چگونه در بازی ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟

 چگونه در بازی ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟

ماینکرافت یک بازی از نوع صفر درجه است که بازیکن می‌تواند تقریبا هر چیزی را در محیط بازی بسازد اما بخش‌هایی چون ماجراجویی و خلاق کم و بیش توسط سازنده توسعه پیدا کرده‌اند. این بازی دارای حالت‌های مختلفی بوده که برای بازیکنان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. بازیکن می‌تواند بازی ماینکرافت را بی‌پایان بازی کند و خطرات این بازی مانع از ادامه بازی نخواهد شد. بازیکنان ماینکرافت همواره کاری برای انجام، ایجاد و ساخت در محیط بازی دارند اما این نکته را باید در نظر بگیرند که باید در هر زمان بازی را ذخیره کرده تا بتوانند در آینده آن را ادامه دهند.

تجربه بازی Minecraft نشان می‌دهد که تنهایی بازی کردن لذت خاصی دارد اما بدون تردید زمانی‌که بازیکن با دیگران وارد یک دنیای مشترک شود، می‌تواند جنبه‌های متنوعی از سرگرمی را تجربه کند؛ بنابراین اگر مشتاق به دو یا چند نفره بازی کردن بازی ماینکرافت هستید، روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها به اتصال اینترنت نیاز دارند و برخی دیگر به صورت آفلاین قابل انجام هستند.

حال بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند که چگونه در بازی ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟ در اینجا تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در اختیار علاقه‌مندان به بازی Minecraft قرار دهیم؛ پس توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی “بازی الدن رینگ”

آشنایی اجمالی با بازی ماینکرافت (Minecraft)

آشنایی اجمالی با بازی ماینکرافت (Minecraft)

بازی ماینکرافت (معدنچی) یک بازی جهان باز (سند باکس) بوده که در دنیای سه بعدی طراحی و تولید شده است که بازیکنان در آن، زمینی تقریبا بی‌نهایت را کاوش خواهند کرد. در این بازی که به عنوان پرفروش‌ترین بازی ویدئویی از سال ۲۰۲۰ شناخته می‌شود، بازیکنان می‌توانند با مواد اولیه، ابزارها و وسایلی که در بازی کشف و استخراج می‌‌کنند، سازه‌های متفاوت و جدیدی بسازند. حالت‌های مختلف بازی در ماینکرافت به بازیکنان این امکان را می‌دهند که برای بقا، منابعی برای ساخت جهان و حفظ سلامتی خود در محیط بازی به‌دست آورند و همچنین در حالت خلاقانه این بازی، بازیکنان منابع و جان نامحدود دارند که می‌توانند پرواز را تجربه کنند. اقلیم بازی Minecraft شامل جنگل و صحرا، مناطق برفی، کوه، دشت، دریا و … می‌شود که چرخه روز و شب در بازی به مدت ۱۲ دقیقه در دنیای واقعی طول خواهد کشید.

نحوه دو نفره بازی کردن ماینکرافت

نحوه دو نفره بازی کردن ماینکرافت

بازی تک نفره در ماینکرافت حالت‌های متفاوتی دارد که بازیکن در هر کدام هدف خاصی را دنبال می‌کند. حالت‌های مختلف یک نفره بازی کردن بازی ماینکرافت شامل حالت بقا، حالت هارد کور، حالت کریتیو مود و حالت ادونچر می‌شوند که هر کدام لذت خاصی برای بازیکن دارند. این بازی به صورت پیش فرض در حالت اول شخص است اما بازیکن می‌توان از دید دوم شخص و سوم شخص هم بازی کند. از آنجایی‌که اشتراک‌گذاری دنیای ماینکرافت بین دو یا چند نفر سبب ایجاد جنبه‌های متنوعی از سرگرمی خواهد شد؛ از این‌‌رو بسیاری از بازیکنان تمایل به دو نفره بازی کردن ماینکرافت دارند اما نمی‌دانند چگونه می‌توانند دو نفره بازی کنند.

اگر از گوشی هوشمند اندرویدی برای بازی کردن در ماینکرافت استفاده می‌کنید و می‌خواهید با یکی از دوستانتان به صورت دو نفره بازی کنید، آموزش دو نفره بازی کردن در ماینکرافت اندروید به شرح زیر است:

  • ابتدا باید هر کدام از بازیکنان یک موبایل هوشمند اندروید داشته باشند؛ یعنی برای دو نفره بازی کردن، دو موبایل نیاز است که یکی نقطه اتصال به همراه اینترنت همراه و دیگری وای فای را روشن کند. این نکته را در نظر بگیرید کسی که نقطه اتصال را روشن کرده است به عنوان پلیر و کسی که وای فای را روشن کرده است به عنوان رئیس سرور شناخته می‌شود.
  • شخص وای فای به نقطه اتصال وصل شده و وارد بازی ماینکرافت خواهد شد و باید صبر کند تا رئیس دنیا خود را در بازی بسازد.
  • شخص پلیر باید در قسمت Friends منتظر بماند تا سرور رئیس وارد شود تا بتواند بازی کند.

این نکته را در نظر بگیرید که برای دو نفره بازی کردن ماینکرافت باید نسخه بازی هر دو شخص یکی باشد تا بتوانند با هم بازی کنند.

حال برای نسخه جاوا هم بازیکنان می‌توانند از طریق استفاده از سرورهای عمومی با دیگران بازی کنند که این سرورها عموما رایگان هستند که امکان دسترسی از طریق سایت‌هایی که سرورها را فهرست می‌کنند، وجود دارد. بازیکنان می‌توانند «Minecraft Servers» را در گوگل سرچ کرده و چند نمونه از این سایت‌ها را مشاهده کنند. برای پیوستن به این سرورها کافی است تا مراحل زیر انجام شود:

  • جستجو و انتخاب سرور مورد نظر
  • کپی کردن آدرس یا شماره آی پی سرور
  • وارد شدن به بخش Multiplayer در بازی ماینکرافت و کلیک بر روی گزینه‌Add Server یاDirect Connection
  • وارد کردن آدرس مورد نظر در بخش Server Address
  • چنانچه گزینه Add Server انتخاب شده است، باید برای سرور یک نام تعیین شود و کاربر روی گزینه Done کلیک کند تا سرور به لیست سرورها اضافه شود و با دابل کلیک بتوان وارد سرور شد. اگر هم گزینه Direct Connection انتخاب شود، کاربر باید بر روی گزینه Join Server کلیک کند.

در نسخه Bedrock هم باید مراحل زیر را طی شود:

  • کلیک بر روی گزینه Play در داخل بازی و وارد شدن به برگه Servers (در این قسمت تعدادی سرور از قبل وجود دارد که بازیکن‌های بسیاری وارد آن‌ها شده‌اند و گیم مدهای معروف بازی را در خود دارند.)
  • کلیک بر روی گزینه Add Server و افزودن آدرس و پورت سرور مدنظر

دو نفره بازی کردن مایکرافت در PC یا کامپیوتر

دو نفره بازی کردن ماینکرافت در PC یا کامپیوتر

حال چنانچه از PC یا کامپیوتر برای بازی ماینکرافت استفاده می‌کنید و می‌خواهید از تجربه دو نفره بازی کردن ماینکرافت لذت ببرید باید یک سرور خصوصی ایجاد کنید تا بتوانید آن را با شخص دیگر به اشتراک بگذارید. برای پیوستن به سرور مانند روش قبل به آی پی میزبان نیاز خواهد بود. قابلیت Realm توسط مایکروسافت برای دو نسخه جاوا و بدراک بازی ماینکرافت در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند بازی با شخص دیگر را تجربه کنند. برای ساخت یک Realm در نسخه جاوا به خرید حق اشتراک نیاز است. پس از تهیه اشتراک باید وارد ماینکرافت شده و بر روی گزینه Minecraft Realms کلیک کرد و سپس Click to start your new Realm انتخاب شود. در صفحه جدید امکان تعیین نام، توضیح مختصر و نوع دنیای بازی وجود دارد. همچنین امکان ایجاد دنیای جدید یا آپلود دنیا وجود دارد و بازیکنان می‌توانند از میان الگوهای از قبل آماده یکی را انتخاب کنند. پس از ساخت Realm باید گزینه Configure Realm (تصویر آچار) انتخاب شود و کاربر بر روی گزینه Players کلیک کند.

در صفحه جدید می‌توان نام کاربری دوست خود را وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه Invite Player شخص را به دنیای خود دعوت کنید. این نکته را در نظر بگیرید که شخص یا اشخاصی که قرار است به بازی دعوت شوند باید اکانت قانونی ماینکرافت داشته باشند.

برای ساخت یک Realm در نسخه بدراک مراحل کمی متفاوت‌تر است که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • کلیک بر روی گزینه Play و وارد شدن به بخش Worlds و کلیک بر روی Create New
  • کلیک مجدد بر روی Create New World
  • انتخاب گزینه Create on Realms در صفحه جدید و تعیین ظرفیت آن

تعیین اسم دنیا و قبول قوانین و شرایط استفاده برای ظرفیت دو نفره و در نهایت انتخاب گزینه Create Realm (برای ظرفیت‌های بالا باید اشتراک خریداری شود یا یک دوره امتحانی رایگان انتخاب گردد.)

  • پیوستن شخص مورد نظر به Realm با کلیک بر روی شکل نامه در در سمت راست تیتر Minecraft Realms و وارد کردن کد دعوت دریافتی از میزبان

جمع‌بندی بازی ماینکرافت

در مطلب فوق سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی در ارتباط با چگونه در بازی ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟ در اختیار علاقه‌مندان به بازی Minecraft قرار دهیم تا افراد بتوانند جنبه‌های متنوعی از سرگرمی را با دوستان خود تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی هاگوارتس لگسی (بدون اسپویلر)، ربط بازی هاگوارتس لگسی به ماجرای هری پاتر

صبا رامش

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  • بدنبود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *