چطوری SMS را در اندروید بازیابی کنیم؟ معرفی نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید

 چطوری SMS را در اندروید بازیابی کنیم؟ معرفی نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید

شاید برای شما که از گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی استفاده می‌کنید، اتفاق افتاده باشد که پیامک‌ها ناخواسته از گوشی موبایل یا تبلت حذف شده و به دنبال روشی هستید تا پیام‌های خود را بازیابی کنید! برای اینکه بتوانید ریکاوری SMS در اندروید را انجام دهید باید بسیار سریع عمل کنید؛ زیرا بازیابی پیام تنها در حالتی ممکن خواهد بود که حافظه‌ای که آن پیام در دستگاه شما ذخیره شده بود، توسط برنامه دیگری اشغال نشود. حال نرم‌افزارهای گوناگونی برای بازیابی اطلاعات حذف شده گوشی هوشمند اندرویدی طراحی و توسعه پیدا کرده‌اند که به صاحبان گوشی یا تبلت اندروید در این زمینه کمک شایانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه اطلاعات خود را به گوشی جدید اندرویدی منتقل کنیم؟

ریکاوری SMS در اندروید
در اینجا سعی خواهیم کرد تا به معرفی بهترین نرم افزارهای ریکاوری SMS در اندروید بپردازیم؛ بنابراین چنانچه با مشکل حذف پیام از گوشی اندروید مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرایط بازیابی SMS حذف شده در اندروید

بدون شک هیچ تضمینی برای بازگرداندن پیام‌های حذف شده از گوشی یا تبلت هوشمند وجود ندارد؛ زیرا ممکن است داده‌ها به‌طور کامل از حافظه گوشی حذف شوند. زمانی‌که پیام از گوشی حذف می‌شود، دستگاه اندروید فضایی که به عنوان «بلا استفاده» اشغال شده است را تغییر می‌دهد و تنها هنگام استفاده از دستگاه پیام‌های حذف شده را می‌توان رونویسی کرد. از آنجایی‌که مدت زمان خاصی قبل از نوشتن پیام‌های حذف شده وجود ندارد؛ بنابراین بهترین کار در زمان حذف SMS این است که بلافاصله داده‌ تلفن همراه یا WiFi را غیرفعال کرده تا هرگونه داده یا اطلاعات جدیدی در گوشی ایجاد نشود. لازم به ذکر است که از گرفتن عکس، ضبط صدا، ایجاد پرونده‌های جدید و … هم باید در این مدت خودداری کرد؛ از این‌رو بهترین کار این است که گوشی موبایل اندرویدی را در حالت پرواز قرار داده و هر چه سریع‌تر یک برنامه بازیابی پیام پیدا کنید تا بتوانید ریکاوری SMS در اندروید را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: گرفتن اسکرین شات طولانی

شرایط بازیابی SMS حذف شده در اندروید
۵ نرم‌افزار ریکاوری SMS در اندروید

شاید برای شما هم پیش آمده است که به‌طور ناخواسته و ناگهانی برخی از پیام‌های گوشی موبایل اندرویدی حذف شود و شما به داشتن آن پیام‌ها نیاز داشته باشید؛ از این‌رو تنها بازیابی SMS در اندروید توسط نرم‌افزار است که می‌تواند به افراد در بازگردانی پیام‌های حذف شده کمک کند. در این بخش قصد داریم تا به معرفی بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید بپردازیم:

۱- نرم‌افزار MobiKin Doctor و ریکاوری SMS در اندروید

یکی از سریع‌ترین و بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید با نام «MobiKin Doctor‌» به بازار توسعه نرم‌افزارهای کاربردی عرضه شده است که بازیابی پیام‌های حذف شده از گوشی را به سرعت انجام می‌دهد. نرم‌افزار MobiKin Doctor با انواع مدل گوشی و تبلت هوشمند سازگار بوده و قابلیت پشتیبانی از حدود ۲۰۰۰ مدل گوشی اندرویدی را دارد. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار علاوه بر بازگرداندن پیام‌ها، قابلیت بازیابی عکس، فیلم، موسیقی و … را دارد و امکان بازیابی اطلاعات با همان فرمت قبلی را برای کاربران اندروید فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۴ برنامه Mindmap یا نقشه ذهنی رایگان

۲- نرم‌افزار FonePaw Android Recovery و ریکاوری SMS در اندروید

نرم‌افزار کاربردی و قدرتمند FonePaw Android Recovery قابلیت شناسایی و بازیابی فایل‌های حذف شده از گوشی هوشمند را دارد. این نرم‌افزار از محیط کاربری بسیار ساده‌ای برخوردار بوده و کاربران اندرویدی می‌توانند به راحتی انواع اطلاعات از دست رفته چون SMS را در سریع‌ترین زمان ممکن بازیابی کنند. لازم به ذکر است که نرم‌افزار FonePaw Android Recovery از بسیاری برندها و نسخه‌های گوشی‌های هوشمند اندرویدی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد مناسبی برای ریکاوری SMS در اندروید خواهد بود.

۳- نرم‌افزار Coolmuster Android SMS + Contacts Recovery برای بازیابی SMS در اندروید

این نرم‌افزار تخصصی برای بازگرداندن مخاطبین و پیامک‌های از دست رفته در گوشی و تبلت‌های اندرویدی پیشنهاد ایده‌آلی خواهد بود؛ زیرا از تکنولوژی منحصر به‌فردی برای بازیابی SMS و مخاطبین بهره می‌برد و سرعت بالایی در اسکن گوشی برای فاتن حذف شده دارد و قابلیت کار با آن بسیار راحت و آسان است. از قابلیت‌های این نرم‌افزار در کنار بازیابی پیامک‌ها و مخاطبین، می‌توان به ارائه پیش نمایش بازیابی پیام‌ها و مخاطبین قبل از بازیابی، پشتیبانی از برندهای گوناگون گوشی و تبلت اندروید، قابلیت بازیابی تماس‌ها و SMS‌های حذف شده در اثر حمله ویروس‌ها و مشکلات سخت‌افزاری، توانایی ذخیره فایل‌های متنی و مخاطبین در فرمت‌های txt،.html ، .xml یا .csv، قابلیت ذخیره فایل‌های بازیابی شده روی کامپیوتر و … اشاره کرد.

۴- نرم‌افزار ریکاوری SMS در اندروید Dr.Fone

نرم‌افزار دکتر فون یکی از نرم‌افزارهای فوق‌العاده کاربردی برای کاربران اندروید است که امکان بازیابی هر نوع اطلاعات را به کاربران می‌دهد. اطلاعات موجود بر روی گوشی موبایل نظیر SMS ممکن است به دلایل گوناگونی چون ویروس یا مشکلات سخت‌افزاری حذف شوند؛ از این‌رو افراد برای بازگرداندن اطلاعات از دست رفته به یک نرم‌افزار قدرتمند و کاربردی چون Dr.Fone نیاز خواهند داشت.
این نرم‌افزار مخصوص بازیابی اطلاعات گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که هر نوع اطلاعات و فایلی مانند پیامک، مخاطبین، عکس، فیلم، آهنگ و … حذف شده را در سریع‌ترین زمان ممکن بازیابی می‌کند. نرم‌افزار دکتر فون برای ریکاوری SMS در اندروید و مخاطبین دفترچه تلفن موبایل هم پیشنهاد مناسبی خواهد بود. از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم‌‌افزار Dr.Fone، می‌توان به قابلیت ارائه پیش نمایش اطلاعات یافته شده، سازگاری با تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و دارای چند حالت اسکن اشاره کرد.
نرم‌افزار بازیابی اطلاعات اندروید Dr.Fone

۵- نرم‌افزار ریکاوری اس ام اس در اندروید MiniTool Mobile Recovery

نرم‌افزار MiniTool Mobile Recovery یکی از بهترین برنامه‌ها در زمینه بازیابی SMS‌های پاک شده از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است که دارای دو ماژول بوده و بازیابی از تلفن و بازیابی از کارت SD را انجام می‌دهد. این نرم‌افزار با اکثر گوشی‌های موبایل و تبلت‌های هوشمند از برندهای معتبر سازگار بوده و علاوه بر بازگرداندن پیامک تلفن همراه، فرایند بازیابی چت در برنامه‌هایی چون Viber وWhatsApp را هم انجام می‌دهد؛ بنابراین افرادی که به دنبال بازیابی SMS در اندروید هستند، می‌توانند از نرم‌افزار کاربردی MiniTool Mobile Recovery در این زمینه بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: ۵ برنامه برتر تماس و ارسال پیامک رایگان

جمع‌بندی نرم‌افزارهای ریکاوری SMS 

در مطلب فوق تلاش کردیم تا برخی از بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید را معرفی کنیم تا افرادی که پیام‌های آن‌ها به صورت ناخواسته یا حمله ویروس و بروز مشکلات سخت‌افزاری پاک شده است، بتوانند به راحتی در سریع‌ترین زمان ممکن به بازیابی پیام‌های حذف شده و اطلاعات خود اقدام کنند.

پریسا مداح زاد

مطالب مرتبط

3 دیدگاه ها

  • یمیلم غیرفعال شده ممنون میشم فعالش کنین

  • زیادبلد نیستم

  • خیلی ممنون از سایت خوبتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *