نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

 نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G به ما گوشزد می‌کند که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. این گوشی حدود ۵ ماه دیرتر از زمانی که انتظارش را داشتیم به بازار آمد. در واقع ۱۱ ماه و یک هفته دیرتر از کل خانواده گلکسی S21 به دنیا آمد.  عرضه دیرهنگام این گوشی کمی عجیب است، زیرا که با عرضه گلکسی S22 کمتر از یک ماه فاصله داریم.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G مدلی ضعیف‌تر از گلکسی S21 است. می‌توان گفت که این گوشی دارای تمامی مشخصات گلکسی s21 است. ولی برای پایین نگه داشتن قیمت، شاهد کاهش کیفیت قطعات هستیم.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

اگر شما این گوشی را با برادران گران‌قیمت‌ترش اشتباه بگیرید کاملا عادی است. زیرا که طراحی S21 FE نیز کاملا شبیه به خانواده خود است.

ماژول دوربین در گلکسی S21 FE 5G کاملا شبیه به S21 طراحی شده که بسیار توجه را به خود جلب می‌کند. با این تفاوت که جای ماژول دوربین در این گوشی پلاستیکی است ولی در ساخت جای ماژول S21 از شیشه و فلز استفاده شده است. در واقع S21 FE یک گوشی پلاستیکی است.

کارخانه سازنده بر استفاده از واژه GLASSTIC که ترکیب واژه پلاستیک و شیشه است، تاکید دارد. زیرا معتقد است که جنس پلاستیک این گوشی، از دیگر گوشی‌های بازار بهتر است. ولی نمی‌توان از این حقیقت که کیفیت شیشه بالاتر است، چشم‌پوشی کرد.

البته داشتن بدنه‌ای پلاستیکی بی حسن هم نیست. گوشی کم‌تر از دست سر می‌خورد و مقاوم‌تر است.

کلید روشن و خاموش و حجم صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته است. انگشت به راحتی به این کلید‌ها می‌رسد. گوشی گلکسی S21 FE 5G درای درگاه USB-TYPE C است ولی از جای جک ۳٫۵ میلیمتری خبری نیست.

این گوشی بسیار باریک طراحی شده و در رنگ‌های مشکی، سفید، صورتی و سبز به بازار آمده است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی Nothing Phone 1

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G  ۶٫۴  اینچ است که از نظر سایز بین گلکسی S21 6.1  اینچی و گلکسی S21 ULTRA 6.7 اینچی قرار می‌گیرد.

نسخه FE دارای صفحه نمایش FHD+ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰  و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز است.

تکنولوژی AMOLEDx2 دینامیک نیز در این صفحه نمایش مانند نسخه‌های گران‌تر گوشی، حضور دارد. این تکنولوژی باعث می‌شود تصویر شفاف‌تر و واضح‌تر باشد.

رنگ و  کنتراست در این گوشی به خوبی به نمایش در می‌آیند. دیدن فیلم در سرویس‌های پخش آنلاین در گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G بسیار لذت بخش است.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

دوربین گلکسی S21 FE گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

 با اینکه کشخصات دروبین گلکسی S21 FE با اعضای خانواده خود برابر نیست، ولی تفاوتی جزئی بین آنها وجود دارد.

لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با S21 برابر است. در حالی که گلکسی S21 از لنز تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی برخوردار است، در ساخت دوربین S21 FE از لنز ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. ممکن است رزولوشن کمتری را در اختیار کاربر قرار دهد ولی  از همان لنزهای S21 استفاده می‌کندو تفاوت در حدی نیست که نگاه ابتدایی مشخص شود.

دوربین سلفی گوشی گلکسی S21 FE 5G دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است که در برابر دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی S21 رزولوشن بالاتری را به همراه دارد. البته رزولوشن بالاتر همیشه و لزوما به معنی بهتر بودن تصویر نهایی نیست.

تصاویری که توسط دوربین اصلی به ثبت رسیده‌اند، دارای وضوح و رنگ‌های شفاف و درخشان هستند. این مود تقویت تصویر هم در  نرم‌فزار دوربین گنجانده شده است. این مود غلظت رنگ‌ها را دوچندان می‌کند.

یکی از نکات مثبت در دوربین گلکسی S21 FE  ثبات رنگ در تمامی لنز‌های ماژول دوربین است. عکس‌های گرفته شده در  هر سه لنز گوشی دارای روشنایی، رنگ و کنتراست یکسان هستند. در کمتر گوشی هوشمندی این خاصیت دیده می‌شود.

عملکرد سخت‌افزاری گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

به احتمال زیاد گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G آخرین گوشی هوشمندی باشد که به همراه پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ به بازار عرضه شود. این چیپست در سال ۲۰۲۱ بهترین چیپست بین گوشی‌های اندرویدی بوده است. حال قرار است پردازنده اسنپدراگون ۸  GEN 1 جایگزینش شود. این پردازنده جدید، نه تنها رونمایی، بلکه روی برخی از گوشی‌ها نیز به کار گرفته شده است.

پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ از تکنولوژی ۵G پشتیانی می‌کند و دارای رم‌ ۶ و ۸ گیگابایتی است. این پردازنده برای یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در بازی‌های بسیار سنگین است.

عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G

عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G


این گوشی از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری بهره برده که به نظر عدد استانداردی می‌آید. ولی عملکرد چشمگیری را در آزمایش‌ها از خود نشان نداده است. با یک استفاده روزانه معمولی، باتری تنها تا پایان روز شما را همراهی خواهد کرد. اگر استفاده شما از گوشی خیلی زیاد نیست، حتما از باتری این گوشی راضی خواهید بود.

سرعت شارژ در گوشی S21 FE 5G 25 وات بوده که خیلی چشمگیر نیست. زیرا که در سال ۲۰۲۲ شاهد به بازار آمدن باتری‌هایی با سرعت شارژ ۶۵ تا ۱۲۰ وات هستیم. شارژ باتری حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به زمان احتیاج دارد.

گوشی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G را بخرید اگر…

گوشی هوشمندی با طراحی زیبا و صفحه نمایش متوسط میخواهید.

اگر در پی خرید یک گوشی با ضخامت کم هستید.

اگر دوربین خوب با قیمتی کمتر برای شما مهم است.

گوشی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE 5G را نخرید اگر…

می‌توانید گلکسی S21 را با هزینه‌ای کمتر در بازار پیدا کنید.

خرید انواع گوشی سامسونگ در دی جی لند

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *