راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

 راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

بدون تردید باید کمپانی شیائومی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و لوازم دیجیتال معرفی کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های شیائومی را باید تولید محصولات متنوع، قدرتمند و در عین حال ارزان قیمت عنوان کرد که توانسته شرایط کار و رقابت را برای سایر کمپانی‌های فعال سخت‌تر کند. زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند داشته باشید، محصولات شیائومی به دلیل تنوع و قیمت قابل قبولی که دارند، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی کاربران شناخته می‌شوند، اما واقعا بهترین گوشی های موبایل شیائومی کدام موارد هستند؟ در این مقاله با راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی در کنار شما هستیم تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

فهرست خرید بهترین گوشی شیائومی

  • گوشی شیائومی ۱۲ پرو
  • گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو
  • گوشی شیائومی پوکو F5 Pro
  • گوشی شیائومی پوکو F5
  • گوشی شیائومی پوکو F4 GT
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
  • گوشی شیائومی ۱۳ لایت
  • گوشی شیائومی پوکو X5 Pro
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ اس
  • گوشی شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو

بهترین مدل گوشی‌های شیائومی را از دی‌جی‌لند بخواهید: قیمت روز گوشی شیائومی

۱. گوشی Xiaomi 12 Pro

گوشی Xiaomi 12 Pro - راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی را با شیائومی ۱۲ پرو شروع می‌کنیم. یکی از بهترین گوشی‌های پرچمدار شیائومی را باید مدل شیائومی ۱۲ پرو معرفی کرد. این دستگاه از بدنه‌ای با فریم آلومینیوم و بدنه شیشه‌ای در بخش عقب تولید شده است. وزن دستگاه معادل ۲۰۴ گرم بوده که با توجه به سایز دستگاه، منطقی به نظر می‌رسد.

شیائومی ۱۲ پرو در بخش جلو مجهز به صفحه نمایش ۶٫۷۳ اینچ LTPO AMOLED با وضوح ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل بوده و نسبت نمایشگر به بدنه گوشی معادل ۸۹٫۶ درصد است؛ این بدان معنا است که بیشتر فضای جلوی دستگاه از صفحه نمایش تشکیل شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو باید به پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision، HDR10+ اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیائومی ۱۲ پرو را باید پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ دانست که با پایه تراشه ۴ نانومتری می‌تواند سرعت قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار پردازنده اصلی قدرتمند کوالکام، پردازنده گرافیکی Adreno 730 را شاهد هستیم که می‌تواند قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای را در زمینه اجرای گیم و نرم افزارهای گوناگون فراهم کند.

این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، اما در سه مدل مختلف تولید شده است. تفاوت مدل‌ها در میزان حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی داخلی است. شرایط این دستگاه در زمینه دوربین، فوق‌العاده است. این گوشی در بخش عقب دارای دوربین سه گانه بوده که شامل سه سنسور ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید، اصلی و تله فوتو می‌شود؛ این سنسورها در کنار یکدیگر قدرت تصویربرداری فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار خواهند داد. در بخش جلو، دوربین ۳۲ مگاپیکسل قرار گرفته که یک پیشرفت خوب برای گوشی‌های شیائومی به حساب می‌آید. معمولا در گوشی‌های سلفی، سنسور ۳۲ مگاپیکسل به عنوان سنسور سلفی استفاده نمی‌شود، اما شرایط برای شیائومی ۱۲ پرو متفاوت رقم خورده است.

انرژی گوشی توسط باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و از فناوری شارژ سریع سیمی ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. همچنین این دستگاه توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس ۵۰ وات در کنار شارژ معکوس ۱۰ وات را دارد. همچنین در زمینه امنیت، حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اپتیکال برای این دستگاه در نظر گرفته شده که قدرت شناسایی اثر انگشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد. اگر تصمیم دارید گوشی پرچمدار شیائومی را خریداری کنید، هم اکنون برای خرید این مدل اقدام کنید.

خرید گوشی شیائومی ۱۲ پرو در فروشگاه دی‌جی‌لند

۲. گوشی Xiaomi 12T Pro

گوشی Xiaomi 12T Pro - راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

شیائومی ۱۲ تی پرو را باید یکی دیگر از گوشی‌های قدرتمند کمپانی چینی معرفی کرد که دارای قابلیت‌های منحصر به فرد است. این گوشی هوشمند توانسته تاییدیه IP53 را به دست آورد که نشان‌دهنده مقاومت در برابر پاشش و گرد و غبار است. شیائومی ۱۲ تی پرو در بخش جلو مجهز به صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ AMOLED بوده که وضوح تصویر آن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل بوده و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision، HDR10+ پشتیبانی می‌کند. برای محافظت از نمایشگر لازم است بدانید این اسمارتفون مجهز به کورنینگ گوریلا گلس ۵ است.

قدرت دستگاه توسط پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ که پردازنده‌ای با پایه تراشه ۴ نانومتر است، تامین می‌شود. در کنار پردازنده اصلی، این گوشی مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 730 است. فراموش نکنید که این اسمارتفون می‌تواند در زمینه گیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و در عین حال، سایر کارهای نرم افزاری را به سادگی برای کاربران انجام دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این گوشی قاتل پرچمدار شیائومی را باید مجهز بودن به حافظه UFS 3.1 عنوان کرد؛ این مدل حافظه می‌تواند سرعت بالا در انتقال اطلاعات را برای کاربران رقم بزند. همین موارد نیز باعث شده تا ۱۲ تی پرو به راحتی در فهرست خرید بهترین گوشی شیائومی قرار گیرد.

در زمینه دوربین، شیائومی ۱۲ تی پرو به عنوان نخستین گوشی کمپانی بوده که دارای سنسور ۲۰۰ مگاپیکسل است. در کنار سنسور اصلی قدرتمند ۲۰۰ مگاپیکسل شاهد سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو هستیم. در بخش جلو دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل قرار گرفته که می‌توانید از آن برای ثبت تصاویر و فایل‌های ویدیویی باکیفیت استفاده کنید. این اسمارتفون مجهز به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اپتیکال است. همچنین باتری دستگاه با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، ظرفیت باتری از ۰ به ۱۰۰ در مدت زمان ۱۹ دقیقه انجام خواهد شد.

۳. گوشی Xiaomi POCO F5 Pro

گوشی Xiaomi POCO F5 Pro - راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

شیائومی پوکو F5 Pro را باید به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های موبایل شیائومی معرفی کرد که در این لیست در رده سوم قرار گرفته است. این گوشی هوشمند در بخش جلو مجهز به صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ آمولد بوده و از ۶۸ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند؛ این نشان می‌دهد کیفیت نمایشگر در نمایش رنگ‌ها، فوق‌العاده خواهد بود. از طرف دیگر، صفحه نمایش F5 Pro از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision، HDR10+ پشتیبانی می‌کند. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه برابر با ۸۷٫۵ درصد بوده که نشان می‌دهد بیشتر فضای جلوی گوشی از صفحه نمایشگر تشکیل شده است.

گوشی هوشمند شیائومی POCO F5 Pro مجهز به تراشه اصلی کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بوده و در کنار آن، پردازنده گرافیکی Adreno 730 قرار دارد. وجود داشتن چنین پردازنده‌های قدرتمندی در یک گوشی میان‌رده و خوش قیمت، می‌تواند برای هر کاری وسوسه‌کننده باشد. همانطور که می‌دانید، شیائومی در تولید گوشی‌های قدرتمند و ارزان قیمت توانایی بسیار زیادی دارد و پوکو F5 Pro یکی از این موارد است. از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری دستگاه باید به حداقل حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت اشاره کرد. همچنین حافظه رم دستگاه از حداقل ۸ گیگابایت شروع شده و در مدل بالارده آن به ۱۲ گیگابایت ارتقا خواهد یافت.

این گوشی هوشمند پوکو در بخش عقب مجهز به دوربین سه گانه بوده که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو می‌شود. در بخش جلو سنسور ۱۶ مگاپیکسل قرار گرفته و می‌توانید از آن برای تصویربرداری و فیلمبرداری در حالت سلفی استفاده کنید.

شاید فکر کنید که این گوشی در زمینه امنیت مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش کناری است، اما اینطور نبوده و این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اپتیکال است. از طرف دیگر، انرژی گوشی توسط باتری قدرتمند ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت تامین می‌شود و درون جعبه شارژر ۶۷ وات قرار دارد. خبر خوب این که دستگاه از فناوری شارژ سریع وایرلس ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

خرید گوشی Xiaomi Poco F5 Pro از فروشگاه دی‌جی‌لند

۴. گوشی Xiaomi POCO F5

گوشی Xiaomi POCO F5 - راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

در ادامه مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی به سراغ گوشی دیگری از سری پوکو آمده‌ایم. مدل قبل، شیائومی پوکو F5 Pro بود، اما باید بگوییم مدل پایه آن، یعنی شیائومی POCO F5 هم باید به عنوان یکی از بهترین گوشی های موبایل شیائومی معرفی کنیم. این دستگاه دارای تاییدیه IP53 بوده که در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است. همچنین این دستگاه دارای صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ آمولد بوده و شاهد پشتیبانی آن از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز هستیم.

نسبت نمایشگر به بدنه گوشی پوکو اف ۵ برابر با ۸۵ درصد است؛ می‌توانیم بگوییم بیشتر بخش جلو از نمایشگر تشکیل شده و حاشیه‌های بسیار کمی دارد. از دیگر ویژگی‌های مرتبط با نمایشگر باید به محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس ۳ اشاره کرد که می‌تواند ضریب ایمنی گوشی را تا حد زیادی افزایش دهد.

گوشی شیائومی POCO F5 با پردازنده اصلی هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۴ نسل ۱ همراه بوده که به عنوان یک تراشه ۶ نانومتر شناخته می‌شود. در صورتی که اهل گیم هستید، باید بدانید که پردازنده گرافیکی دستگاه Adreno 619 است. این پردازنده گرافیکی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما در زمینه پردازش بازی‌های سنگین باشد. البته نباید فراموش کنیم که پوکو اف ۵ یک دستگاه میان‌رده شیائومی شناخته می‌شود.

در زمینه دوربین کمی شرایط متفاوت است؛ این دستگاه دارای دوربین سه گانه در بخش عقب بوده که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو می‌شود. در بخش جلو سنسور ۱۳ مگاپیکسل قرار دارد. اگر دوربین برای شما یک اولویت مهم به حساب می‌آید، باید بگوییم خبری از سنسورهای فوق‌العاده قدرتمند نیست و صرفا دوربین‌ها برای رفع نیاز شما در نظر گرفته شده‌اند.

گوشی شیائومی پوکو F5 دارای حسگر اثر انگشت در بخش کناری بوده و این بار خبری از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اپتیکال نیست. البته باید گفت عملکرد حسگرهای اثر انگشت موجود در بخش کناری گوشی‌های شیائومی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند. این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دریافت می‌کند و شاهد فناوری شارژ سریع ۳۳ وات خواهید بود. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، ۵۰ درصد ظرفیت باتری در مدت زمان ۲۲ دقیقه تکمیل می‌شود.

۵. گوشی Xiaomi POCO F4 GT

گوشی Xiaomi POCO F4 GT - راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند قدرتمند شیائومی که به عنوان گوشی گیمینگ شناخته می‌شود را خریداری کنید، بدون تردید پوکو F4 GT می‌تواند یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها باشد. این گوشی دارای طراحی خاص و منحصر به فرد است؛ در لبه‌های دستگاه کلیدهایی به چشم می‌خورد که هر کدام می‌توانند کاربردهای خاص خود را برای گیمرها و کاربران داشته باشند.

این گوشی هوشمند شیائومی مجهز به صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ آمولد بوده و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، HDR10+ و ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه ۸۶٫۲ درصد بوده که نشان می‌دهد بیشتر فضای جلو از صفحه نمایش است. البته نباید وجود محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس Victus را فراموش کنیم.

قدرت دستگاه توسط پردازنده اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ تامین می‌شود که یک تراشه ۴ نانومتری است و در کنار آن برای پردازش‌های سنگین گرافیکی، پردازنده گرافیکی Adreno 730 قرار دارد. این گوشی در دو مدل مختلف عرضه شده که تفاوت میان آن‌ها، میزان حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی داخلی است. در حقیقت شما باید میان مدل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، یک مدل را انتخاب کنید. همچنین نوع حافظه دستگاه UFS 3.1 بوده که سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات را نوید می‌دهد.

در بخش عقب، دوربین سه گانه قرار دارد. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل به عنوان شوتر نخست معرفی شده و برای ثبت تصاویر عریض به سنسور ۸ مگاپیکسل وابسته خواهید بود. در کنار این دو سنسور، یک سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو قابل مشاهده است. سنسور سلفی دستگاه ۲۰ مگاپیکسل بوده که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند کیفیت تصاویر سلفی خوبی را تجربه کنند.

خبری از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر نبوده و این سنسور در بخش کناری دستگاه قرار دارد که عملکرد آن با کلید پاور به صورت مشترک، می‌تواند سرعت و دقت بالا در شناسایی اثر انگشت را نمایش دهد. ظرفیت باتری دستگاه ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و شاهد پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات هستیم؛ این گوشی می‌تواند ظرفیت باتری را به لطف فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات در مدت زمان ۱۷ دقیقه از صفر به ۱۰۰ برساند.

خرید گوشی شیائومی Poco F4 GT از فروشگاه دی‌جی‌لند

۶. گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus

گوشی Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus - راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند شیائومی را باید ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس معرفی کرد که در لیست بهترین گوشی های موبایل شیائومی قرار گرفته است. این اسمارتفون در بخش جلو دارای نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ اولد بوده که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision و HDR10+ اشاره کرد. از طرف دیگر، محافظ نمایشگر موجود روی این دستگاه، کورنینگ گوریلا گلس ۵ است. بیشتر فضای جلو از نمایشگر تشکیل شده و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۶٫۸ درصدی هم گویای این مسئله است.

پردازنده اصلی موجود در این گوشی، مدیاتک Dimensity 1080 بوده که یک تراشه ۶ نانومتری است. این پردازنده در دستگاه شیائومی ۱۱ تی قرار گرفته بود و به یکی از بهترین تراشه‌های موجود در گوشی‌های هوشمند شهرت دارد. به لطف پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 می‌توان گفت شرایط خوبی در انتظار گیمرها و کاربرانی که قصد دارند کارهای نرم افزاری سنگین انجام دهند، قرار دارد.

این گوشی شیائومی مجهز به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل در بخش عقب بوده و سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل آن در کنار سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو، مجموعه دوربین سه گانه بخش عقب را تشکیل می‌دهند. در بخش جلو سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسل قرار دارد و می‌توان گفت نیاز شما را برای ثبت تصاویر و فایل‌های ویدیویی سلفی پاسخ می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های دستگاه باید به حسگر اثر انگشت موجود در بخش کناری اشاره کرد که سرعت شناسایی بسیار خوبی دارد. ظرفیت باتری دستگاه، برابر با ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. یعنی ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری در مدت زمان ۱۹ دقیقه تکمیل خواهد شد.

۷. گوشی Xiaomi 13 Lite

گوشی Xiaomi 13 Lite - راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی

یکی از سبک‌ترین گوشی‌های شیائومی را باید مدل ۱۳ لایت معرفی کرد. این دستگاه که در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است، قابلیت‌های جذابی دارد و با قیمت قابل قبولی در دسترس قرار دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه را باید توانایی کسب تاییدیه IP53 عنوان کرد که نشان می‌دهد گوشی در برابر پاشش و گرد و غبار از خود مقاومت نشان می‌دهد.

این گوشی شیائومی دارای نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ آمولد بوده و از ۶۸ میلیارد رنگ در کنار نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه برابر با ۸۹٫۵ درصد است که نشان می‌دهد گوشی فاقد حاشیه بوده و بیشتر فضای جلوی گوشی از صفحه نمایش تشکیل شده است.

گوشی شیائومی ۱۳ لایت دارای تراشه اصلی کوالکام اسنپدراگون ۷ نسل ۱ بوده که به عنوان یک پردازنده با پایه تراشه ۴ نانومتر شناخته می‌شود و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 644 می‌تواند قدرت قابل توجهی را به کاربران خود هدیه کند. این گوشی با حافظه رم ثابت ۸ گیگابایت عرضه می‌شود و در عین حال، دو فضای ذخیره‌سازی مختلف ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کرده و خریداری کنید.

شیائومی ۱۳ لایت دارای دوربین سه گانه بوده که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل و سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو می‌شود. از دیگر ویژگی‌های دستگاه باید به وجود دو سنسور سلفی اصلی  مگاپیکسل۳۲ و ۸ مگاپیکسل سنجش عمق اشاره کرد. به یاد داشته باشید که این گوشی دارای حسگر اثر انگشت درون نمایشگر اپتیکال است.

باتری گوشی شیائومی ۱۳ لایت با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و این گوشی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. یکی از دلایل وزن سبک این دستگاه هم نداشتن باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. البته با توجه به تراشه قدرتمند دستگاه، می‌توان گفت همین ظرفیت از باتری می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

خرید گوشی شیائومی ۱۳ لایت از فروشگاه دی‌جی‌لند

۸. گوشی Xiaomi POCO X5 Pro

گوشی Xiaomi POCO X5 Pro

این گوشی هوشمند شیائومی به عنوان یکی از جدیدترین محصولات کمپانی شناخته می‌شود. این گوشی شیائومی مجهز به صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچ آمولد بوده و وضوح تصویر آن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است. از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگر پوکو ایکس ۵ پرو می‌توان به پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، Dolby Vision و HDR10+ اشاره کرد. نسبت نمایشگر به بدنه گوشی برابر با ۸۶٫۸ درصد است. همچنین این گوشی دارای محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس ۵ است.

این اسمارتفون دارای تراشه اصلی کوالکام اسنپدراگون ۷۷۸ جی ۵G است که به عنوان یک تراشه ۶ نانومتری شناخته می‌شود. همچنین این گوشی با پردازنده گرافیکی Adreno 642L همراه است. شما می‌توانید بازی‌های مختلف را با این دستگاه و با خیالی راحت اجرا کنید. این گوشی در دو مدل مختلف تولید و عرضه شده است. مدل نخست دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است، اما مدل دوم دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است. نوع حافظه دستگاه UFS 2.2 است.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه را باید دوربین‌های قدرتمند آن دانست. این گوشی در بخش عقب دارای سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل بوده و دو سنسور ۸ و ۲ مگاپیکسل اولترا واید و ماکرو در کنار آن مشاهده می‌شوند. این اسمارتفون در بخش جلو دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل است. شیائومی POCO X5 Pro انرژی خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دریافت می‌کند و در کنار آن شاهد پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات و شارژ معکوس ۵ وات خواهیم بود. همانطور که می‌دانید، عملکرد باتری در گوشی‌های شیائومی فوق‌العاده بوده و این مسئله در گوشی ایکس ۵ پرو احساس می‌شود.

خرید گوشی شیائومی پوکو X5 Pro از فروشگاه دی‌جی‌لند

۹. گوشی Xiaomi Redmi Note 12S

گوشی Xiaomi Redmi Note 12S

شیائومی ردمی نوت ۱۲S را باید به عنوان یکی دیگر از گوشی‌های ارزان قیمت و در عین حال کاربردی کمپانی چینی معرفی کرد. این گوشی دارای نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ آمولد بوده و از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. نسبت نمایشگر به بدنه گوشی ردمی نوت ۱۲ اس معادل ۸۴٫۵ درصد بوده که نشان‌دهنده وجود حاشیه‌های بسیار کم است. این اسمارتفون قدرت خود را از پردازنده اصلی مدیاتک Helio G96 دریافت می‌کند که یک پردازنده با پایه تراشه ۱۲ نانومتر است. همچنین در کنار آن، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 به چشم می‌خورد که می‌تواند پاسخگوی نیازهای پردازشی کاربران باشد.

این دستگاه در سه مدل مختلف تولید شده است که دو مدل آن با حافظه رم ۶ گیگابایت همراه هستند و مدل سوم، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد. از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی باید به پشتیبانی از حافظه ذخیره‌سازی جانبی اشاره کرد. همین موارد باعث شده تا دستگاه مدنظر بتواند جایگاهی ویژه در مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی به دست آورد.

این گوشی هوشمند در بخش عقب دارای دوربین سه گانه بوده که شامل سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو می‌شود. در بخش جلوی دستگاه سنسور سلفی ۱۶ مگاپیکسل قرار گرفته که کاربران می‌توانند از آن برای ثبت تصاویر سلفی استفاده کنند. این اسمارتفون دارای حسگر اثر انگشت است، اما این حسگر در بخش کناری قرار گرفته و قدرت تشخیص بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ اس دارای باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

۱۰. گوشی Xiaomi POCO X4 Pro

گوشی Xiaomi POCO X4 Pro

آخرین موردی که در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی قرار دارد، شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو نام دارد. این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش سوپر آمولد ۶٫۶۷ اینچ بوده و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر این نمایشگر برابر با ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل بوده و به عنوان یکی از ویژگی‌های آن می‌توان به کورنینگ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

گوشی هوشمند شیائومی پوکو ایکس ۴ پرو مجهز به پردازنده اصلی کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ مدل ۵G بوده که به عنوان پردازنده‌ای با پایه تراشه ۶ نانومتر شناخته می‌شود و در کنار آن، پردازنده گرافیکی Adreno 619 قرار دارد. این گوشی در مدل‌های مختلف تولید و عرضه شده است. بالاترین مدل این گوشی دارای حافظه رم ۸ گیگابایت بوده و حافظه ذخیره‌سازی آن ۲۵۶ گیگابایت است. نوع حافظه دستگاه UFS 2.2 است.

شما در این دستگاه دوربین سه گانه را مشاهده خواهید کرد که شامل سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل می‌شود. در کنار سنسور اصلی، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید و سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو قرار دارد. در بخش جلو دوربین ۱۶ مگاپیکسل وجود دارد که شما می‌توانید از آن برای پاسخ به نیازهای خود در زمینه تصویربرداری و فیلمبرداری سلفی استفاده کنید. این گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت مشترک با کلید پاور است. همچنین باتری دستگاه با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و درون جعبه یک آداپتور ۶۷ وات قرار گرفته است. این گوشی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند و در مدت زمان کوتاه انجام می‌شود.

سخن آخر

شیائومی در زمینه تولید گوشی های هوشمند توانسته شگفتی‌های زیادی را رقم بزند. در مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی سعی کردیم برخی از برترین محصولات این برند را به شما معرفی کنیم که ارزش خرید بالایی دارند. در میان مدل‌های ذکرشده، سعی کردیم مدل‌های پرچمدار، قاتل پرچمدار و میان‌رده‌هایی که عملکرد فوق‌العاده از خود نشان داده‌اند را معرفی کنیم.

مصطفی آرایشگر

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *