های ولوم و پاور  مثل سابق در سمت راست دستگاه قرار دارند. در سمت مخالف آن اسلات سیم‌ کارت و درگاه کارت حافظه جانبی قرار گرفته است. قسمت جلوی سامسونگ A01 core حاشیه‌های ضخیمی در بالا و پایین صفحه دارد. دوربین جلو در قسمت بالا قرار می‌گیرد.

در قسمت بالایی گوشی هیچ درگاهی وجود ندارد و اسپیکر مکالمه روی نمایشگر جای داده شده است. در قسمت پایینی این گوشی، اسپیکر، پورت شارژ  USB 2.0، میکروفون و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را خواهید دید. متاسفانه این گوشی حسگر اثر انگشت ندارد. برای باز کردن قفل صفحه نمایش باید به سراغ روش‌های دیگری رفت.

صفحه نمایش سامسونگ Galaxy A01 Core

در یک صفحه نمایش موبایل آنچه که بیشتر کیفیت تصویر را تعیین می‌کند، تراکم پیکسلی است. نوع پنل استفاده شده در این مدل PLS TFT  بوده و تراکم پیکسلی A01 core برابر با ۳۱۱ پیکسل بر اینچ است. این تراکم برای مدل A01 core مناسب است. درواقع این تراکم، کیفیت تصویر  گوشی را تضمین می‌کند و رنگ‌ها را به درستی به نمایش می‌گذارد. رزولوشنی که این گوشی ارائه می‌دهد نیز ۱۴۸۰ × ۷۲۰ پیکسل است.

در این مدل از  صفحه نمایش تمام صفحه استفاده نشده است. دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه در قسمت بالایی آن قرار گرفته‌اند و دورتادور گوشی حاشیه‌هایی زیادی وجود دارد.

مشخصات فنی سامسونگ Galaxy A01 Core

گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core  با بهره‌گیری از تراشه ۲۸ نانومتری Mediatek MT6739WW در دو نسخه روانه بازار شده است. این مدل دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی با ۱ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با ۲ گیگابایت حافظه رم است. همین مشخصات فنی باعث شده است که قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A01 Core پایین باشد.

گوشی گلکسی A01 core

سامسونگ گلکسی   A01 Core برای پاسخگویی به انتظارات افرادی که به طور منظم عکس و فیلم زیادی می‌گیرند؛ طراحی نشده است. به دلیل اینکه فضای ذخیره‌سازی این مدل کوچک است. این امر آن را گوشی موبایلی مناسب برای کودکان و کاربرانی تبدیل می‌کند که دوربین برای آن‌ها زیاد مهم نیست.

می‌توان گفت میزان رم  این گوشی با توجه به فضای ذخیره گوشی‌های معمول این روزها کم به نظر می‌رسد. برای حل کردن این مشکل، سامسونگ نسخه سبک‌تری از اندروید را انتخاب کرده است. همچنین یک شیار جداگانه برای این منظور در نظر گرفته است.

خرید انواع گوشی از سایت فروشگاهی دی جی لند


نرم‌افزار گوشی سامسونگ گلکسی

همان‌طور که گفته شد، سامسونگ A01 core از رم یک گیگابایتی برخوردارست؛ اما سامسونگ با به کارگیری از نسخه لایت رابط کاربری خود به نام  Go edition سعی کرده که عملکرد این گوشی را بهبود ببخشد. به این دلیل که این نوع پوسته سفارشی بسیار سبک بوده و برای رم‌های پایین بهینه شده تا بتواند با نرم‌افزارهای جدیدی که روی گوشی نصب می‌شود سازگاری داشته باشد.

 

 گوشی گلکسی A01 core

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core

در گوشی سامسونگ گلکسی A01 core ماژول‌های دوربین پشتی به صورت عمودی در قسمت بالا سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته شده است. سامسونگ به نسبت قیمت این مدل خود، یک دوربین اصلی را ارائه می‌دهد که ۸ مگاپیکسل با دیافراگم f / 2.2 است. همچنین این حسگر دارای فوکوس خودکار است. یک فلش LED برای افزایش کیفیت عکس‌ها وجود دارد. دوربین سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسل بوده و با آن می‌توانید سلفی‌های نسبتا خوبی بگیرید.

با داشتن سامسونگ core A01، می‌توانید فیلم‌هایی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کنید. با توجه به خصوصیاتی که تاکنون ذکر شد، نمی‌توان انتظار تصاویری با کیفیت بالاتری داشت. اگر به دنبال یک خرید گوشی هستید که دوربین بهتری داشته باشد؛ باید قید این گوشی را بزنند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core

باتری این مدل از سامسونگ  از نوع لیتیوم یون با ظرفیتی ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. در این مدل، خبری از شارژ سریع نیست. این باتری غیر قابل تعویض بوده و برای صفحه نمایش‌های کوچک عملکرد مناسبی خواهد داشت.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core

سامسونگ گلکسی A01 core ارزان‌ قیمت‌ترین گوشی هوشمند موجود در بازار است. این مدل با نیازهای کاربران عادی تطابق زیادی دارد و هم امکانات هوشمند را ارائه می‎‌دهد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی گلکسی A54، از طراحی تا مشخصات فنی


حسنا پرویزی

مطالب مرتبط

5 دیدگاه ها

  • من دارم وعضش خرابه

  • من برا پسرم میخوام ۱۱ سالشه براش میخوام از علاالدین خریداری کنم

  • بازی هایی مثل gti 5 و کانتر و بازی های سبک میخوام روش بریزم خوب اجرا میکنه؟ پردازنده اش چطوره؟

    • سلام این مدل، از سری گوشی های اقتصادی سامسونگه و برای چنین بازی هایی توانایی های لازم رو نداره

  • سلام خدمت سایت عزیز میخواستم این گوشی رو خریداری کنم با قیمت ۱/۸۰۰/۰۰۰ بعد میخوام رمش رو ۲ گیگ ارتقا بدم خوب میشه؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *