چطور در یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز اسکرین شات بگیریم؟

 چطور در یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز اسکرین شات بگیریم؟

 شاید گرفتن اسکرین شات در تکنولوژی امروز کار مهم و دشواری به نظر نرسد، ولی به هر حال یکی از کارهایی است که روزانه استفاده زیادی دارد. از ثبت کرن یک لحظه مهم گرفته تا ثبت صفحه‌ای و فرستادن آن برا تکنسین و حل مشکل به وجود آمده. عکس گرفتن از صفحه رسید پرداخت بانک. عکس گرفتن از متنی و هایلایت کردن قسمت‌های مهم آن و فرستادن آن برای دانش آموز و بسیاری موضوعات دیگر، می‌تواند این کار را به کار مهمی بدل کند. 

کلید print screen

روش‌هایی برای انجام این کار وجود دارد. از طیق کلید print screen  و از طریق کلید ویندوز در کیبورد است. 

در کیبوردها، کلید print screen در بالای کیبورد، سمت راست است. کلید ویندوز، Ctrl و alt نیز در بخش پایینی کیبورد قسمت چپ قرار گرفته اند. نمی شود آن‌ها را به راحتی گم کرد. 

کلید (print screen (PrtScn  از تمام صفحه‌ای که روبه‌روی شما قرار گرفته عکس می‌گیرد. 

این شیوه تصویر را ذخیره نمی‎‌کند. تنها آن را به حافظه کلیپ برد می‌برد تا با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ یا پینت خود ویندوز و paste  کردن تصویر آن را ذخیره کرد. با این کار می‌توان به راحتی اسکرین شات‌ها را ویرایش کرد؛ دور قسمت‌های مهم و مورد نظر کادر کشید. 

اسکرین شات با کلیدهایAlt+ print screen 

این روش تنها از یک پنجره تصویر تهیه می‌کند. باید از هایلایت بودن پنجره مورد نیاز اطمینان حاصل کنید. این روش نیز تصویر را به کلیپ برد می‌فرستد. 

Win+ print screen 

در این حالت نیز از کل تصویر اسکرین شات گرفته می‌شود با این تفاوت که این‌بار عکس در قسمت pictures  به صورت فایل ذخیره می‌شود. 

حسنا پرویزی

مطالب مرتبط