راهنمای خرید لپ تاپ سبک وزن

 راهنمای خرید لپ تاپ سبک وزن

در  این عصر تکنولوژی نیاز به یک لپ تاپ سبک وزن و باریک که قابلیت حمل راحت‌تری داشته باشد، به‌شدت احساس می‌شود. در واقع امروزه در کنار موبایل و گوشی هوشمند، استفاده از لپ تاپ نیز به مراتب بیشتر شده است.

امروزه برخی از سازندگان لپ‌تاپ‌ها برای آن که وزن لپ تاپ را پایین نگه دارند، از برخی از ویژگی‌ها و مشخصات آن چشم‌پوشی می‌کنند تا سبک‌ترین لپ تاپ را ارائه دهند؛

دقت کنید که بهترین لپ تاپ سبک وزن که می‌تواند برای شما مناسب باشد، دستگاهی است که نیازهای شما را به بهترین نحو برطرف کند. اگر شما هم به‌دنبال لپ تاپ سبک و باریک هستید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

اهمیت داشتن یک لپ‌تاپ‌ سبک‌ می‌تواند تفاوت بزرگی در نحوه کار یک فرد در حال حرکت و همچنین راحتی آن‌ها ایجاد کند. در اینجا سبک ترین لپ تاپ های بازار در سال ۲۰۲۱ بررسی خواهد شد. مهم نیست که چقدر بودجه دارید یا برای انجام چه کاری به لپ‌تاپ جدید خود نیاز دارید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید لپ تاپ مناسب تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ‌تاپ‌ های ۱۳ اینچی

لپ تاپ سبک وزن اپل MacBook Air MGN63 2020

نسل جدید لپ تاپ مک بوک‌ اپل نسبت به نسل قبلی تغییرات قابل توجهی داشته‌اند. یکی از سری لپ تاپ‌های اپل یعنی مک بوک سبک وزن ایر در سال ۲۰۲۰ با ظاهری مشابه نسل قبل، اما با تفاوت‌هایی در سخت افزار به بازار عرضه شد.

شاید قیمت لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۰ یکی از تفاوت‌های این لپ‌تاپ نسبت به نسل گذشته باشد. مدل پایه MacBook Air 2020  نسبت به MacBook Air 2019 دقیقا ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است و با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار معرفی شد.

لپ تاپ سبک وزن اپل

صفحه نمایش MacBook Air MGN63

یکی از نکات مثبت لپ‌تاپ‌های شرکت اپل صفحه نمایش با کیفیت رتیناست. حال در لپ تاپ مک بوک ایر ۲۰۲۰ شاهد لپ‌تاپی مالتی مدیا با صفحه نمایش با کیفیت QHD با رزلوشون ۲۵۶۰×۱۶۰۰  پیکسل هستیم.

در نسخه سال ۲۰۲۰ سری مک بوک ایر تمامی کانفیگ‌ها به صفحه نمایش با کیفیت رتینا و پنل IPS  مجهز شده‌اند. واسطه‌ی استفاده از صفحه نمایش براق (Glossy) و همچنین پنل IPS  دقت و شفافیت رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار بالا رفته است.

اپل روی سری مک بوک ایر ۲۰۲۰ از فناوری True Tone هم استفاده کرده است که در صورت استفاده از آن نور صفحه نمایش متناسب با نور محیطی که در آن قرار دارید تنظیم می‌شود.

پردازنده MacBook Air MGN63

لپ‌تاپ اپل مک بوک ایر ۲۰۲۰ از دو کانفیگ اصلی استفاده می‌کند. کانفیگ پایه این لپ‌تاپ MacBook Air MWTL2 از پردازنده نسل دهمی Intel Core i3 با سرعت ۱٫۱ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

سرعت این پردازنده دو هسته‌ای در حالت توربو (Turbo Boost) برای پردازش‌های سنگین، به ۳٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. کانفیگ دیگر این لپ‌تاپ با نام MacBook Air MVH22 از پردازنده نسل دهمی Intel Core i5 با سرعت ۱٫۱ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

این پردازنده چهارهسته‌ای است و سرعت آن در حالت توربو  به ۳٫۵ گیگاهرتز می‌رسد. علاوه‌بر این دو کانفیگ اصلی، با توجه به قابلیت ارتقای سیستم‌ پردازشی لپ‌تاپ، شاهد نمونه‌های حرفه‌ای‌تری از MacBook Air 2020 با پردازنده‌‌ی Intel Core i7 و محدوده سرعت ۱٫۲ تا ۳٫۸ گیگاهرتز هستیم.

پردازنده گرافیکی MacBook Air MGN63

کارت گرافیک این لپ‌تاپ MacBook Air 2020 ساخته‌ی شرکت اینتل و مدل Iris Plus Graphics است. این پردازش‌گر گرافیکی روی سیستم عامل Mac شرکت اپل، بهترین کارآیی را از خود نشان می‌دهد.

این پردازنده گرافیکی در کانفیگ پایه MWTL2 بدون حافظه گرافیکی مجزا مورد استفاده قرار گرفته است، اما همان‌طور که اشاره شد، نسل جدید مک بوک ایر قابلیت ارتقا دارند، از همین‌رو در برخی کانفیگ‌ها مانند MacBook Air MWTK2 شاهد ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا روی لپ‌تاپ هستیم که طبیعتا قدرت پردازشی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

رم MacBook Air MGN63

حافظه‌ رم به‌صورت پیش‌فرض رو تمامی کانفیگ‌های Apple MacBook Air 2020 یک حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 است که قابلیت ارتقا آن تا ۱۶ گیگابایت وجود دارد.

با توجه به امکان ارتقای سیستم سخت افزاری این نسل از مک بوک‌ ایر، می‌توان انتظار کارهای حرفه‌ای‌تری را از آن داشت.

دیگر محدود به استفاده از نرم‌افزارهای ساده روزانه نیستید و با این سیستم پردازشی و همچنین صفحه نمایش بسیار با کیفیت، می‌توانید کارهای زیادی مثل طراحی گرافیک، تدوین ویدئو و… را در شرایط مطلوب تجربه کنید.

لپ تاپ سبک وزن لنوو IdeaPad 1 – A

لپ تاپ سبک لنوو Ideapad 1 با ابعاد ۲۲۸×۲۰۰×۱۷,۷ میلی‌متر و وزن ۱٫۲ کیلوگرم ساخته شده که کاملا یک دستگاه یک‌دست و خوش‌ساخت است و برای کاربری‌های روزانه و نیمه‌سنگین کاملا مناسب است.

این لپ تاپ سبک وزن لنوو به‌دلیل ابعاد کوچکی که دارد، به‌راحتی درون هر کیفی قرار می‌گیرد و دست‌وپای شما را نمی‌بندد.

ممکن است با دیدن این دستگاه، حس یک لپ‌تاپ واقعی را نداشته باشید و بیشتر به یک اسباب‌بازی شباهت داشته باشد!

اما واقعیت این است که تنها اندازه آن کوچک است، برای سخت‌افزار آن از پردازنده Celeron و ۴ گیگابایت رم استفاده کرده که عملکرد کاملا مناسبی دارد و برای فعالیت‌های روزانه بسیار مناسب است.

لپ تاپ سبک وزن لنوو

صفحه نمایش IdeaPad 1 لنوو

اندازه صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۱٫۶ اینچ است. این اندازه صفحه نمایش برای تبلت‌ها بسیار بزرگ است، اما برای گروه نوت بوک‌ها کوچک است .

خوبی صفحه نمایش بزرگ این است که می توانید تصاویر را با کیفیت بالا تر و وضوح بیشتری تماشا کنید؛

بنابراین جزئیاتی مانند حروف واضح تر هستند. از طرف دیگر، مصرف انرژی صفحه نمایش کوچک، کمتر است و دستگاه‌ها با صفحه نمایش کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر هستند.

پردازنده IdeaPad 1 لنوو

 آداپتور گرافیکی یکپارچه پایین‌رده با پشتیبانی DirectX 12 که در برخی از CPUهای ULV از سری Gemini Lake  یافت می‌شود، در مقایسه با ۵۰۰ HD Graphics ، ۶۰۰ خروجی‌های بهتری را ارائه می‌دهد.

 یک CPU دو هسته‌ای پایین‌رده در محصولات Gemini Lake Refresh که برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های کوچک مقرون به‌صرفه طراحی شده است.Celeron 1.1 گیگاهرتز تا ۲٫۸ گیگاهرتز است .

باتری IdeaPad 1 لنوو

در کاربرد عادی باتری لپ‌تاپ IdeaPad 1 – A حدود ۸ ساعت دوام دارد که رقم بسیار خوبی است؛

البته باید در نظر داشته باشید که میزان شارژدهی باتری به مرور و با خالی و پر شدن باتری کاهش می‌یابد. پس بهتر است برای افزایش عمر باتری سعی کنید همیشه شارژر به لپ‌تاپ متصل باشد و با نرم‌افزار ویژه لنوو، شارژ را در حدود ۶۰درصد نگه دارید، چون باتری با شارژ ۱۰۰درصد دائمی هم به مرور ضعیف می‌شود.

لپ تاپ سبک وزن ایسوس R465FA-EB028

یک لپ تاپ تمام پلاستیک با وزن ۱٫۶ کیلوگرمی که باعث شده این لپ تاپ مناسب حمل و نقل راحت و سبک باشد.

ابعاد این لپ‌تاپ ۳۲٫۵۴×۲۱٫۶×۱٫۹۹ سانتی متر است که در رنگ خاکستری در بازار موجود است. در پنل‌های راستی و چپی لپ‌تاپ ورودی‌ها قرار دارد که در کنار دریچه‌های خروجی هوا قرار گرفته‌اند.

در کل این لپ‌تاپ طراحی ساده و شیکی دارد که در حال ساده بودن جذاب نیز است.

لپ تاپ سبک وزن ایسوس

صفحه‌نمایش ایسوس R465FA-EB028

صفحه نمایش ۱۴ اینچی مات با پنل IPS دارد که با کیفیت FHD در رزولوشن  ۱۹۲۰×۱۰۸۰ در لپ تاپ سبک وزن ایسوس استفاده شده کیفیت صفحه نمایش واقعا خوب و مناسب است کیفیت صفحه نمایش در زمینه‌هایی مثل کنتراست و کیفیت رنگ ها کاملا راضی کننده و مناسب است شما در پکیج کلی صفحه نمایش ایرادی نمی بینید، چرا که کاملا خوب طراحی شده و به تمامی نیازهای کاربر پاسخ می‌دهد. می‌توان نقطه قوت این لپ‌تاپ را صفحه‌نمایش آن دانست.

پردازنده ایسوس R465FA-EB028

یک پردازنده کم‌مصرف از نوع INTEL CORE I3 10110U در این لپ‌تاپ قرار گرفته که این نسل از CPU های اینتل جزو دسته‌ کم‌مصرف هستند. توان تولید فرکانس این CPU برابر با ۲٫۱ تا ۴٫۱ مگاهرتز است.

این CPU برای کار های ساده و ابتدایی طراحی و تولید شده و در کارهای پردازشی نمیه سنگین و سنگین شما را با مشکل مواجه خواهد کرد،

ولی در انجام کارهای روزمره مثل وب‌گردی، تماشای فیلم، کار با آفیس یا ساخت پاور پوینت و… به هیچ ایراد سخت افزاری بر نخواهید خورد، چرا که این پردازنده برای انجام چنین کارهایی بهینه شده و برای انجام کار های معمولی، سبک و شروع برنامه‌نویسی‌های پایه و ابتدایی نیز مناسب است.

باتری ایسوس R465FA-EB028

یک باتری ۲ سلولی از جنس لیتیوم یونی در این لپ‌تاپ برق مورد نیاز را تامین می کند و یک شارژر ۳۷ وات ساعتی وظیفه شارژ این باتری را برعهده دارد.

شارژ‌دهی این لپ‌تاپ به‌دلیل کم مصرف بودن CPU\GPU خوب و مطلوب است؛ همچنین نمایشگر به‌خاطر IPS بودن مصرف پایینی دارد که در مجموع شارژدهی این لپ‌تاپ را در استفاده‌های وب‌گردی و ساده به ۶ تا ۷ ساعت می‌رساند؛

همچنین با استفاده از شارژر این لپ‌تاپ شما می‌توانید باتری دستگاه را در مدت زمان خوبی شارژ کنید.

خرید انواع لپ تاپ از دی جی لند

پریسا مداح زاد

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *