افزایش سرعت و عملکرد گوشی در بازی (اندروید و iOS)، افزایش عملکرد گوشی در بازی

 افزایش سرعت و عملکرد گوشی در بازی (اندروید و iOS)، افزایش عملکرد گوشی در بازی

بازی‌های موبایلی هرروز سنگین‌تر و جذاب‌تر می‌شوند. این مورد برای موبایل‌گیمرها، یک پیشرفت فوق‌العاده است و سرانجام پس از سال‌ها می‌توان گفت کیفیت بازی‌های موبایلی، در حال نزدیک شدن به بازی‌های کنسولی است. با این که بیشتر شدن کیفیت بازی‌ها نکته مثبتی است اما بسیاری از کاربران در زمان اجرای بازی‌ها، با مشکلاتی مانند کندی و لگ، داغ شدن بیش از حد گوشی و … سر و کله می‌زنند. در این مطلب، ما راه‌حل‌هایی را به شما می‌گوییم تا بتوانید با افزایش عملکرد گوشی در بازی ، تجربه‌ای روان و فوق‌العاده از بازی‌های مورد علاقتان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: حذف انیمیشن اندروید

آیا افزایش عملکرد گوشی در هنگام بازی ممکن است؟

هر چند گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید و iOS را نمی‌توان به صورت سخت‌افزاری ارتقا داد اما می‌توان با استفاده از راه‌حل‌های نرم‌افزاری، گوشی را در زمان بازی سریع‌تر و روان‌تر کرد. البته یک راه‌حل سخت‌افزاری نیز برای بهبود عملکرد و سرعت گوشی در زمان بازی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

روش های افزایش عملکرد گوشی در بازی:

با این که این راه‌کارها برای اکثر کاربران کاربردی هستند اما نکته قابل توجه این است که برخی از گوشی‌های قدیمی و ضعیف، حتی با استفاده از این روش‌ها نیز نمی‌توانند افزایش عملکرد در هنگام بازی را تجربه کنند.
برنامه‌های پس‌زمینه را ببندید!

افزایش عملکرد گوشی در بازی
ساده‌ترین راه‌حل برای بهبود عملکرد گوشی در زمان بازی، بستن برنامه‌های پس‌زمینه است. برنامه‌هایی که در پس‌زمینه باز هستند، فضای رم شما را اشغال می‌کنند و با توجه به عملکردی که دارند، ممکن است بخشی از منابع پردازنده شما را نیز تسخیر کنند.
پیشنهاد ما برای بستن برنامه‌های پس‌زمینه، استفاده از قابلیت‌های گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها است و بهتر است به هیچ وجه سراغ برنامه‌های شخص ثالث نروید. برنامه‌های شخص ثالث که برای خالی کردن رم در پلی استور گوگل و اپ استور وجود دارند، معمولا به شدت اگرسیو عمل می‌کنند و برنامه‌هایی که باز بودنشان برای افزایش عملکرد گوشی در بازی ضروری است را نیز می‌بندند.
با این که ما استفاده از این برنامه‌ها را توصیه نمی‌کنیم اما بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، برنامه‌هایی را توسعه داده‌اند که می‌تواند به کمک شما بیاید. این برنامه‌ها معمولا به صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب هستند.

بیشتر بخوانید: سیری برای اندروید، فعال سازی دستیار صوتی گوگل بر روی گوشی

از برنامه‌های مخصوص بازی گوشی‌تان استفاده کنید تا عملکرد گوشی افرایش یابد

همان طور که گفتیم، بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌هایی مخصوص بازی در گوشی توسعه داده‌اند که با یک کلیک، عملکرد گوشی را بهبود می‌بخشند. برای مثال سرویس بهینه‌سازی بازی در گوشی‌های سامسونگ، به کاربران اجازه می‌دهد تا دمای گوشی را ببینند و در صورت نیاز، گزینه‌ای را فعال کنند تا گوشی به صورت خودکار، دما را کنترل کند. کنترل دما یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش سرعت گوشی در زمان بازی است که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.
اگر پی سی گیمر باشید، احتمالا برنامه ریزر کوتکس گیم بوستر را بشناسید؛ برنامه‌های توسعه داده شده توسط شرکت‌های سازنده گوشی نیز سیستمی مانند این برنامه معروف دارند و در کنار بهینه‌سازی گوشی برای اجرای بازی، یک کتابخانه از بازی‌ها می‌سازند تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

سیستم عامل خود را همیشه به‌روز نگه دارید تا عملکرد گوشی افرایش یابد

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، همیشه در آپدیت‌های جدید تلاش می‌کنند عملکرد گوشی در هنگام بازی را بهینه‌تر کنند. برای مثال طبق گزارش برخی از کاربران گوشی‌های شیائومی و سامسونگ در ردیت، عملکرد گوشی پس از آپدیت شدن به اندروید ۱۲ در بسیاری از بازی‌ها بهتر شده است.
البته یادتان باشد نصب نسخه بتای سیستم عامل و رابط کاربری، می‌تواند به عملکرد بازی‌ها لطمه شدیدی بزند و حتی برای گوشی‌تان دردسرساز باشد. نکته مهم دیگر این است که برخی از بازی‌ها، با نسخه جدید سیستم عامل‌ها به سرعت سازگار نمی‌شوند؛‌ پس ممکن است با آپدیت سیستم عامل، برخی از بازی‌ها که تیم توسعه‌دهندگان قدرتمندی ندارد با مشکل اجرا شوند.

گرما بزرگ‌ترین دشمن عملکرد گوشی هنگام بازی است!

به طور کلی گرما، بزرگ‌ترین دشمن لوازم الکتریکی و حتی مکانیکی است. از خودروهایی که هرروز سوارشان می‌شویم گرفته تا رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها، همگی به یک سیستم خنک‌کننده مجهز هستند تا گرما آسیبی جدی به آن‌ها نزند. با این وجود وقتی از گوشی‌های هوشمند صحبت می‌کنیم، خبری از سیستم‌های خنک‌کننده حرفه‌ای نیست و تنها برخی از گوشی‌های بالارده و گران‌قیمت، از سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای بهره می‌برند.

افزایش سرعت و عملکرد گوشی در بازی (اندروید و iOS)

برای حل مشکل گرمای گوشی که منجر به کاهش نرخ فریم، افزایش لگ و کاهش عمر قطعات می‌شود بهتر است پیش از اجرای بازی، گوشی را از گارد محافظش بیرون بیاورید. یادتان باشد اکثر گلس‌های محافظ صفحه تاثیری در گرم شدن بیشتر گوشی ندارند پس نیازی به استفاده از گوشی بدون گلس نیست.
همچنین اگر می‌خواهید در گوشی‌تان بازی کنید، بهتر است سراغ موبایل‌هایی با پنل پشتی پلاستیکی نروید؛ چون در این گوشی‌ها کنترل حرارت عملکرد بدتری دارد و بیشتر داغ می‌شوند. اگر گوشی شما در زمان بازی خیلی داغ می‌کند، می‌توانید سراغ فن‌های خنک‌کننده مخصوص موبایل بروید. این فن‌ها معجزه نمی‌کنند اما می‌توانند حرارت باتری گوشی و تراشه آن را تا حدی پایین‌تر بیاورند.

از نرخ نوسازی و روشنایی بالا در نمایشگر خودداری کنید تا عملکرد گوشی افرایش یابد

همه ما عاشق تجربه بازی‌ها با نرخ فریمی بالا هستیم اما رسیدن به نرخ فریم بیشتر، به معنای قربانی کردن منابع گوشی است! اگر می‌خواهید با افزایش عملکرد گوشی هنگام بازی، تجربه بهتری داشته باشید بهتر است نرخ فریم گوشی خود را در زمان بازی از ۱۲۰ یا ۹۰، به ۶۰ فریم بر ثانیه برسانید. نرخ فریم بالاتر باعث می‌شود پردازنده گرافیکی بیشتر کار کند و گوشی شما با داغ شدن بیشتر، کندتر شود.
در کنار این مورد بهتر است از زیاد کردن نور صفحه نمایش نیز خودداری کنید. این کار نیز در کنار افزایش مصرف باتری، باعث داغ شدن شدید گوشی می‌شود که در نهایت روی عملکرد پردازنده تاثیر منفی می‌گذارید.

دیگر روش های افزایش عملکرد و سرعت گوشی در هنگام بازی

افزایش عملکرد گوشی در بازی

• پیشنهاد می‌کنیم در زمان بازی کردن، از اینترنت وای فای استفاده کنید تا فشار کمتری به گوشی شما بیاید.
• متاسفانه کاربران ایرانی امکان دسترسی به تعدادی از بازی‌های آنلاین را بدون نرم‌افزارهای تغییر آی پی ندارند. در صورتی که بازی مورد نظر شما بدون این نرم‌افزارها قابل اجرا است، بهتر است آن‌ها را ببندید تا در زمان بازی کردن، منابع بیشتری از گوشی در اختیار بازی باشد.
• همه ما می‌دانیم بازی کردن با گوشی زمانی که در حال شارژ شدن است، اصلا ایده خوبی نیست. با این حال اگر مجبور هستید در زمان شارژ با گوشی بازی کنید، باید حالت فست شارژ گوشی را خاموش کنید تا گوشی شما کمتر داغ شود. البته شارژ کردن گوشی در حالت غیر فست شارژ و بازی کردن نیز به باتری و سلامت گوشی آسیب می‌زند.
• همیشه بازی‌ها و نرم‌افزارهایتان را از منابع امن دریافت کنید. در صورتی که می‌توانید، هر طور شده برای دانلود بازی سراغ گوگل پلی استور در اندروید و اپ استور در آی او اس بروید. اگر به این منابع امن دسترسی نداشتید، برخی از مارکت‌های ایرانی می‌توانند انتخاب نسبتا مناسبی باشند.
• نسخه‌های مود و دستکاری شده بازی‌ها را نصب نکنید. این نسخه‌ها می‌توانند حاوی بدافزارهای خطرناکی باشند که روی عملکرد گوشی در هنگام بازی، تاثیری منفی بگذارند.
آیا شما راه حلی برای افزایش عملکرد گوشی در هنگام بازی دارید؟ روش‌های خود را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: چگونه در بازی ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟

پریسا مداح زاد

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *