راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی

 راهنمای خرید لپ تاپ اقتصادی

در این مقاله قصد داریم شما را با لیست خرید لپ تاپ اقتصادی در قالب راهنمای خرید لپ‌تاپ آشنا کنیم؛ لپ‌تاپ‌های مختلفی با قیمت‌های بسیار مناسبی وارد بازار شده‌اند که امکانات خوبی هم دارند و از آن‌ها با عنوان لپ تاپ اقتصادی یاد می‌شود. بی‌شک انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ اقتصادی در میان انبوهی از برندها کار وقت‌گیر و خسته‌کننده‌ای است. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا براساس بودجه و انتظاراتان بهترین لپ‌تاپی را که ارزش خرید دارد، انتخاب کنید.

البته در نظر داشته باشید که لپ تاپ اقتصادی برای کاربری‌های عادی که هدفشان گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و شنیدن موسیقی است کاربردی هستند؛ با این‌که امکان اجرای نرم‌افزار‌های مهندسی در این لپ‌تاپ‌ها دردسترس است، اما نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین را داشته باشید.

لپ تاپ اقتصادی لنوو V15 IGL

لپ تاپ اقتصادی V15 IGL ظاهری ساده، نسبتا زیبا و مدرنی دارد. بدنه این لپ‌تاپ به‌صورت کامل از پلاستیک ساخته شده و  روی آن الگوی پولیش ریزی هم وجود دارد که باعث افزایش زیبایی لپ‌تاپ می‌شود. وزن این لپ‌تاپ ۱٫۸۵ کیلوگرم است و برای افرادی که به کارهای ساده‌ای مانند وب‌گردی نیاز دارند نسبتا کافی است، ولی بهتر است بلافاصله بعد از خرید رم آن را به ۸ گیگابایت ارتقا دهید تا لپ‌تاپ روان‌تر کار کند.

خرید لپ تاپ اقتصادی لنوو

صفحه نمایش لپ تاپ اقتصادی لنوو V15 IGL

لپ تاپ اقتصادی V15 IGL صفحه نمایش مات با وضوح اچ دی دارد که ضعیف حساب می‌شود، ولی برای این حدود قیمت معمول است. همچنین این صفحه نمایش پوشش مات دارد که در کاربردهایی مانند خواندن متن، چشم را کمتر از پوشش براق خسته می‌کند. اندازه صفحه نمایش هم ۱۵٫۶ اینچ (۳۹٫۶ سانتی‌متر) است که معمول‌ترین و بهترین اندازه صفحه نمایش لپ‌تاپ لنوو است.

پردازنده لپ تاپ اقتصادی لنوو V15 IGL

پردازنده‌های این سری از لپ تاپ اقتصادی لنوو نسبتا ضعیف و کم مصرف هستند، چراکه هدف مخاطبانشان کاربری‌های ساده و سبک مانند تماشای فیلم، جست‌وجو در وب، استفاده از برنامه‌های آفیس و تایپ است. به نوعی این لپ‌تاپ بیشتر مناسب دانش‌آموزان و دانشجویانی است که از لپ‌تاپ خود انتظار زیادی ندارند و از آنها به عنوان لپ‌تاپ دانش آموزی یا لپ‌تاپ دانشجویی یاد می‌شود. این دستگاه عملکرد قابل قبولی داشته و با توجه به قیمت و کارآیی‌اش ارزش خرید دارد. 

پردازنده‌های استفاده شده در این لپ‌تاپ شامل موارد زیر است:

  • Intel Celeron N4020 (2C / 2T, 1.1 / 2.8GHz, 4MB)
  • Intel Celeron N4120 (4C / 4T, 1.1 / 2.6GHz, 4MB)
  • Intel Pentium Silver N5030 (4C / 4T, 1.1 / 3.1GHz, 4MB)

کارت گرافیک لپ تاپ اقتصادی لنوو V15 IGL

کارت گرافیک این لپ تاپ اقتصادی از نوع یکپارچه و شامل دو نوع زیر است:

  • Intel UHD Graphics 600
  • Intel UHD Graphics 605

لازم به ذکر است که این نوع کارت گرافیک توان اجرای بازی‌های مدرن را ندارد و فقط می‌تواند پردازش‌های ساده را انجام دهد، البته که قدرت Intel UHD Graphics 605، فقط کمی از Intel UHD Graphics 600 بهتر است.

رم لپ تاپ اقتصادی لنوو V15 IGL

رم این لپ تاپ اقتصادی در حالت پایه با یک رم لحیم شده ۴ گیگ یا ۸GB DDR4-2400 عرضه می‌شود و قابلیت ارتقا ندارد، پس پیشنهاد می‌کنیم که با رم ۸ تهیه کنید.

حافظه داخلی لپ تاپ اقتصادی لنوو V15 IGL

این نوع هارد دیسک و این مقدار حافظه برای لپ تاپ اقتصادی کاملا معمولی است، به همین دلیل بالا آمدن ویندوز یا باز کردن نرم‌افزاهای سنگین با این مشخصات کمی طولانی خواهد بود؛ البته این لپ تاپ اقتصادی یک پورت خالی حافظه SSD دارد که به‌راحتی می‌توان یک حافظه SSD روی آن قرار داد و مشکل سرعت بالا آمدن ویندوز و باز شدن نرم‌افزارهای سنگین را تا حد خوبی برطرف کرد. 

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad z-3

این لپ تاپ اقتصادی را می‌توان مناسب‌ترین لپ‌تاپ میان‌رده با سخت افزاری مناسب و وزنی نسبتا سبک بازار دانست که با در نظر گرفتن قیمت آن، پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، امور اداری، دانش آموزی و… است؛ همچنین با در نظر گرفتن قیمت، این محصول در دسته‌بندی لپ تاپ اقتصادی قرار دارد که با توجه به برند سازنده (کمپانی لنوو)، سخت افزار متوسط، صفحه نمایش با کیفیت، وزن نسبتا مناسب و در نظر گرفتن قیمت سایر رقبا ارزش خرید این محصول را بالا می‌برد.

قیمت لپ تاپ اقتصادی لنوو

این لپ تاپ اقتصادی در حال حاضر جدیدترین لپ‌تاپ سری Ideapad این شرکت در بازار کشور محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد.

صفحه نمایش لپ‌تاپ لنوو IdeaPad z-3

صفحه نمایش ۱۵٫۶ دستگاه از نوع Full HD TN با روکش مات و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است که تصویر نسبتا واضحی را به کاربران ارائه می‌دهد. زاویه دید صفحه نمایش به‌دلیل TN بودن بالاتر از TFT است، البته وضوح رنگ‌ها نیز چندان مناسب نیست و از این نظر برای کارهای گرافیکی و طراحی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. از نکات مثبت در مورد این صفحه نمایش نیز مات بودن آن است که در محیط‌های باز و پرنور مشکلی در مشاهده صفحه نخواهید داشت، به‌طور کلی صفحه نمایش این لپ تاپ اقتصادی با توجه به بازه قیمتی و قیمت سایر رقبا یک نقطه قوت بزرگ برای آن محسوب می‌شود.

پردازنده لپ‌تاپ لنوو IdeaPad z-3

شرکت Intel یکی از کم مصرف‌ترین پردازنده‌های موجود، یعنی Core i7 10510U را به‌عنوان پردازنده مرکزی این لپ تاپ اقتصادی انتخاب کرده است. این پردازنده که مجهز به ۴ هسته حقیقی و ۴ هسته مجازی بوده، برای تمامی امور روزمره، پردازش‌های نسبتا سنگین، برنامه‌نویسی و امور گرافیکی نیمه سنگین مناسب است.این پردازنده که از نسل دهم شرکت اینتل است با حافظه کش ۸MB از قوی‌ترین گزینه‌ها برای لپ‌تاپ‌های سبک به‌شمار می‌رود.

مموری لپ‌تاپ لنوو IdeaPad z-3

حافظه رم دستگاه ۸GB است (مادربورد دستگاه لنوو IdeaPad 3 دارای یک اسلات رم OnBoard با ظرفیت ۴GB و یک اسلات دیگر با پشتیبانی از ۸GB رم بوده و در حال حاضر دارای یک رم ۴GB است، بنابراین رم لپ‌تاپ تا ۱۲GB قابل ارتقاء می‌باشد). این مقدار حافظه برای اکثر کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و گرافیکی متوسط مناسب است.

حافظه لپ‌تاپ لنوو IdeaPad z-3

این محصول دارای حافظه عادی با ظرفیت ۱TB است که قابلیت ارتقاء نیز دارد؛ همچنین مادربورد این دستگاه دارای یک اسلات M.2 است که می‌توانید روی آن حافظه سرعت بالای SSD قرار دهید.

کارت گرافیک لپ‌تاپ لنوو IdeaPad z-3

کارت گرافیک به‌کار رفته در این لپ‌تاپ نیز از دو قسمت تشکیل شده است؛ کارت گرافیک اولیه همان کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) بوده که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره‌گیری از رم دستگاه امور عادی گرافیکی را انجام می‌دهد. در امور سنگین گرافیکی و بازی، کارت گرافیک مجزا وارد مدار می‌شود. این کارت گرافیک از نسل دوازدهم کارت گرافیک‌ها با حافظه گرافیکی ۲GB از نوع MX330 GDDR5 و ۶۴Bit بوده که برای تمامی امور گرافیکی ۲ بعدی و بازی‌های متوسط کاملا مناسب است. 

لپ تاپ لنوو IdeaPad 1-A

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 – A ظاهر ساده و زیبایی دارد، بدنه آن کاملا استاندارد است. این محصول یک لپ‌تاپ کوچک، ارزان قیمت، با باتری خوب، قدرت پردازشی پایین، صفحه نمایش کوچک، کیبورد و بدنه زیبا و محکم است که برای افرادی که به یک سیستم سبک و ارزان قیمت برای کارهای ساده‌ای مانند وب‌گردی نیاز دارند، انتخاب خوبی است. 

لپ تاپ اقتصادی

صفحه نمایش لپ تاپ لنوو IdeaPad 1-A

صفحه‌ نمایش این لپ‌تاپ ۱۱٫۶ اینچ و یک نمونه‌ نیمه حرفه‌ای با پنل TN، وضوح HD با رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ و روکش مات است که تا ۱۸۰ درجه باز می‌شود.

پردازنده لپ تاپ لنوو IdeaPad 1-A

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های IdeaPad 1 – A، پردازنده آن است که از ضعیف‌ترین پردازنده‌های بازار است و کارآیی پایینی دارد. به دلیل ضعف در بخش‌های پردازنده و رم برای پردازش صفحات بزرگ و پر از تبلیغ اینترنتی، باید کمی صبر کنید؛ همچنین بهتر است تعداد زیادی تب مرورگر را همزمان باز نکنید و ویدئوهای آنلاین را با کیفیت متوسط تماشا کنید.

حافظه لپ تاپ لنوو IdeaPad 1-A

یکی از مهم‌ترین مزایای این لپ‌تاپ داشتن حافظه SSD است که بالا آمدن ویندوز و باز کردن نرم افزارها را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد، ولی ایراد این نوع حافظه قیمت بالای آن است و به همین دلیل فقط ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است؛ متاسفانه این حافظه قایل ارتقا نیست و این لپ‌تاپ قابلیت نصب هارد دیسک را ندارد.

خرید انواع لپ تاپ از دی جی لند

لپ‌تاپ ایسوس X543MA-GQ1012

لپ تاپ اقتصادی ایسوس X543MA-GQ1012 برای کارهای خانگی مناسب خواهد بود و نباید از آن انتظار داشته باشید که از پس فعالیت‌های سنگین بر بیاید. این لپ‌تاپ برای کارهای خانگی بسیار مناسب خواهد بود پس شک نکنید که این محصول انتخاب خوبی برای خانه‌هاست و به خوبی از پس کارهایی خانگی مانند وب‌گردی و چک کردن ایمیل‌ها و چک کردن شبکه‌های اجتماعی بر‌می‌آید. 

لپ تاپ اقتصادی ایسوس

صفحه نمایش لپ‌تاپ ایسوس X543MA-GQ1012

لپ تاپ اقتصادی ایسوس جزو محصولات نسبتا بزرگی به حساب می‌آید که از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ بهره می‌برد؛ البته که ویژگی این صفحه نمایش OLED‌ بودن آن است. صفحه نمایش OLED رنگ‌ها را بهتر نشان می‌دهد و روشنایی بیشتری هم در مقایسه با صفحه‌های نمایش معمولی دارد. صفحه نمایش این لپ‌تاپ مات است و نور را باز تاب نمی‌دهد، به همین دلیل در محیط‌های درخشان به خوبی می‌توانید با لپ‌تاپ کار کنید. 

حافظه لپ‌تاپ ایسوس X543MA-GQ1012

از دیگر مشخصات سخت افزاری لپ تاپ اقتصادی ایسوس X543MA-GQ1012 می‌توانیم به ۴ گیگابایت رم از نوع DDR 4 اشاره کنیم. ایسوس برای لپ‌تاپ ارزان ایسوس X543MA-GQ1012 از یک ترابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. این میزان فضای داخلی برای ذخیره اطلاعات مناسب خواهد بود. از یک ترابایت هارد SATA با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه استفاده شده است.

کارت گرافیک لپ‌تاپ ایسوس X543MA-GQ1012

این لپ‌تاپ از کارت گرافیکی مجزا برخوردار نیست و از تراشه گرافیکی اینتل UHD Graphics 600 استفاده می‌کند که به‌صورت آن‌برد روی این محصول قرار گرفته و توان پردازشی چندان زیادی هم ندارد.

لپ‌تاپ ایسوس X515MA-BR415W

لپ‌تاپ X515 جزو سری‌های رده بالای شرکت تایوانی ایسوس است و در دسته‌بندی لپ تاپ اقتصادی سری X این شرکت قرار می‌گیرد که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. این محصول با توجه به قیمت در نظر گرفته شده از مشخصات فنی مناسب و قابل‌ قبولی بهره برده است که یک ساختار تمام پلاستیکی دارد که به‌نظر می‌رسد خوش ساخت هم است، با طراحی نازک و سبکی که دارد آن را به یک سیستم قابل حمل برای استفاده روزانه تبدیل می‌کند.

قیمت لپ تاپ اقتصادی ایسوس

صفحه نمایش لپ‌تاپ ایسوس X515MA-BR415W

صفحه نمایش لپ‌تاپ ایسوس X515 یک صفحه نمایش بزرگ ۱۵٫۶ اینچی با کیفیت Full HD است که کیفیت تصویر بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و از زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر مجهز به روکش مات بوده که باعث می‌شود نور محیط را منعکس نکند؛ از همین رو، اگر قصد دارید در محیط‌ های باز با شدت نور زیاد با لپ‌تاپ کار کنید با صفحه نمایش این لپ تاپ اقتصادی مشکلی نخواهید داشت.

حافظه لپ‌تاپ ایسوس X515MA-BR415W

لپ تاپ اقتصادی ایسوس ایکس ۵۱۵ دارای یک طراحی ذخیره‌سازی دوگانه است که به شما مزایای عملکرد فوق سریع و ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد را می‌دهد. برای پاسخ‌گویی سریع‌تر و زمان بارگیری، برنامه‌ها را روی SSD با حداکثر ۱ ترابایت نصب و از ۱ ترابایت HDD برای ذخیره پرونده‌های بزرگ مانند فیلم، کتابخانه موسیقی و آلبوم عکس استفاده کنید.

پردازنده لپ‌تاپ ایسوس X515MA-BR415W

پردازنده مدل N4020 سری Celeron شرکت اینتل هم لپ تاپ اقتصادی ایسوس X515MA را همراهی می‌کند؛ همچنین بهره بردن از چنین پردازنده‌ای و پردازنده گرافیکی Intel UHD سبب شده تا لپ‌تاپ ایسوس X515MA، توانایی ارائه عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ‌تاپ مهندسی، انتخاب بهترین لپ تاپ مهندسی

پریسا مداح زاد

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  • سلام این مقاله چقدر به من در خرید گوشی کمک کرد
    واقعا دمتون گرم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *