فارکرای ۶، بازی در نقش یک انقلابی

 فارکرای ۶، بازی در نقش یک انقلابی

داستان بازی  جهان باز  و مورد انتظار یوبیسافت، یعنی فارکرای ۶ در کشوری، زاده تخیل سازنده بازی  به نام یارا در حوالی دریای کارائیب روایت می‌شود.

 در یارا اوضاع به آشوب کشیده شده است.  مردم یارا در تلاش هستند تا دیکتاتور شرور El Presidente   (آقای رئیس جمهور) را از قدرت برکنار کنند. این داستانی است که در نگاهی اجمالی از این بازی می‌دانیم.

بازی فارکرای 6

فارکرای ۶ کی به بازار عرضه می‌شود

این بازی قرار است،  امسال، در زمان فعلا نا مشخصی برای پلتفرم‌های کامپیوتر، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X و Stadia به به بازار عرضه شود. این که بازی برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه می‌شود، یقینا فروش بازی را به نفع یوبیسافت می‌کند.

 پیش‌بینی شده است که بازی روی PS5 عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد. این موضوع می‌تواند نظر کاربران در مورد خرید ps5 را تقویت کند. زیرا که سری فارکرای دارای طرفداران بسیار سر سختی است.

طبق نظر فروشگاه ماکروسافت، فارکرای ۶، بیست و پنجم ماه می معادل با چهارم خرداد قابل بازی کردن خواهد بود. ولی این موضوع از جانب شرکت یوبیسافت تایید نشده است.

از جایی که تاریخ‌هایی که ماکروسافت اعلام می‌کند تا کنون دچار تغییر نشده‌اند، می‌توان امیدوار  بود که تاریخ به درستی اعلام شده باشد و در این تاریخ مشخص، بازی در دسترس عمومی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اموزش دو نفره بازی کردن ماین کرافت

خرید کنسول بازی فارکرای 6

تیزر بازی به ما چه می‌گوید

در ابتدا شخصیت منفی بازی را به بازیکن معرفی می‌کند.  ضد قهرمان کسی نیست جز، Anton Castillo که نقش او را آقای Giancarlo Esposito ایفا می‌کند. اگر آقای Esposito  را به یاد نمی‌آورید، سریال معروف Breaking Bad را دوباره نگاه کنید. او همان Guss رئیس باند مخوف شیشه و مرغ سوخاری فروش محبوب است.

آنتون می‌خواهد که آتش این جنگ چریکی که برای سرنگونی او به راه افتاده را خفه کند و پسرش Diego نیز، پا بر جای پای پدر گذاشته است.

در همان ابتدای تیزر، شاهد یکی از دروسی که آنتون به پسرش می‌دهد، هستیم. این درس شرارت بار است. آنتون با دادن نارنجک به دست دیگو، به او می‌آموزد که چطور مردم یارا را کنترل کند.  به طور قطع این درسی نیست که یک پسر ۱۳ ساله قرار باشد از پدرش بیاموزد.

خرید PS5فارکرای 6

داستان بازی فارکرای ۶ در کجا روایت می‌شود

یوبیسافت اعتقاد دارد که  بسیاری از طرفداران این مجموعه، منتظر هستند تا به مکانی استوایی برگردند.  یارا نیز با الهام از مناطق استوایی، طراحی شده است.

 طبق نظر این شرکت، مناظر طراحی شده در این بازی به مانند، کارت پستالی زنده است. ماشین‌های قدیمی یارا، به صورت مستقیم برداشتی از کوبا بوده است. برخی از محیط‌های بازی نیز بی‌شباهت به بازی Assassin’s Creed نیستند.

نوید خاوری، کارگردان روایی بازی فارکرای ۶ می‌گوید: این که در بازی و محیطش می‌توان از روی سقف‌ها دوید و از کوچه‌های پشتی عبور کرد و با سرسخت‌ترین دشمنان این مجموعه رویارو شد، حسی تازه به بازی بخشیده است. نوید، زاده انگلیس و کانادایی است، در حالی که ریشه ایرانی دارد.

در فارکرای ۶ شما یک انقلابی هستید

 طبق گفته یوبیسافت، کاربر می‌تواند در ابتدای بازی جنسیت کاراکتر را انتخاب کند. نام بازیکن Dani Rojas است. Dani می‌تواند Daniel یا Daniella باشد.

نوید خاوری می‌گوید: نظر ما ساخت شخصیتی بود که در جنگ‌های چریکی و خیابانی، علیه یک دیکتاتور فعالیت دارد. برای اینکه بتوانید به راحتی جای این شخصیت بازی کنید، باید خود را جای او بگذارید. انتخاب جنسیت به این موضوع کمک شایانی می‌کند.

قیمت کنسول بازیفارکرای 6

بازگشت سیستم استخدام مزدور

 درست به مانند  فارکرای ۵ می‌توان از استخدام افرادی برای جنگیدن کنار شخصیت اصلی، بهره برد. در بازی به این افراد Amigos for hire گفته می‌شود. که به معنی دوستانی برای استخدام است.

در بین این دوستان یک سگ سوسیسی به نام کوریزو نیز حضور دارد. او روی یک ویلچر مخصوص به کمک بازیکن می‌آید.

قیمت PS5فارکرای 6

داستان در بازی فارکرای ۶ چیست

بازیکن به عنوان شخصی انقلابی علیه دیکتاتوری که ۵۰ سال حکومت را در دست دارد، مبارزه می‌کند. سازندگان بازی برای اینکه دید بهتری به اوضاع داشته باشند، تحقیقات زیادی را در  کوبا انجام دادند و با مبارزان چریکی واقعی مصاحبه و جلسه‌های مفیدی داشته‌اند.

خاوری میگوید:  شما به جزیره‌ای نگاه می‌کنید که ۵۰ سال است از تمام دنیا جدا افتاده و در سرازیری پرشیب اقتصادی است. انتخاب شدن آنتون توسط مردم یارا، به معنی داشتن اعتقاد به وی در ساخت بهشتی برای آنان است. این ایده‌ای است که مردم را به سوی آنتون کشانده و این باور را ایجاد کرده که آنتون، پاسخی به مشکلات‌شان است.

او ادامه می‌دهد: این ایده که حتما عده کثیری آنتون را انتخاب کرده‌اند و حال از کرده خود پشیمانند، برای ما بسیار جذاب بود. این حس پشیمانی و شورش در  جو  بازی به خوبی پیاده شده است.

یوبیسافت می‌گوید: آنتون شاهد اعدام شدن پدر خود بوده است. او خود را برای تصمیماتی که گرفته، محق می‌داند. می‌خواهد نظرات خود را به پسرش نیز انتقال دهد. او نه تنها در قدرت بودن را حق خانواده خود می‌داند بلکه باور دارد که می‌تواند کشور را به سمت آن بهشتی که می‌خواهد سوق دهد.

خاوری می‌گوید: روابط بین Dani،Diego  و Anton در بازی بسیار اساسی و حساس است.

درنهایت با توجه به داستان، باید منتظر بازی جذابی از سوی یوبیسافت باشیم. تیزر حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. البته همیشه تیزرهای یوبیسافت از محصول نهایی جذاب‌تر بوده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Dead Island 2، داستانی از کشتن زامبی ها


علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *