اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در لیست GeekBench رویت شد

 اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در لیست GeekBench رویت شد

کمتر از سه ماه تا معرفی نسل چهارم پردازنده اسنپدراگون ۸ باقی مانده است. همچنین مطابق شایعات، گوشی‌های شیائومی ۱۵ اولین محصولات با این پردازنده هستند. حال در اتفاقی قابل پیش‌بینی، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در لیست GeekBench رویت شد.

خرید نقد و اقساط انواع گوشی هوشمند در دی‌جی‌لند

با انتشار نتایج بنچمارک این پردازنده قدرتمند، قطعا شرکت‌هایی مانند اپل و مدیاتک، کار سختی در پیش دارند. دلیل این موضوع نمرات بالایی است که این پردازنده دریافت کرده است.

snapdragon 8 gen 4 benchmarks

این پردازنده در بخش تک هسته امتیاز بالای ۲۸۸۴ را کسب کرده است. این امتیاز با ۲۹۵۰ پردازنده A17 Pro فاصله زیادی ندارد اما کماکان دست برنده از آن اپل است. در آن سوی میدان، امتیاز چند هسته‌ای پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ معادل ۸۸۴۰ است که پردازنده A17 Pro در جایگاه به مراتب عقب‌تری ایستاده و نمره ۷۳۴۳ را کسب می‌کند.

a17 pro benchmarks

رای کسب این نتایج، کوالکام قطعا از شرایط آزمایشگاهی و دستگاه‌های قبل از تولید انبوه استفاده کرده و ما نیز برای مقایسه بهتر، آیفون ۱۵ پرو مکس را با سیستم خنک کننده تست کردیم تا شرایط به نسبت مساوی برای هر دو پردازنده فراهم شود.

این نتایج نشان دهنده پیشرفت ۳۰ درصدی در بخش چند‌هسته‌ای و ۳۵ درصدی در بخش چند هسته‌ای است. این اعداد در پردازنده نسل سوم به ترتیب ۶۸۱۰ و ۲۱۲۵ است.

البته با توجه به نسخه‌های قبل از تولید انبوه تست شده، احتمال کسب اعداد بالاتر توسط این پردازنده وجود دارد، زیرا در نسخه‌های نهایی بهینه‌سازی و خنک کاری موثری صورت می‌گیرد.

معماری اسنپدراگون ۸ نسل ۴

در بحث معماری اسنپدراگون ۸ نسل ۴، کوالکام همانند اپل، از ۲ هسته قدرتمند را در کنار  ۶ هسته کم‌مصرف استفاده کرده است. نکته جالب سرعت ۴٫۰۹ گیگاهرتزی این پردازنده در هسته‌های قدرتمند بوده که دلیل برتری در عملکرد چند هسته به همین دلیل است. کوالکام فرکانس کاری ۲٫۷۸ گیگاهرتز را در هسته‌های کم‌مصرف در نظر گرفته است.

پردازنده Adreno 830 نیز وظیفه پردازش‌های گرافیکی را بر عهده دارد که طبق شایعات، عملکردی چشمگیر دارد.

این پردازنده از لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC بهره می‌برد و خبری از تولید آن توسط سامسونگ نیست.

 

محمود یزدان پناه

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *