گوشی گلکسی A31 توانمند و قابل اطمینان

 گوشی گلکسی A31 توانمند و قابل اطمینان

گوشی گلکسی A31 عضوی از خاندان بزرگ سری A است. این خانواده تا حدی بزرگ شده است که اسامی اعضایش می‌تواند کاربر را برای انتخاب و خرید گوشی گمراه کند.


این مجموعه همواره زمینی برای آزمایش ایده‌های سامسونگ بوده است. ایده‌هایی که ابتدا روی میان‌رده‌های پرطرفدار سامسونگ آزموده می‌شوند، سپس روی گوشی‌های پرچمدار، مانند سری S به بهترین شکل خود در خواهند آمد.

گوشی گلکسی A31

گلکسی A31 به خانواده‌اش رفته است

این گوشی از نظر ظاهری، درست به مانند دیگر گوشی‌های سری A است. در واقع شباهت بسیار زیادی به گلکسی A51 دارد. نکته جالبی که در طراحی A31 وجود دارد، داشتن وزن کم علی‌رغم وجود، یک باتری بزرگ است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی گلکسی A54، از طراحی تا مشخصات فنی

خرید گوشی گلکسی A31

طراحی صفحه نمایش گوشی گلکسی A31

صفحه نمایش گلکسی A31 دارای حاشیه‌های بسیار باریک و دوربین پانچی ۲۰ مگاپیکسلی است که در وسط قرار دارد. بدنه گوشی بسیار براق و صیقلی است. این موضوع باعث می‌شود که به آهنربای اثر انگشت بدل شود.

نوآوری در رنگ و طراحی گوشی گلکسی A31

پشت گوشی به چهار قسمت تقسیم شده است. این قسمت‌ها هرکدام، سایه‌ای از رنگ گوشی را دارند و در نور محیط به شکل رنگین کمان در می‌آیند. این نوع طراحی گوشی را بسیار زیبا کرده است. تنها مشکل این است که با استفاده از قاب گوشی، این زیبایی کمتر دیده خواهد شد.

چی، کجا قرار دارد گوشی گلکسی A31

ماژول دوربین چهارگانه گوشی در پشت، بالا و سمت چپ جا گرفته است. کلید‌های مربوط به حجم صدا و خاموش و روشن را می‌توان در سمت راست گوشی یافت در حالی که سینی سیم کارت و کارت حافظه در سمت چپ قرار گرفته است. در پایین گوشی هم، درگاه شارژ USB Type C، اسپیکر و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا دیده می‌شوند.

قیمت گوشی گلکسی A31

صفحه نمایش گلکسی A31 گوشی گلکسی A31

صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی این گوشی با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ و کیفیت full HD، دارای روشنایی قابل توجهی است. با تست‌هایی که انجام دادیم، مشخص شد که هم در فضای بیرون و نور روز و هم در فضاهای بسته، روشنایی صفحه نمایش عملکرد چشمگیری دارد.
صفحه بزرگ این گوشی، زاویه دید بهتری را برای کاربر فراهم می‌کند. بنابراین، دیدن فیلم و بازی کردن با این گوشی تجربه لذت بخشی خواهد بود. حسگر اثر انگشت نیز، زیر صفحه نمایش قرار داده شده است.

خرید گوشی سامسونگ

عملکرد گلکسی A31 گوشی گلکسی A31

سرچشمه قدرت گوشی A31 پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Helio P65 است. شاید بهتر بود سامسونگ پردازنده قوی‌تری را برای این گوشی انتخاب کند. پردازنده‌ای در حد گوشی‌های M21 , M31 می‌توانست کمی عملکرد گوشی را بهبود بخشد.

رم و حافظه داخلی گوشی گلکسی A31

گلکسی A31 با رم ۴ و ۶ و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ به بازار عرضه شده است. کاربر می‌تواند از طریق اضافه کردن micro SD حافظه گوشی را ارتقا دهد. اگر فرض کنیم که این گوشی عالی نیست در عوض مطمئن هستیم که عملکرد نرمی دارد.

مناسب برای فعالیت‌های روزانه گوشی گلکسی A31

گلکسی A31 از عهده وظایف روزانه به خوبی بر می‌آید. حتی در انجام چندین کار هم‌زمان، خروجی خوبی دارد. ولی ممکن است در اجرای بازی‌های سنگین به اصطلاح لگ بزند. اگر قصد خرید گوشی برای بازی کردن را دارید بهتر است تجدید نظر کنید. ولی اگر انجام کارهای روتین و روزانه مقصود شماست، A31 برای شما گزینه خوبی به حساب می‌آید.

مناسب برای موسیقی گوشی گلکسی A31

ین گوشی رابطه خوبی با صدا دارد. قدرت و کیفیت صدا هم از طریق اسپیکر و هم به وسیله هدفون و هندزفری بسیار بالا است.

رابط کاربری روان گوشی گلکسی A31

گلکسی A31 با سیستم عامل اندروید ۱۰ به بازار آمده است. این سیستم با رابط کاربری خود سامسونگ یعنی One UI 2 همراهی می‌شود. روان بودن نرم‌افزاری این گوشی، در تمامی خانواده سری A وجود دارد.

گوشی سامسونگ

دوربین گلکسی A31 گوشی گلکسی A31

دوربین چهارگانه این گوشی از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با نرخ نور‌گیری f2.0، لنز ۸ مگاپیکسلی ۱۲۳ درجه فوق عریض با نرخ نور‌گیری f2.2، لنز ماکرو و حسگر سنجش عمق میدان ۵ مگاپیکسلی با نرخ نورگیری f2.4 تشکیل شده است.
عملکرد دوربین‌های گوشی، کاملا رضایت بخش است. ولی ضعف‌های خود را نیز دارد. دوربین گوشی در نور روز، تصویرهای شفاف و رنگ‌های زیبایی ر ا به تصویر می‌کشد. ولی در نور شب، عملکرد چشمگیری ندارد.
لنز فوق عریض، خروجی‌های مناسبی دارد. ولی به شفافیت لنز اصلی نیست. در مورد لنز ماکرو باید گفت که مدل M31 عملکرد بهتری داشته است. حالت پرتره در دوربین این گوشی، عملکرد خوبی دارد. زیرا که به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند.
گزینه دیگری که در A31 موجود نیست و مدل‌های ارزان قیمت دیگر، مانند M31 از آن بهره برده‌اند، حالت ویژه شب است. عدم حضور این حالت، کیفیت عکس‌های شب در گلکسی A31 را به شدت کاهش داده است.

گوشی گلکسی سامسونگ

عملکرد باتری در گلکسی A31

اگر به گوشی نگاه کنید و وزن سبکش را احساس کنید، متوجه حضور باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در آن نخواهید شد. عملکرد باتری در گلکسی A31 یکی از بهترین جنبه‌های این گوشی میان‌رده از سامسونگ است.
گوشی دارای قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی است. حدود ۱۵۰ دقیقه، شارژ کامل گوشی به زمان نیاز دارد.
درنهایت…
گوشی گلکسی A31 در رده گوشی‌های اقتصادی با عملکردی رضایت بخش نسبت به قیمت گوشی است. اگرچه در همین دامنه قیمتی، گزینه‌های مناسب دیگری مثل M31 نیز وجود دارد.

خرید انواع گوشی سامسونگ از سایت دی جی لند

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *