معرفی چند مدل از ماشین های برقی برتر دنیا

  معرفی چند مدل از ماشین های برقی برتر دنیا

نسل جدید ماشین های برقی به سرعت به استاندارد‌های عملکرد در هر بخشی که فعالیت می‌کنند تبدیل می‌شوند. از شاسی بلند‌هایی مثل مدل جدید الکتریکی هامر با عملکرد فوق‌العاده بالا تا سوپر سدان‌هایی مثل تسلا Model S Plaid در حال شکست دادن رقبای خود از نظر عملکرد و سرعت هستند. این مقاله بهترین ماشین های برقی را پوشش می‌دهد؛ و حضور تنها ۱ مدل از ماشین های برقی تسلا در این لیست نشان می‌دهد که شدت رقابت بسیار بالا است. تا چندی پیش اگربه دنبال یک ماشین برقی سدان بودید تنها انتخاب شما مدل S تسلا بود.

بیشتر بخوانید: تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل

BMW i4 M50 یکی از ماشین های برقی برتر

BMW i4 M50 یک موشک چهار در است. جدیدترین مدل ماشین های برقی سدان BMW  با یک موتور برقی دوگانه ۵۳۶ اسب بخار همراه با گشتاور هیولایی ۵۳۶ پوند فوت تولید می‌کند. i4 M50 مجهز به یک باتری ۸۳.۹ کیلوواتی می‌باشد که به گفته BMW با هربار شارژ بین ۳۶۵ تا ۴۳۴ کیلومتر را طی می‌کند. BMW در بخش هندلینگ به ویژه با توجه به توزیع تقریبا ۵۰/۵۰ برتر است.

بهترین ماشین برقی

طراحی داخلی نیز بسیار چشم‌گیراست. یک صفحه نمایش منحنی بزرگ آخرین نسخه BMW iDrive را کنترل می‌کند که صفحه کیلومتر را به سیستم Infomative (اطلاعات/سرگرمی) متصل می‌کند. جدا از این صفحه نمایش پیشرفته طراحی داخلی کاملا هویت BMW را حفظ کرده است. i4 ترکیبی عالی از عملکرد و هندلینگ است که با محدوده نسبتا مناسبی ترکیب شده است.

ماشین برقی bmw

Audi e-tron GT ماشین برقی 

Audi e-tron GT برادر دوقلوی پورش تایکان است؛ اما در حالی که هردو عملکرد بسیار بالایی میان ماشین های برقی دارند، طراحی e-tron GT کاملا قابل تشخیص است. خودرو الکترونیک آئودی یکی از بهترین طراحی‌ها را میان ماشین های برقی و غیر برقی دارد.

طراحی داخلی نیز به جذابی بیرون آن است و باکیفیت ترین قطعات صنعت خودرو‌سازی در آن استفاده شده است. e-tron GT در بخش عملکرد موتور نیز چشم‌گیر واقع شده است. موتور ۵۲۲ اسب بخاری آن می‌تواند در ۳.۹ ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. برای این بازدهی یک موتور بزرگ ۹۳ کیلوواتی در نظر گرفته شده است که با هربار شارژ حدود ۳۸۳ کیلومتر را طی می‌کند. این ماشین های برقی مجهز به امضاء آئودی، سیستم AWD کواترو می‌باشند که رانندگی در تمام سال را امن می کنند. یک مدل RS از e-tron GT نیز طراحی شده است که ۰.۸ ثانیه سریع‌تر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مدل حدود ۴۰ هزار دلار گران‌تر است.

ماشین برقی آئودی

Lucid Air Grand Touring Performance ماشین برقی

Lucid Air Grand Touring Performance بزرگ‌ترین نوآوری در این لیست است؛ خصوصا چون خود برند در چشم‌انداز اصلی خودرو ناشناخته است. نه تنها این مدل بسیار چشم‌نواز است بلکه قابلیت‌های دیوانه‌کننده‌ای نیز در کنار آن دارد. این خودرو به موتور ۱۰۵۰ اسب‌بخاری تجهیز شده است که می‌تواند هربار ۷۱۷ کیلومتر را طی کند؛ و اگر این قابلیت به اندازه کافی شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد باید بگوییم که این ماشین های برقی می‌توانند تنها در ۲.۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسند.

ماشین الکتریکی

در بخش طراحی داخلی نیز صفحه‌نمایش بزرگ و منحنی قرار دارد که تقریبا بیش از نیمی از فضای داشبورد را به خود اختصاص داده است. سقف شیشه ای و شفاف Lucid شباهت بسیاری به شیشه جلو تسلا دارد؛ همچنین صندلی‌های این ماشین های برقی نیز مجهز به سیستم ماساژ هستند. قیمت پایه این ماشین از ۱۷۹ هزار دلار شروع می‌شود.

بهترین ماشین های الکتریکی

Polestar 2 ماشین برقی

Polestar 2 جایگزین کاربردی‌تری نسبت به سایر وسایل نقلیه موجود در این لیست است. این ماشین در دو حالت تک موتور و دو موتور عرضه می‌شود که مدل اول ۲۳۱ اسب‌بخار و مدل دوم ۴۷۶ اسب‌بخار ظرفیت دارد. Polestar 2 دو موتوره در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ورژن موتور دوگانه این وسیله نقلیه با هربار شارژ۴۱۸ کیلومتر و موتور تکی با اختلاف کمی ۴۳۴ کیلومتر را طی می‌کند.

ماشین برقی

Tesla Model S Plaid ماشین برقی

قطعا سری S ماشین های برقی شناخته شده تسلا نیازی به معرفی ندارد.همه ما میدانیم که کمپانی تسلا بسیار خلاق و نوآور است؛ اما حتی طبق استاندارد این کمپانی باز هم این اعداد فراواقعی به نظر می‌رسند. سری S با ۱۰۲۰ اسب بخار در ۱.۹۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل S Plaid  در حال حاضر سریع‌ترین خودرو شتاب‌دهنده تولیدی جهان می‌باشد. تسلا قول داده است که مدل S به لطف معماری بهبودیافته بدون کاهش عملکرد به فعالیت ادامه می‌دهد. این مدل مجهز به موتور سه گانه AWD نیز می‌باشد که قابلیت بردار گشتاور دارد. این ماشین افسانه‌ای برای همیشه جایگاه خود را در میان اولین ماشین های برقی که ماشین‌های سوختی را از رده خارج می‌کنند حفظ خواهد کرد.  

خودرو‌های برقی

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *