آموزش فعال کردن سرویس پشت خطی

 آموزش فعال کردن سرویس پشت خطی

می‌خواهیم در این مقاله به تمامی موارد مرتبط با سرویس پشت خطی و نحوه فعال سازی سرویس پشت خطی اشاره کنیم. همراه با ما باشید تا با هم بررسی کنیم که این سرویس را در گوشی‌های اندرویدی و آیفون اپل چگونه می‌توان فعال کرد و آیا فعال کردن این سرویس در اپراتورهای مختلف تفاوت دارد یا خیر.

سرویس پشت خطی چیست؟

موقعیتی را تصور کنید که در حال مکالمه هستید و شخص دیگری با شما تماس می‌گیرد. در حالت عادی، ممکن است متوجه تماس شخص سوم نشوید اما با فعال شدن سرویس پشت خطی، اگر هنگام مکالمه شخص سومی تماس بگیرد، با شنیدن صدای بوق، متوجه آن تماس می‌شوید. همچنین شخص سوم نیز، با بوق اشغال مواجه نخواهد شد. در چنین شرایطی می‌توانید انتخاب کنید که به مکالمه خود ادامه دهید یا تماس را قطع کرده و به تماس دیگر پاسخ دهید. در ادامه این مقاله به راه‌های فعال‌سازی این سرویس در گوشی‌های اندروید، آیفون و اپراتور‌های مختلف می‌پردازیم.

مشاهده قیمت و خرید انواع گوشی در فروشگاه دی‌جی‌لند 

فعال کردن سرویس پشت خطی در اندروید

فعال کردن سرویس پشت خطی در اندروید

همانطور که می‌دانیم تعداد زیادی از افراد، دارای گوشی‌های اندروید هستند. بنا‌براین لازم است که نسبت به فعال‌سازی سرویس پشت خطی آن آگاهی داشته باشید. برای این کار وارد بخش تماس‌ها (Contacts) شوید و از سه نقطه بالا وارد Settings و More settings شوید. گزینه Call waiting را در صفحه باز شده فعال کنید.

برخی از گزینه‌های ذکر شده در برند‌های مختلف گوشی‌های اندرویدی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند، اما مجموع مراحل به این صورت است. به عنوان مثال در برخی گوشی‌ها، ممکن است از طریق supplementary service به گزینه Call waiting برسید.  به همین سادگی می‌توانید سرویس پشت خطی را در گوشی اندروید خود فعال کنید.

 فعال سازی سرویس پشت خطی در آیفون

 فعال سازی سرویس پشت خطی در آیفون

فعال‌سازی سرویس پشت خطی در گوشی آیفون نیز به سادگی گوشی‌های اندروید انجام می‌شود. برای این کار، وارد تنظیمات گوشی شده وگزینه Phone  و Call Waiting را انتخاب و آن را فعال کنید. به همین سادگی سرویس پشت خطی در گوشی آیفون شما فعال می‌گردد.

فعال سازی سرویس پشت خطی در تلفن ثابت

در خطوط تلفن ثابت نیز امکان فعال‌سازی سرویس پشت خطی وجود دارد؛ به این صورت که اگر شخص سومی با شما تماس بگیرد، شما با شنیدن چند بوق متوجه تماس او می‌شوید. برای فعال‌سازی این سرویس، با استفاده از تلفن ثابت، کد دستوری  *۴۳# را شماره‌گیری نمایید.

ناگفته نماند که شرکت مخابرات قابلیت‌های دیگری را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است. به عنوان مثال، اگر بیرون از خانه هستید و می‌خواهید از تماس‌های گرفته شده با خط ثابت مطلع شوید، می‌توانید شماره ثابت را بر گوشی خود دایورت کنید.

فعال سازی سرویس پشت خطی در همراه اول

همراه اول از‌جمله اپراتور‌هایی است که برای فعال‌سازی سرویس پشت خطی، تنظیمات مخصوصی را در نظر گرفته است. یکی از این راه‌ها، استفاده از کد پشت خطی بوده که برای تمامی مشترکین همراه اول به صورت رایگان است. به این صورت که با شماره‌گیری *۱۰*۲۴۲# می‌توانید به فعال‌سازی این سرویس اقدام کنید. پس از آن از طریق پیامک، تنطیمات مربوطه را دریافت می‌کنید. لازم به ذکر است که اگر از خط همراه اول استفاده می‌کنید، علاوه بر تنظیمات ذکر شده، باید تنظیمات مربوط به گوشی اندروید یا همراه اول را هم انجام دهید.

یکی دیگر از راه‌های فعال‌سازی سرویس پشت خطی برای همراه اول، استفاده از کد دستوری *۴۳# است. با شماره‌گیری این کد دستوری، پیغامی تحت عنوان Call waiting service was enabled به نمایش در می‌آید که به معنای موفقیت آمیز بودن این فرآیند است.

فعال سازی سرویس پشت خطی در ایرانسل و رایتل

اپراتور‌های ایرانسل و رایتل، برای فعال‌سازی سرویس پشت خطی، کد‌های مخصوصی را ارائه نداده‌اند. به همین خاطر با توجه به نوع سیستم‌عامل گوشی خود می‌توانید از روش‌های ذکر شده نسبت به فعال‌سازی آن اقدام کنید.

آگاهی از وضعیت سرویس پشت خطی

حال که با روش‌های فعال‌سازی سرویس پشت خطی در گوشی‌های مختلف آشنا شدیم، ممکن است برایتان سوال باشد که آیا این سرویس برای شما فعال است یا خیر. برای مطلع شدن از وضعیت، کد دستوری *#۴۳# را شماره‌گیری نمایید. با این کار یکی از دو پیغام Call waiting service was enabled for: Voice یا Call waiting service was disabled for: Voice را دریافت می‌کنید. پیغام اول به معنای فعال بودن سرویس پشت خطی و پیغام دوم به معنای غیر‌فعال بودن این سرویس است.

فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی‌های دکمه‌ای

حال که عمده تنظیمات سرویس پشت خطی به سیستم‌عامل هر گوشی مرتبط می‌شود، این سوال پیش می‌آید که آیا در گوشی‌های دکمه‌ای امکان فعال‌سازی سرویس پشت خطی وجود ندارد؟ در پاسخ باید بگوییم که با شماره گیری کد *۴۳# به آسانی می‌توانید نسبت به فعال‌سازی این سرویس اقدام کنید.

فعال سازی سرویس پشت خطی در دو سیم کارت

لازم به ذکر است که اگر دو سیم کارت دارید و قصد فعال‌سازی سرویس پشت خطی در هر دوی آن‌ها را دارید، باید به طور جداگانه تنظیمات مربوطه را برای هر‌یک از سیم‌کارت‌ها انجام دهید. همچنین فعال‌سازی این سرویس کاملا رایگان بوده و هزینه‌ای به همراه نحواهد داشت.

غیر‌ فعال کردن سرویس پشت خطی

برای غیر‌فعال‌سازی سرویس پشت خطی در گوشی‌های اندروید و آیفون، کافی است مراحلی که پیش از این گفتیم را طی کنید و این بار گزینه Call Waiting را غیر‌فعال کنید. همچنین برای اپراتور همراه اول نیز، اگر کدی که برای فعال‌سازی آن ذکر کردیم را مجدد شماره‌گیری کنید، این سرویس غیر‌فعال می‌گردد.

سرویس کنفرانس تلفنی رایتل

اپراتور رایتل، قابلیت بسیار خوبی را تحت عنوان سرویس کنفرانس تلفنی در اختیار کاربران قرار داده که برای تمام مشترکین به طور پیش‌فرض فعال است. عملکرد این سرویس به گونه‌ای است که می‌توانید با ۴ نفر به طور همزمان تماس بگیرید و صحبت کنید. حال اگر سرویس پشت خطی خود را فعال کرده باشید، می‌توانید کنفرانس خود را متوقف کرده و به شخص سوم پاسخ دهید. نکته قابل توجه این است که کنفرانس تلفنی قطع نمی‌شود و افراد پشت خط منتظر می‌مانند.

سخن آخر

با توجه به توضیحات ذکر شده، دیدیم که فعال کردن سرویس پشت خطی در تمامی اپراتو‌ر‌ها و گوشی‌ها به آسانی صورت می‌گیرد. با استفاده از این سرویس، می‌توانید با خیال راحت به مکالمه بپردازید؛ چرا‌که در حین مکالمه از تماس‌های دیگر هم مطلع می‌شوید و امکان تصمیم برای پاسخگویی وجود دارد.

کیانا هجری

مطالب مرتبط

3 دیدگاه ها

  • سلام با اینکه این روش ها رو زدم ولی برای من هنوز فعال نشده

  • سلام و ارادت. خسته نباشید. بنده همه این کارا رو کردم . تیک فعالی رو زدم. استعلام از اپراتور هم گرفتم سرویس انتظار فعاله … ولی متاسفانه باز پشت خطی رو نمیاره واسه ام .

  • درود و سپاس از کیانا خانم به خاطر ارائه مطلب مفیدتون.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *